• Najnowsze

Nowy Citroën C5 Aircross 225 KM PHEV: rozpoczynamy test najbardziej komfortowej hybrydy w klasie C-SUV

2020-09-30

Nowy Citroën C4 kontra Škoda Scala – kto wygra? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 15/2021

2021-04-14

Citroën: 90 lat temu rozpoczęła się słynna Żółta Ekspedycja śladem Jedwabnego Szlaku

2021-04-14

Mandaty dla kierowców pójdą w górę. Rząd szykuje zmiany

2021-04-13

Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, Opel i DS – jaka sprzedaż w pierwszych 10 dniach kwietnia?

2021-04-13

Nowy DS 9 robi wrażenie! Flagowy model DS Automobiles już w Krakowie

2021-04-13

Nissan ujawnia cennik nowego modelu Qashqai

2021-04-13

Grupa Renault wraz z partnerami tworzy Software Republique

2021-04-13

F1 – Grand Prix Emilii-Romanii – zapowiedź

2021-04-13
Dacia Duster Motrio Cup 2021

Dacia Duster Motrio Cup 2021 – ruszył piąty sezon rajdowych emocji

2021-04-13
Peugeot Sport

Peugeot: kulisy prac nad nowym hipersamochodem

2021-04-12
środa, 14 kwietnia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Nowy Citroën C5 Aircross 225 KM PHEV: rozpoczynamy test najbardziej komfortowej hybrydy w klasie C-SUV

Tomasz Nowicki Tomasz Nowicki
2020-09-30
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania5 mins read
1.8k 134
41
1.6k
UDOSTĘPNIEŃ
5.5k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Citroën: 90 lat temu rozpoczęła się słynna Żółta Ekspedycja śladem Jedwabnego Szlaku

Mandaty dla kierowców pójdą w górę. Rząd szykuje zmiany

Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, Opel i DS – jaka sprzedaż w pierwszych 10 dniach kwietnia?

Nowy Citroën C5 Aircrosss z napędem hybrydowym o mocy 225 KM trafił dzisiaj do naszej redakcji. Rozpoczynamy tygodniowy test tego samochodu, którego trasa będzie biegła przez duże miasta, drogi ekspresowe i podmiejskie drogi lokalne. Kilkadziesiąt kilometrów już za nami, czas więc na pierwsze spostrzeżenia.

Dwukolorowe wnętrze, komfortowo i przytulnie

Lubię wracać do tego modelu Citroëna. Bo nowy Citroën C5 Aircross PHEV to przede wszystkim komfort, który wyraża się poprzez zaawansowane zawieszenie, tłumiące te wszystkie drobne nierówności polskich dróg i niesamowicie wygodne fotele, które bardziej przypominają te domowe, przeznaczone do wypoczynku, niż samochodowe. Relaks, przyjemność z jazdy, brak pośpiechu – tu chce się być dłużej. Wrażenie przytulności wzmacnia projekt wnętrza, nie ma tu ostrych linii ani surowego, bezdusznego i technicznego designu. Ma być przyjemnie, wręcz przytulnie. Wygodne wnętrze i komfortowe zawieszenie to bardzo mocne punkty oferty Citroëna, nic podobnego nie oferuje konkurencja w tej klasie za żadne pieniądze.

Pierwsze wrażenie po przesiadce z klasycznego SUVa – jak tu komfortowo!

Trzy oddzielne fotele, wygoda to podstawa

Pod maską pracuje ładowalna hybryda, która może działać w trybie czysto elektrycznym lub mieszanym. Łączna moc to 225 KM i jest to dużo jak na taki samochód. Mimo komfortowego  zawieszenia można nim szybko i dynamicznie jeździć w ruchu miejskim, ale jest to ten rodzaj miękkiej i drapieżnej dynamiki, która dzieje się niejako przy okazji. Citroën C5 Aircross mocno izoluje kierowcę i pasażerów od świata zewnętrznego, dziur, nierówności, hałasu i na swój sposób rozpieszcza tym uczuciem, co powoduje, że jazda staje się relaksująca i przyjemna. Co gorsza, nie chce się jej przerywać, bo C5 Aircross zdaje się mówić „zostań ze mną dłużej”. . Hybryda powoduje bowiem, że większość czasu jedziemy w trybie elektrycznym a do setki auto rozpędza się w 8,7 sekundy.

Jednostka napędowa PureTech z silnikiem elektrycznym

Jeszcze słowo o wyglądzie zewnętrznym, bo wśród naszych komentujących znajdują się takie osoby, którym on się podoba, ale są i tacy, którzy narzekają. Citroën C5 Aircross wyróżnia się na ulicy swoim oryginalnym kształtem i chociaż trudno zrobić oryginalnego SUVa, to marce się to udało. Linia stylistyczna jest charakterystyczna, inna niż większość sztampowych projektów i to chyba najlepsze określenie. Krytycy mówią, że nadwozie jest zbyt obłe, miękko zarysowane, nie tak jak „prawdziwy samochód”. Dla mnie to zaleta, Citroën zawsze się wyróżniał i dobrze, że tak jest i tym razem. Wróćmy jednak do wrażeń z jazdy i tego co znajdziemy pod maską i pod podłogą.

Akumulator w hybrydach PSA, a więc i tutaj, ma 13,2 kWh, co pozwala przejechać według producenta około 50 km w trybie czysto elektrycznym. Do momentu, gdy piszę te słowa nie wyładowałem jeszcze akumulatora, ale wygląda na to, że będzie blisko tego wyniku. Do miasta więc wystarczy.

Pod podłogą bagażnika widać elementy akumulatora i złącza

A jak jeździ taka hybryda? Citroën C5 Aircross stara się poruszać w trybie elektrycznym i jeśli tylko nie przyciskasz pedału gazu do podłogi, to w środku jest po prostu cicho, nie ma żadnych wibracji a wszystko odbywa się niesamowicie płynnie, co działa na kierowcę odprężająco. Hybryda jeszcze bardziej podkreśla te komfortowe cechy C5 Aircrossa, sprawia, który pod tym względem jest naprawdę unikalny, bo tutaj chodzi przede wszystkim o wygodę. W końcu klienci mają wybór i jeśli ktoś pyta jaki jest najbardziej komfortowy samochód w tej klasie SUV, to odpowiedź brzmi Citroën.

Citroën C5 Aircross jest z uwagi na baterie cięższy, niż standardowa wersja. Znajdują się one w podłodze, więc dość nisko, nie wpływając przesadnie na jazdę, przynajmniej w czasie tych pierwszych kilometrów z autem nie odczuwałem żadnych dodatkowych kilogramów. Przyjdzie czas na jazdę bardziej dynamiczną oraz na drogach szybkiego ruchu, zobaczymy wtedy jak zestrojono zawieszenie i czy ciężka podłoga z akumulatorami ma jakiś większy wpływ na zachowanie pojazdu.

Samochód ma 225 KM i mimo dużego oraz dość ciężkiego nadwozia wszystko odbywa się szybko, płynnie i wyjątkowo sprawnie. Naciśnięcie gazu nie ma żadnych opóźnień, napęd elektryczny działa z pełną mocą od razu i przyspieszanie w trybie czysto elektrycznym daje sporo frajdy, chociaż po kilku dynamicznych startach z czerwonych świateł ogarnął mnie taki relaksujący nastrój na pokładzie, że jechałem płynnie ale już bez tego sportowego zacięcia startów. Sama świadomość możliwości auta wystarcza, nie muszę nikomu nic udowadniać. Hamulce mają kilka trybów działania, w tym taki, w którym bardzo mocno odzyskują energię i ten najlepiej sobie ustawić do jazdy po mieście. Oszczędza klocki hamulcowe a jednocześnie zwiększa zasięg.

I to na razie tyle pierwszych wrażeń, auto z redaktorem naczelnym Francuskie.pl mknie, gdy czytacie te słowa tuż po publikacji, na południowy wschód, w stronę Lublina a my czekamy na Wasze komentarze i pytania, na które postaramy się odpowiedzieć w pełnym teście po tygodniu jazdy C5 Aircrossem.

 

Galeria

Newsletter

3.5 11 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C5 AircrossCitroen
Udostepnij658Tweet411Udostepnij115
Poprzedni

Ile będzie kosztować nowa Dacia Sandero 2021?

Następny

Citroën otworzył salon on-line w Anglii. Klienci mogą kupić samochód przez internet

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny
Citroen C4 Cactus

Citroën otworzył salon on-line w Anglii. Klienci mogą kupić samochód przez internet

Dlaczego Citroën Xsara Picasso został nazwany imieniem wielkiego artysty?

Prawdziwa przygoda! Dacia Duster na górskich bezdrożach Rumunii

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
41 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Zlot PIKUR
Cze 24 - 27 2021

Ogólnopolski Zlot Renault 2021

OSiR Wawrzkowizna
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Zlot Renault 5
Lip 16 - 18 2021

XVI Ogólnopolski Zlot Renault 5

Miedziana Góra, Tor Kielce
Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • John o Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, Opel i DS – jaka sprzedaż w pierwszych 10 dniach kwietnia?
    • Anonimowo o Nowy Citroën C5 X w szczegółach. Sedan, kombi i crossover w jednym (informacje, zdjęcia, film)
    • Anonimowo o Nowy Citroën C5 X w szczegółach. Sedan, kombi i crossover w jednym (informacje, zdjęcia, film)
    • Anonimowo o Nowy Citroën C5 X w szczegółach. Sedan, kombi i crossover w jednym (informacje, zdjęcia, film)
    • Anonimowo o Nowy Citroën C5 X w szczegółach. Sedan, kombi i crossover w jednym (informacje, zdjęcia, film)
    • Anonimowo o Nowy Citroën C5 X w szczegółach. Sedan, kombi i crossover w jednym (informacje, zdjęcia, film)
    • Anonimowo o Nowy Citroën C5 X w szczegółach. Sedan, kombi i crossover w jednym (informacje, zdjęcia, film)
    • Anonimowo o Nowy Citroën C5 X w szczegółach. Sedan, kombi i crossover w jednym (informacje, zdjęcia, film)
    • Anonimowo o Nowy Citroën C5 X w szczegółach. Sedan, kombi i crossover w jednym (informacje, zdjęcia, film)
    • Anonimowo o Nowy Citroën C5 X 2021 na pierwszych zdjęciach. Nadchodzi nowy mistrz komfortu!


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowy Citroën C4 kontra Škoda Scala – kto wygra? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 15/2021
    • Citroën: 90 lat temu rozpoczęła się słynna Żółta Ekspedycja śladem Jedwabnego Szlaku
    • Mandaty dla kierowców pójdą w górę. Rząd szykuje zmiany
    • Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, Opel i DS – jaka sprzedaż w pierwszych 10 dniach kwietnia?
    • Nowy DS 9 robi wrażenie! Flagowy model DS Automobiles już w Krakowie
    • Nissan ujawnia cennik nowego modelu Qashqai
    • Grupa Renault wraz z partnerami tworzy Software Republique
    • F1 – Grand Prix Emilii-Romanii – zapowiedź
    • Dacia Duster Motrio Cup 2021 – ruszył piąty sezon rajdowych emocji
    • Peugeot: kulisy prac nad nowym hipersamochodem


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    41
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.