Nowy Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi oczami Czechów

0 1 336

Jedna z czeskich gazet przeprowadziła test nowego Citroena C5 Aircross z oszczędnym silnikiem 1.5 BlueHDi. Jak wypadł samochód w oczach tamtejszych dziennikarzy?

Nowy SUV Citroena pojawił się w Czechach w podobnym czasie jak w Polsce. Pierwsze co się rzuca w oczy, to odmienny od innych wygląd, który naprawdę wyróżnia się na drodze. Widać, że mamy do czynienia z SUVem dla osób, które nie boją się pokazać, że mają swoje własne zdanie. Wygodne siedzenia, komfortowe zawieszenie i dopracowane harmonijne detale. To wszystko wyszło w czasie testu.

Nowy Citroen C5 Aircross jest przestronny, dobrze wyciszony i bardzo wygodny. Samochód może się podobać i jest niezwykle praktyczny, między innymi dzięki przesuwanym fotelom w drugim rzędzie. Już po kilku kilometrach jazdy odczuwa się jak dopracowano zawieszenie. Amortyzatory znakomicie łagodzą większość nierówności. Komfort na pokładzie jest wręcz kojący, Citroen skłania do spokojnej, zrelaksowanej jazdy.

Dobre wrażenie zrobił wobec tego też silnik. To nie jest jednostka sportowa, tylko właśnie do jazdy na codzień. Nie trzeba go mocno cisnąć, jest cichy i zapewnia wystarczający moment obrotowy i moc przy uzyskać prędkość autostradową. Silnik dobrze współgra z manualną skrzynią biegów. Nie ma co jednak ukrywać: silnik o pojemności 1.5 litra w dieslu wymaga przy dynamicznej jeździe szybkiego przekładania biegów w tą i z powrotem. W normalnej jeździe nie ma problemu. Producent deklaruje zużycie paliwa 3,9 litra na 100 kilometrów, ale dziennikarzom udało się przy ostrzejszej jeździe dojść do 5,7 litra. Więcej niż mówi producent, nadal niewiele. Ten silnik będzie też lepszym wyborem do C5 Aircrossa niż 1.2 PureTech o mocy 130 KM.

Dane silnika: 

  • Czterocylindrowy silnik wysokoprężny z doładowaniem, montowany z przodu poprzecznie,
  • DOHC, 4 zawory na cylinder,
  • Pojemność 1.499 cm³,
  • Moc 96 kW przy 3.750 obr / min, moment obrotowy 300 Nm przy 1.750 obr / min.
  • Napęd na przednie koła,
  • Ręczna skrzynia biegów, 6 przełożeń,
  • Maksymalna prędkość 188 km/h,
  • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 11,4 s.

źródło: Svetmotoru.auto.cz

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o