Na francuskiej stronie Citroena pojawił się konfigurator nowego modelu C4. Sprawdziliśmy, jak wygląda najtańsza możliwa wersja kompaktu i czy zakup samochodu bez żadnej dopłaty ma sens.
Cennik Citroena C4 startuje z poziomu 20.900 euro (ok. 93 tys. zł), co czyni model tańszym o 1050 euro od opracowanego na tej samej platformie Peugeot 2008. Nowość spod znaku szewronów jest też lepiej wyceniona niż kompaktowe Renault Megane po face liftingu, za które trzeba zapłacić na rynku francuskim przynajmniej 22.200 euro. Pod względem ceny, Citroen C4 pozycjonuje się znacznie lepiej niż konkurencyjna Toyota CH-R, którą w promocji można aktualnie zamówić od 25.200 euro.
Podstawowa wersja pojazdu zazwyczaj nie oferuje nam zbyt wiele, ale w przypadku C4 jest naprawdę nieźle. Na początku drogi z konfiguracją modelu, Citroen zapewnia nadwozie w pomarańczowo-brązowej barwie Brun Caramel, czyli tej samej, która pojawia się w materiałach promocyjnych producenta. Co ciekawe, pomarańczowy lakier w startowej wersji oferuje również Peugeot 2008. Jeśli zależy nam na białym C4, dopłacimy 200 euro a wybór szaro-niebieskiego nadwozia Bleu Iceland wiąże się z dopłatą 650 euro. Podstawa oferuje 16-calowe koła, od drugiego poziomu Feel, który jest o 2500 euro droższy, otrzymamy 18-tki.
Najtańszy Citroen C4 ma pod maską benzynowy silnik 1.2 PureTech o mocy 100 KM, który sprzężono z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Diesla 1.5 BlueHDi o mocy 110 KM zamówimy od 23.200 euro. Citroen bardzo chętnie opowiada o komforcie swojego nowego modelu, który zapewnia m.in. zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi, ale dla wersji Live ze 100-konnym benzyniakiem zawieszenia na próżno szukać w standardzie. Jest dostępne dla diesla lub od wyższego poziomu wyposażenia. Podobnie jest z fotelami Advanced Comfort, standardowymi dopiero dla wariantu Feel Pack lub opcjonalnymi dla Feel.
Wnętrze wykończono szarą materiałową tapicerką, z białym pasem na fotelach. Deska rozdzielcza jest czarna, bez specjalnych dekoracji. W wyposażeniu C4 Live nie zabrakło klimatyzacji, elektrycznie otwieranych szyb z przodu i z tyłu, elektrycznych i podgrzewanych lusterek, radia, MP3 i łączności Bluetooth. Na desce rozdzielczej znajdziemy jedynie niewielki 5-calowy wyświetlacz monochromatyczny. 10-calowy ekran dotykowy jest standardem od wersji Feel, podobnie jak dwustrefowa klimatyzacja i LED-owe reflektory. Ciekawy gadżet, jakim jest uchwyt na tablet po stronie pasażera, otrzymamy w C4 Feel Pack.
W podstawowym zestawie Safety Pack Citroen zadbał o obecność asystenta utrzymania pasa ruchu, rozpoznawania znaków drogowych, hamowania awaryjnego, tempomatu oraz automatycznych reflektorów.
Klienci we Francji mogą już zamawiać C4 a pierwsze dostawy są planowane na końcówkę roku 2020.
Najnowsze komentarze