Nowy Citroën C4 to przestronny, ultrakomfortowy kompakt o wyglądzie crossovera, który kilka miesięcy temu zadebiutował na rynku. Samochód charakteryzuje się zawieszeniem, które doskonale amortyzuje wszelkie nierówności, można powiedzieć, że jest to najbardziej komfortowy kompakt w swojej klasie. Ma na to wpływ nie tylko zawieszenie, ale też fotele nowej generacji, zbudowane z pianek o zróżnicowanej gęstości. Całość składa się na wyjątkowo przyjemny w podróżowaniu samochód.
Wczoraj pisaliśmy o dużym zainteresowaniu nowym C4. Dzisiaj chcemy bardziej szczegółowo porównać wysokość sprzedaży do konkurencji. Jak wygląda to w przypadku Citroën?
Zobacz: Nowy Citroën C4. Już od 75.900 zł. Elektryczny lub spalinowy, skorzystaj z dopłaty
Citroën tym modelem powraca do swoich najlepszych czasów marki, łącząc piękno nadwozia z najwyższym komfortem, zachowując przy tym bardzo rozsądną cenę. I chociaż segment kompaktów jest bardzo trudny i mocno obsadzony, szczególnie w Europie, marka dobrze sobie radzi z konkurencją, wyprzedzając wiele marek i modeli. Citroën od momentu wprowadzenia nowego C4 notuje wzrosty sprzedaży tego modelu. Model nie jest liderem segmentu, ale wynik na poziomie 25% Volkswagena Golfa, 30% Skody Octavii czy 40% Toyoty Corolli jest dużym sukcesem, zwłaszcza że to nowa propozycja i zupełnie nowa koncepcja, która musi przekonać do siebie klientów.
Zobacz: Dziadkowie Andre Citroëna mieszkali w Warszawie.
Nowy Citroën C4 ma w klasie kompaktów wiele do zaoferowania. Jego główny atut to oczywiście komfort podróżowania. Zaawansowane zawieszenie, którego nie spotkamy w żadnym innym samochodzie w tej klasie, nowej generacji komfortowe fotele, dobra izolacja akustyczna – to wszystko przekłada się na to, do czego tak wiele osób tęskniło. Samochód, który pozwala przyjemnie, komfortowo się przemieszczać, izolując kierowcę i pasażerów skutecznie od nierówności, dziur i wstrząsów. Citroën powraca w ten sposób do tradycji, bo w przeszłości słynął właśnie z komfortu.
Nowy Citroën C4 to również ładna, modna sylwetka coupé i podwyższone nadwozie, wyglądające bardziej jak crossover niż zwykły kompakt.
Skonfigruj i zamów swojego ultrakomfortowego C4
Citroën ma silną konkurencję a jednak w pierwszym półroczu 2021 roku udało mu się pokonać wiele modeli i marek. W pokonanym polu pozostawił takie samochody jak Hyundai i30, Fiat Tipo, Mazda 3, Honda Civic czy Lexus CT. To dobrze wróży na przyszłość, pod warunkiem oczywiście że Stellantis upora się z problemem braku półprzewodników, których brak dezorganizuje produkcję wszystkich koncernów motoryzacyjnych.
Zobacz: Nowy C4 niezwykle popularny w Anglii. Onto kupiło 300 sztuk do swojej floty
Nowy Citroën C4 to ciekawa propozycja na rynku kompaktów, oferująca coś, czego nie ma żadna konkurencja. Warto wybrać się do dealera na jazdę próbną i przekonać samemu, jak zmienia się postrzeganie drogi zza kierownicy tego modelu.
Wybrane modele i marki w Europie. Sprzedaż w pierwszej połowie 2021 r.
Marka i model |
Sprzedaż w Europie 2021 |
Nowy Citroën C4 |
30.945 |
Mercedes-Benz CLA |
30.216 |
Hyundai i30 |
25.699 |
Skoda Scala |
23.520 |
Fiat Tipo |
22.203 |
BMW 2-series Coupe & Convertible |
21.437 |
Nissan Leaf |
15.895 |
Hyundai Ioniq |
12.280 |
Mazda3 |
11.864 |
Mini Clubman |
7.674 |
Honda Civic |
6.726 |
Alfa Romeo Giulietta |
2.396 |
MG5 |
1.795 |
Suzuki Swace |
1.712 |
Toyota Prius |
1.644 |
Lexus CT |
1.088 |
Citroën C-Elysee |
619 |
Hyundai Elantra |
394 |
Peugeot 301 |
363 |
Subaru Impreza |
293 |
Opel Ampera-e |
106 |
Volvo V40 |
7 |
źródło: Carsalesbase.com
Najnowsze komentarze