Chat with us, powered by LiveChat

Nowy Citroen C5 Aircross 2.0 BlueHDi 180 KM EAT. Trzy największe zalety tego samochodu

16 3 588

Nowy Citroen C5 Aircross to SUV, który odniósł duży sukces. Latem miałem okazję pokonać nim kilka tysięcy kilometrów po polskich i zachodnich drogach, włączając w to autostrady. Fabrycznie nowy samochód odebrałem we Francji i przyjechałem nim do Polski, gdzie jeździłem głównie po Kaszubach, głównie drogami kategorii najgorszej z możliwych.

Citroen C5 Aircross ma kilka istotnych zalet, które warto poznać i rozważyć podczas wyboru nowego samochodu dla siebie.

Genialne zawieszenie

Mówcie co chcecie, ale miałem w życiu kilka Citroenów z zawieszeniem hydropneumatycznym, więc o komforcie wiem całkiem sporo. Nie spodziewałem się więc po C5 Aircross żadnych cudów. Jakże się myliłem! Im gorsza nawierzchnia, tym zawieszenie Aircrossa zachowuje się lepiej. Różnica w stosunku do zwykłych zawieszeń jest ogromna. A mogłem się o tym przekonać najlepiej wtedy, gdy na tej samej drodze i kiepskiej kaszubskiej nawierzchni pojechałem raz C5 Aircrossem a raz innym autem z klasycznym zawieszeniem.

Do hydropneumatyki C5 Aircross ma daleko, ale dużo bliżej niż jakikolwiek inny samochód. Muszę więc pochwalić inżynierów, którzy projektowali zawieszenie – jest bardzo komfortowo i w tej klasie nic bardziej komfortowego nie kupicie. Co więcej, zawieszenie C5 Aircrossa daje radę także w bardziej dynamicznej jeździe.

Jeśli chociaż częściowo jeździsz po gorszych drogach, pełnych dziur i nierówności (a w moim dużym mieście takich jest sporo), jeśli lubisz komfort i masz dosyć trzęsących się twardo zawieszonych aut – C5 Aircross jest dla Ciebie. Natomiast jeśli mieszkasz w okolicy gdzie wyremontowano wszystkie drogi, na twojej trasie są tylko równe jak stół asfalty – C5 Aircross jest ci niepotrzebny.

Wygodne fotele kierowcy i pasażera

Druga rzecz, która po paru tysiącach kilometrów stała się standardem w podróżowaniu i nigdy się nie nudzi to świetne fotele. W dotyku miękkie, przy siadaniu komfortowe ale jednocześnie zapewniają podparcie boczne i nawet po długiej trasie nie męczą. Mimo swojej miękkości są też sprężyste , to nie jest typowa kanapa. Przyjemnie tu jechać zarówno w długą trasę jak i w krótką przejażdżkę. Citroen włożył w tą konstrukcję sporo serca.

Rozsądne zużycie paliwa

Wiele osób uważa, że silniki 2.0 HDi to jedna z najlepszych konstrukcji na świecie a w połączeniu ze skrzynią EAT8 stanowią świetne uzupełnienie rodzinnego i komfortowego charakteru C5 Aircrossa. Zgadzam się z tą opinią ale moim zdaniem jest jeszcze jedna istotna zaleta – umiarkowane zużycie paliwa. Średnia, którą widzicie na poniższej ilustracji z 3 tysięcy kilometrów obejmuje w blisko połowie szybką jazdę po autostradzie. To bardzo dobry wynik na duże i raczej mało opływowe nadwozie.

Nowy Citroen C5 Aircross sprzedaje się bardzo dobrze i najwidoczniej formuła, którą Citroen opracował dla tego SUVa się sprawdza. Polubiłem ten samochód, mimo początkowego sceptycyzmu co do zapowiedzi o komforcie.

Na pewno warto się wybrać na jazdę próbną i samemu spróbować czy ta recepta się sprawdzi i dla Ciebie.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
3 Wątki komentarzy
13 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
10 Autorzy komentarzy
South-PLKrzysztof GregorczykPrzsawSebaKolo Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
pawelhks
Gość
pawelhks

Widziałem w salonie, 147 tysięcy. Ładne auto, aczkolwiek za male na rodzinę 2+3, inaczej cena bylaby do przełknięcia

Jarek
Gość
Jarek

Dzień dobry!
Wydaje mi się, że właśnie dla Twojej rodziny (2+3) jest idealne. Z tyłu nie ma kanapy, tylko osobne (takie same) fotele – dla dzieci w sam raz. A i podłoga z tyłu jest płaska, więc na środkowym fotelu siedzi się wygodnie.
Cena moim zdaniem za ten samochód jest bardzo dobra. Sam się przymierzam.

pawelhks
Gość
pawelhks

Mam C4GP, które jest dużo bardziej przestronne i pakowne. Mam wrażenie, że przy ustawieniu foteli jakie mam w Picasso z zapiętymi fotelikami jest więcej miejsca niż w C5A.

Robert
Gość
Robert

To nie jest wrażenie, tylko tak jest faktycznie. Mówię z własnego doświadczenia.

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

Jarek c5 aircross dla rodziny 2+3 jest katastrofalne. Jest to auto zwyczajnie za ciasne i za małe. Masz rodzinę to kupuj c4 picasso albo berlingo.

Jarek
Gość
Jarek

Będę jeździł tylko z żoną. Poza tym c4p już nie produkują, a chcę coś nowego.

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

Picasso to tylko dlatego, że jak mówić „picasso” każdy wie o jaki samochód chodzi. Coś nowego to może a3 aircross – jest praktycznie wymiarów cactusa, a każdy cm mniej to łatwiejsze parkowanie w miastach. Albo kupić nowe clio, 208 czy corsę ( lub c3 ale dopiero po liftingu…)w wersji dobrze wyposażonej.Z przodu mają dużo miejsca właśnie dla 2 osób, są nowe, niższe a prze to stabilniejsze, oszczędniejsze i powinny być cichsze.

Jarek
Gość
Jarek

208, clio, c3 za niskie – mam swoje lata, lepiej się wsiada do wyższych. Jeździłem C3A i C5A. Wypadło lepiej C5A (ciszej i bardziej komfortowo, także wizualnie korzystniej). No i mocniejszy silnik. Potrzebuję do jazdy w mieście, ale również na dalsze trasy.

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

Czyli c3a jest źle wyciszony? Na co komuś komu wsiada się ciężej do auta mocniejszy silnik? Myślę, że tu najbardziej chodzi o aspekt wizualny. Bo znam kilkoro siedemdziesięciolatków którym do wsiadania np clio 4 nie wadzi…

Jarek
Gość
Jarek

Mocniejszy silnik to większe bezpieczeństwo, a c5a lepiej tłumi nierówności drogi, ma lepsze siedzenia i wyposażenie. Tak więc obiektywnie jest dla mnie lepszy. Z pewnością są ludzie, którym bardziej do gustu przypadnie c3a (np. cenowo) i ja to rozumiem. Ale mnie pasuje lepiej wygoda, wyposażenie i komfort c5a.

South-PL
Gość
South-PL

Dla dwóch osób – bardzo dobry wybór :) 2.0 HDI fajnie ciągnie, skrzynia EAT8 też jest ok. W sam raz na wakacyjny wyjazd. Byłem entuzjastą tego samochodu – jednak mój entuzjazm osłabł po jeździe próbnej. Zwyczajnie to auto przereklamowano. Bo dla rodziny jest ok, ale jak nie ma 3-ki dzieci w fotelikach, lub nastolatków jeżdżących bez fotelików (ciasno z tyłu). Tapicerka ze sztucznej skóry na siedzisku – nie wyobrażam sobie tego latem. Słaby zestaw audio, grający jak boombox. Na tym się kończą moje zastrzeżenia. Poza tym – jest ok. Fajny samochód do jazdy autostradą. A na koniec C7 AC jest… Czytaj więcej »

Przsaw
Gość
Przsaw

Sprawdza się przy rodzinie 2+3… jak już nie ma fotelików. Fakt, ze posiadam jeszcze c4 grand Picasso II do większych „ładunków”

Mariusz
Gość
Mariusz

Jak będzie opcja żeby mieć 4×4 to będę go brać pod uwagę. Na razie zostaje przy zwykłej C5.

Kolo
Gość
Kolo

Fajny samochód. Wszyscy chwalą komfort i zawieszenie. Wszyscy też pisza, że wypada blado przy hydropneumatyce. Dlaczego więc zaprzestano wytwarzać tego genialnego zawieszenia?! Przynajmniej jako opcje by dali hydro, a standardem byłoby to dostępne w C5 aircross.

Seba
Gość
Seba

Dlatego że Citroen za parę lat zniknie albo będzie taki jak Dacia. Teraz w PSA liczy się Peugeot i DS no i jest jeszcze Opel. Citroen jest bo jest i tyle obecnie najgorsze samochody jakie mogą być

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Panowie Kolo i Seba. Wasze wpisy o treści jak powyżej od dziś będą bezlitośnie kasowane. Po pierwsze dlatego, że non stop je powtarzacie. Po drugie – szerzycie propagandę. Po trzecie w końcu – są pozbawione sensu. Dacia dynamicznie rozwija swoją sprzedaż i regularnie ulepsza swoje produkty. Innymi słowy – Wasze wpisy będą kasowane. Jeśli macie komentować w ten sam sposób wszystko, co piszemy o Citroenie, to sobie darujcie, bo będzie to uznane za trolling.