Nowy Citroen C5 Aircross to SUV, który odniósł duży sukces. Latem miałem okazję pokonać nim kilka tysięcy kilometrów po polskich i zachodnich drogach, włączając w to autostrady. Fabrycznie nowy samochód odebrałem we Francji i przyjechałem nim do Polski, gdzie jeździłem głównie po Kaszubach, głównie drogami kategorii najgorszej z możliwych.
Citroen C5 Aircross ma kilka istotnych zalet, które warto poznać i rozważyć podczas wyboru nowego samochodu dla siebie.
Genialne zawieszenie
Mówcie co chcecie, ale miałem w życiu kilka Citroenów z zawieszeniem hydropneumatycznym, więc o komforcie wiem całkiem sporo. Nie spodziewałem się więc po C5 Aircross żadnych cudów. Jakże się myliłem! Im gorsza nawierzchnia, tym zawieszenie Aircrossa zachowuje się lepiej. Różnica w stosunku do zwykłych zawieszeń jest ogromna. A mogłem się o tym przekonać najlepiej wtedy, gdy na tej samej drodze i kiepskiej kaszubskiej nawierzchni pojechałem raz C5 Aircrossem a raz innym autem z klasycznym zawieszeniem.
Do hydropneumatyki C5 Aircross ma daleko, ale dużo bliżej niż jakikolwiek inny samochód. Muszę więc pochwalić inżynierów, którzy projektowali zawieszenie – jest bardzo komfortowo i w tej klasie nic bardziej komfortowego nie kupicie. Co więcej, zawieszenie C5 Aircrossa daje radę także w bardziej dynamicznej jeździe.
Jeśli chociaż częściowo jeździsz po gorszych drogach, pełnych dziur i nierówności (a w moim dużym mieście takich jest sporo), jeśli lubisz komfort i masz dosyć trzęsących się twardo zawieszonych aut – C5 Aircross jest dla Ciebie. Natomiast jeśli mieszkasz w okolicy gdzie wyremontowano wszystkie drogi, na twojej trasie są tylko równe jak stół asfalty – C5 Aircross jest ci niepotrzebny.
Wygodne fotele kierowcy i pasażera
Druga rzecz, która po paru tysiącach kilometrów stała się standardem w podróżowaniu i nigdy się nie nudzi to świetne fotele. W dotyku miękkie, przy siadaniu komfortowe ale jednocześnie zapewniają podparcie boczne i nawet po długiej trasie nie męczą. Mimo swojej miękkości są też sprężyste , to nie jest typowa kanapa. Przyjemnie tu jechać zarówno w długą trasę jak i w krótką przejażdżkę. Citroen włożył w tą konstrukcję sporo serca.
Rozsądne zużycie paliwa
Wiele osób uważa, że silniki 2.0 HDi to jedna z najlepszych konstrukcji na świecie a w połączeniu ze skrzynią EAT8 stanowią świetne uzupełnienie rodzinnego i komfortowego charakteru C5 Aircrossa. Zgadzam się z tą opinią ale moim zdaniem jest jeszcze jedna istotna zaleta – umiarkowane zużycie paliwa. Średnia, którą widzicie na poniższej ilustracji z 3 tysięcy kilometrów obejmuje w blisko połowie szybką jazdę po autostradzie. To bardzo dobry wynik na duże i raczej mało opływowe nadwozie.
Nowy Citroen C5 Aircross sprzedaje się bardzo dobrze i najwidoczniej formuła, którą Citroen opracował dla tego SUVa się sprawdza. Polubiłem ten samochód, mimo początkowego sceptycyzmu co do zapowiedzi o komforcie.
Na pewno warto się wybrać na jazdę próbną i samemu spróbować czy ta recepta się sprawdzi i dla Ciebie.
Najnowsze komentarze