Do gamy producenta spod znaku szewronów dołączył nowy Citroën C4 X oraz jego wersja elektryczna e-C4 X. Pojazd zadebiutował już w salonach dealerskich we Francji. Samochody niedługo trafią również do Polski.
29 listopada nowy Citroën C4 X gościł w Citroen CAR Avenue w Strasburgu a w kolejnym dniu w salonie w Hoenheim we Francji. Demonstracyjny egzemplarz to wersja elektryczna napędzana jednostką o mocy 136 KM, którego zasięg według cyklu WLTP wynosi 360 km. U polskich dealerów zobaczymy C4 X w I kwartale 2023 roku, ale chętni klienci mogą już składać zamówienia. Od 7 listopada 2022 roku samochód jest dostępny na naszym rynku.
Połączenie sedana i crossovera powstaje na tej samej platformie co standardowa C4-ka i podobnie jak hatchback może mieć pod maską silniki benzynowe 1.2 o mocy 100 i 130 KM, diesla 1.5 Blue dCi o mocy 130 KM, jak i wspomniany motor elektryczny. Zadaniem modelu jest m.in. odciągnięcie klientów od modelu Renault Arkana i już na starcie konfiguracji Citroën C4 X pokonuje rywala ceną.
Zobacz test: Renault Arkana E-Tech 145: czy jest tak oszczędny, jak mówi producent?
Samochód startuje z poziomu 106.600 zł w wersji Feel z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 100 KM i manualną przekładnią. Za Arkanę musimy zapłacić minimum 124.900 zł, ale wyższa kwota nie bierze się z niczego. W podstawie otrzymamy u Renault mocniejszy 140-konny układ napędowy z automatem EDC. Porównywalny 130-konny C4 X z przekładnią EAT8 to jednak wciąż nieco przystępniejsza oferta wyceniona na 121.900 zł. Co ciekawe, jeszcze w listopadzie właśnie tyle wynosiła bazowa cena Arkany.
W wyposażeniu podstawowym Feel C4 X-a znajdziemy dwustrefową automatyczną klimatyzację, zawieszenie Citroën Advanced Comfort oraz 18-calowe koła z kołpakami. Felgi aluminiowe są zarezerwowane dla wersji elektrycznej lub dla wyższych poziomów wykończenia Feel Pack, Shine i Shine Pack. Francuska marka oferuje w standardzie LED-owe reflektory oraz przednie światła przeciwmgłowe z funkcją statycznego doświetlania zakrętów, Pakiet Bezpieczeństwo i automatyczny elektryczny hamulec postojowy.
Źródło: Citroen CAR Avenue w Strasburg, citroen.pl
Najnowsze komentarze