Citroën wprowadził na rynek nową generację C4 pod koniec ubiegłego roku. Kompaktowy model o ciekawej stylistyce przekonuje przede wszystkim komfortem na pokładzie a jak radzi sobie w kwestii bezpieczeństwa? Organizacja Euro NCAP poddała model serii prób zderzeniowych i wydała werdykt.
Nowy Citroën C4 oraz jego elektryczny odpowiednik e-C4 otrzymały cztery gwiazdki. Poprzednik oferowany do 2017 roku mógł pochwalić się maksymalną notą, ale warto zaznaczyć, że zdobycie pięciu gwiazdek nie jest już tak proste, jak przed laty. W ubiegłym roku zasady Euro NCAP zostały zmienione na bardziej restrykcyjne. Dodano nowe testy i w większym stopniu skupiono się na elektronicznych systemach wspomagających bezpieczeństwo.
C4 stracił najwięcej punktów podczas badania ochrony innych uczestników dróg, ale poradził sobie znacznie lepiej niż testowana niedawno nowa Dacia Sandero. Do mało zadowalającego wyniku 57% przyczynił się system hamowania awaryjnego (AEB), który zbyt słabo radzi sobie z wykrywaniem pieszych i samochodów. Poza tym nie reaguje na rowerzystów, co spowodowało obniżenie punktacji. Bardziej zaawansowany system można zamówić jako dodatkowo płatna opcja. Działanie asystentów bezpieczeństwa oceniono na 63%.
Kompaktowy model Citroena osiągnął 76% w zakresie ochrony dorosłych oraz ochronę dzieci na poziomie 83%. Wynik przyzwoity, ale od Citroena wymagalibyśmy nieco więcej. Sekretarz generalny Euro NCAP, Michiel van Ratingen uważa, że „przy bardziej starannej inżynierii mogło być znacznie lepiej”. Testom poddano C4 w wersji Feel Pack napędzanego silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 litra.
Najnowsze komentarze