poniedziałek, 23 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Nowy Citroën C5 X 2021 na pierwszych zdjęciach. Nadchodzi nowy mistrz komfortu!

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-04-12
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
4.2k 222
83
Citroen C5 2021
3.8k
UDOSTĘPNIEŃ
12.7k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska

Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy

Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy

Citroën powraca do segmentu D wraz z nowym C5 a właściwie C5-X, bo tak nazywa się model. Francuska marka stawia przede wszystkim oryginalną stylistykę i wyjątkowy poziom komfortu nawiązujący do legendarnej hydropneumatyki. Model powstał na tej samej platformie co Peugeot 508 i DS 9.

Długo czekaliśmy na powrót marki do segmentu D. Już w 2016 roku Citroën przedstawił koncepcyjny model CXperience, zapowiadający następcę C5 lub C6, ale potrzeba było prawie pięciu lat, by zobaczyć urzeczywistnienie projektu. Nowy Citroën C5 X bardzo różni się od konceptu, ale możemy dostrzec nawiązanie, w kształcie przednich reflektorów. Światła przyjęły schemat litery V podobnie jak w modelu C4. Co ciekawe, nowość Citroena nie ma klasycznego nadwozia, co znacznie odróżnia model od konkurentów, takich jak Volkswagen Passat, Skoda Superb, Opel Insignia czy Renault Talisman. Samochód wpisuje się w modny charakter crossovera. Citroen C5 2021

Citroën zakończył produkcję C5 II generacji dla Europy w 2017 roku. Samochód, który dla wielu właścicieli i sympatyków marki wciąż jest niedoścignionym wzorem komfortu, był ostatnim modelem wyposażonym w hydropneumatyczne zawieszenie a Citroën nie zamierza wracać do tego rozwiązania. Czy zatem nowa C5-tka będzie godnym następcą? Citroën uważa, że tak. Aby odizolować pasażerów od niewygód związanych z pokonywaniem nierówności, zastosowano zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi. W nowym C4 znakomicie spełniają swoją rolę i w C5 X również powinny.

Wnętrze wykończono elegancko i gustownie z wykorzystaniem drewnianych elementów. Kabina wykorzystuje 12-calowy ekran dotykowy na desce rozdzielczej z nowym systemem multimedialnym Grupy PSA oraz ekran przezierny. Do obsługi klimatyzacji pozostawiono klasyczne pokrętła.Citroen C5 interior

Nowy Citroen C5 X mierzy 4,81 metra długości, czyli o 6 cm więcej niż Peugeot 508. Bagażnik ma pojemność od 545 do 1640 litrów po złożeniu tylnej kanapy. Pojazd powstał na płycie podłogowej EMP2, którą dzieli z Peugeot 508 i DS 9. W gamie znajdą się silniki benzynowe PureTech o mocy 130 i 180 i 225 oraz napęd hybrydowy typu plug-in o mocy 225 KM. Na razie nie wiadomo, czy Citroën wykorzysta 360-konny napęd hybrydowy przeznaczony dla Peugeota i DS Automobiles.

Citroen rozpocznie przyjmowanie zamówień jesienią a w salonach dealerskich zobaczymy C5 X pod koniec roku 2021. Nowy model powinien być tańszy od Peugeot 508, który kosztuje w polskich salonach 132.800 zł.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Citroen C5New Citroen C5 2021Citroen C5Citroen C5 XCitroen C5 interiorCitroen C5 2021Citroen C5 2021
4.8 12 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 508C4C5CitroenCXperienceDS 9Peugeot
Udostepnij1524Tweet952Udostepnij267
Poprzedni

Chwalą nowego Citroëna C4 i hybrydowego Peugeota 3008! Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 14-15/2021

Następny

Citroën we Włoszech – kolejny wzrost udziału w rynku

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Citroën we Włoszech – kolejny wzrost udziału w rynku

Citroen C5 X

Nowy Citroën C5 X w szczegółach. Sedan, kombi i crossover w jednym (informacje, zdjęcia, film)

Renault od lat koloruje świat motoryzacji. Bogata gama i różnorodność

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
83 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Łukasz - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Yaro - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Paweł - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Darek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • wolny człowiek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Arek - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • 308 sw 2022 - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • 43443 - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Tak - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy
  • Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Ile kosztuje najtańsza Dacia z klimatyzacją? Sprawdzamy ceny popularnych modeli: Duster, Jogger i Sandero 2022
  • Kolejki w warsztatach zakładających instalacje LPG
  • Czy to nowy Citroën 2CV 2022?
  • Citroën ogłasza plany na swój pierwszy samochód elektryczny dla Indii
  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
83
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.