środa, 17 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Nowy Citroën C5 Aircross 225 KM PHEV: rozpoczynamy test najbardziej komfortowej hybrydy w klasie C-SUV

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2020-09-30
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
1.9k 143
41
1.8k
UDOSTĘPNIEŃ
5.8k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Nowy Citroën C5 Aircrosss z napędem hybrydowym o mocy 225 KM trafił dzisiaj do naszej redakcji. Rozpoczynamy tygodniowy test tego samochodu, którego trasa będzie biegła przez duże miasta, drogi ekspresowe i podmiejskie drogi lokalne. Kilkadziesiąt kilometrów już za nami, czas więc na pierwsze spostrzeżenia.

Dwukolorowe wnętrze, komfortowo i przytulnie

Lubię wracać do tego modelu Citroëna. Bo nowy Citroën C5 Aircross PHEV to przede wszystkim komfort, który wyraża się poprzez zaawansowane zawieszenie, tłumiące te wszystkie drobne nierówności polskich dróg i niesamowicie wygodne fotele, które bardziej przypominają te domowe, przeznaczone do wypoczynku, niż samochodowe. Relaks, przyjemność z jazdy, brak pośpiechu – tu chce się być dłużej. Wrażenie przytulności wzmacnia projekt wnętrza, nie ma tu ostrych linii ani surowego, bezdusznego i technicznego designu. Ma być przyjemnie, wręcz przytulnie. Wygodne wnętrze i komfortowe zawieszenie to bardzo mocne punkty oferty Citroëna, nic podobnego nie oferuje konkurencja w tej klasie za żadne pieniądze.

Pierwsze wrażenie po przesiadce z klasycznego SUVa – jak tu komfortowo!

Trzy oddzielne fotele, wygoda to podstawa

Pod maską pracuje ładowalna hybryda, która może działać w trybie czysto elektrycznym lub mieszanym. Łączna moc to 225 KM i jest to dużo jak na taki samochód. Mimo komfortowego  zawieszenia można nim szybko i dynamicznie jeździć w ruchu miejskim, ale jest to ten rodzaj miękkiej i drapieżnej dynamiki, która dzieje się niejako przy okazji. Citroën C5 Aircross mocno izoluje kierowcę i pasażerów od świata zewnętrznego, dziur, nierówności, hałasu i na swój sposób rozpieszcza tym uczuciem, co powoduje, że jazda staje się relaksująca i przyjemna. Co gorsza, nie chce się jej przerywać, bo C5 Aircross zdaje się mówić „zostań ze mną dłużej”. . Hybryda powoduje bowiem, że większość czasu jedziemy w trybie elektrycznym a do setki auto rozpędza się w 8,7 sekundy.

Jednostka napędowa PureTech z silnikiem elektrycznym

Jeszcze słowo o wyglądzie zewnętrznym, bo wśród naszych komentujących znajdują się takie osoby, którym on się podoba, ale są i tacy, którzy narzekają. Citroën C5 Aircross wyróżnia się na ulicy swoim oryginalnym kształtem i chociaż trudno zrobić oryginalnego SUVa, to marce się to udało. Linia stylistyczna jest charakterystyczna, inna niż większość sztampowych projektów i to chyba najlepsze określenie. Krytycy mówią, że nadwozie jest zbyt obłe, miękko zarysowane, nie tak jak „prawdziwy samochód”. Dla mnie to zaleta, Citroën zawsze się wyróżniał i dobrze, że tak jest i tym razem. Wróćmy jednak do wrażeń z jazdy i tego co znajdziemy pod maską i pod podłogą.

Akumulator w hybrydach PSA, a więc i tutaj, ma 13,2 kWh, co pozwala przejechać według producenta około 50 km w trybie czysto elektrycznym. Do momentu, gdy piszę te słowa nie wyładowałem jeszcze akumulatora, ale wygląda na to, że będzie blisko tego wyniku. Do miasta więc wystarczy.

Pod podłogą bagażnika widać elementy akumulatora i złącza

A jak jeździ taka hybryda? Citroën C5 Aircross stara się poruszać w trybie elektrycznym i jeśli tylko nie przyciskasz pedału gazu do podłogi, to w środku jest po prostu cicho, nie ma żadnych wibracji a wszystko odbywa się niesamowicie płynnie, co działa na kierowcę odprężająco. Hybryda jeszcze bardziej podkreśla te komfortowe cechy C5 Aircrossa, sprawia, który pod tym względem jest naprawdę unikalny, bo tutaj chodzi przede wszystkim o wygodę. W końcu klienci mają wybór i jeśli ktoś pyta jaki jest najbardziej komfortowy samochód w tej klasie SUV, to odpowiedź brzmi Citroën.

Citroën C5 Aircross jest z uwagi na baterie cięższy, niż standardowa wersja. Znajdują się one w podłodze, więc dość nisko, nie wpływając przesadnie na jazdę, przynajmniej w czasie tych pierwszych kilometrów z autem nie odczuwałem żadnych dodatkowych kilogramów. Przyjdzie czas na jazdę bardziej dynamiczną oraz na drogach szybkiego ruchu, zobaczymy wtedy jak zestrojono zawieszenie i czy ciężka podłoga z akumulatorami ma jakiś większy wpływ na zachowanie pojazdu.

Samochód ma 225 KM i mimo dużego oraz dość ciężkiego nadwozia wszystko odbywa się szybko, płynnie i wyjątkowo sprawnie. Naciśnięcie gazu nie ma żadnych opóźnień, napęd elektryczny działa z pełną mocą od razu i przyspieszanie w trybie czysto elektrycznym daje sporo frajdy, chociaż po kilku dynamicznych startach z czerwonych świateł ogarnął mnie taki relaksujący nastrój na pokładzie, że jechałem płynnie ale już bez tego sportowego zacięcia startów. Sama świadomość możliwości auta wystarcza, nie muszę nikomu nic udowadniać. Hamulce mają kilka trybów działania, w tym taki, w którym bardzo mocno odzyskują energię i ten najlepiej sobie ustawić do jazdy po mieście. Oszczędza klocki hamulcowe a jednocześnie zwiększa zasięg.

I to na razie tyle pierwszych wrażeń, auto z redaktorem naczelnym Francuskie.pl mknie, gdy czytacie te słowa tuż po publikacji, na południowy wschód, w stronę Lublina a my czekamy na Wasze komentarze i pytania, na które postaramy się odpowiedzieć w pełnym teście po tygodniu jazdy C5 Aircrossem.

 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.5 11 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C5 AircrossCitroen
Udostepnij702Tweet439Udostepnij123
Poprzedni

Ile będzie kosztować nowa Dacia Sandero 2021?

Następny

Citroën otworzył salon on-line w Anglii. Klienci mogą kupić samochód przez internet

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny
Citroen C4 Cactus

Citroën otworzył salon on-line w Anglii. Klienci mogą kupić samochód przez internet

Dlaczego Citroën Xsara Picasso został nazwany imieniem wielkiego artysty?

Prawdziwa przygoda! Dacia Duster na górskich bezdrożach Rumunii

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

41 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Giileniek - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Aaaaaa - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Tomek - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Anonimowo - Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Roman - Ile realnie spala hybrydowy DS 9 E-Tense 225 KM?
  • Mateusz - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Radek - Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Saks - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Citroën DS – najbardziej komfortowy samochód świata. „Jedziesz po szutrowej drodze i tego nie czujesz”
  • Nowy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130: „dają radę te 3 cylindry”
  • Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • (Nie) zdążyć przed szlabanem. Uwaga na przejazdach!
  • Poczuj się jak profesjonalny kolarz z akcesoriami AG2R Citroën Team
  • Diesel czy benzyna? Ten ranking używanych samochodów nie pozostawia wątpliwości
  • Nowe Renault Mégane E-tech i Michelin na Olsztyn Green Festiwal. Ale się działo!
  • Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Twój samochód, to Opel? Poszukaj w nim rekinów!


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
41
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.