dacia duster von redust Wiadomości
Wiadomości

Dacia przechodzi do ofensywy – nowy silnik 1.8 155 KM Full Hybrid trafi pod maskę takich modeli jak Duster i Jogger. Kiedy?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-09
nissan 2026 Wiadomości
Wiadomości

Nissan na rozdrożu: kryzys, który stawia pod znakiem zapytania 26-letni sojusz z Renault

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-06
Renault Scenic II
Wiadomości

Używany Renault Scenic II i III – czy warto dopłacać do nowszego modelu?

autor Maciej Mokwiński
2025-05-09
citroen c3 2 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Citroën C3 zdobywa tytuł „Najlepszego Samochodu Miejskiego” w Hiszpanii

autor Tomasz Nowicki
2025-05-10
peugeot 408 Wiadomości
Wiadomości

Wiceprezes Stellantis ds. zakupów: samochód zmienia się w platformę z oprogramowaniem

autor Tomasz Nowicki
2025-05-06
komfortowe 5 tygodni z ds 9 opera 07 Wiadomości
Wiadomości

Obniżka stóp procentowych wpłynie na raty leasingu i kredytów samochodowych. Jak bardzo?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-08
dacia bigster 1 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Bigster 140 KM LPG ma już swoją polską cenę i jest tanio! Fabryczna instalacja gazowa

autor Tomasz Nowicki
2025-05-05

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Inny Anonimowy - Leapmotor C10 REEV w Polsce. Premierowy pokaz na Poznań Motorshow 2025
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Nowy Citroën C5 Aircross 225 KM PHEV: rozpoczynamy test najbardziej komfortowej hybrydy w klasie C-SUV

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2020-09-30
w Wiadomości, Citroen
Czas czytania 5 minut
2.1k
A A
41
citroen c5 aircross 1 Wiadomości

Nowy Citroën C5 Aircrosss z napędem hybrydowym o mocy 225 KM trafił dzisiaj do naszej redakcji. Rozpoczynamy tygodniowy test tego samochodu, którego trasa będzie biegła przez duże miasta, drogi ekspresowe i podmiejskie drogi lokalne. Kilkadziesiąt kilometrów już za nami, czas więc na pierwsze spostrzeżenia.

citroen c5 aircross 2 scaled Wiadomości
Dwukolorowe wnętrze, komfortowo i przytulnie

Lubię wracać do tego modelu Citroëna. Bo nowy Citroën C5 Aircross PHEV to przede wszystkim komfort, który wyraża się poprzez zaawansowane zawieszenie, tłumiące te wszystkie drobne nierówności polskich dróg i niesamowicie wygodne fotele, które bardziej przypominają te domowe, przeznaczone do wypoczynku, niż samochodowe. Relaks, przyjemność z jazdy, brak pośpiechu – tu chce się być dłużej. Wrażenie przytulności wzmacnia projekt wnętrza, nie ma tu ostrych linii ani surowego, bezdusznego i technicznego designu. Ma być przyjemnie, wręcz przytulnie. Wygodne wnętrze i komfortowe zawieszenie to bardzo mocne punkty oferty Citroëna, nic podobnego nie oferuje konkurencja w tej klasie za żadne pieniądze.

Pierwsze wrażenie po przesiadce z klasycznego SUVa – jak tu komfortowo!

citroen c5 aircross 5 scaled Wiadomości
Trzy oddzielne fotele, wygoda to podstawa

Pod maską pracuje ładowalna hybryda, która może działać w trybie czysto elektrycznym lub mieszanym. Łączna moc to 225 KM i jest to dużo jak na taki samochód. Mimo komfortowego  zawieszenia można nim szybko i dynamicznie jeździć w ruchu miejskim, ale jest to ten rodzaj miękkiej i drapieżnej dynamiki, która dzieje się niejako przy okazji. Citroën C5 Aircross mocno izoluje kierowcę i pasażerów od świata zewnętrznego, dziur, nierówności, hałasu i na swój sposób rozpieszcza tym uczuciem, co powoduje, że jazda staje się relaksująca i przyjemna. Co gorsza, nie chce się jej przerywać, bo C5 Aircross zdaje się mówić „zostań ze mną dłużej”. . Hybryda powoduje bowiem, że większość czasu jedziemy w trybie elektrycznym a do setki auto rozpędza się w 8,7 sekundy.

citroen c5 aircross 4 scaled Wiadomości
Jednostka napędowa PureTech z silnikiem elektrycznym

Jeszcze słowo o wyglądzie zewnętrznym, bo wśród naszych komentujących znajdują się takie osoby, którym on się podoba, ale są i tacy, którzy narzekają. Citroën C5 Aircross wyróżnia się na ulicy swoim oryginalnym kształtem i chociaż trudno zrobić oryginalnego SUVa, to marce się to udało. Linia stylistyczna jest charakterystyczna, inna niż większość sztampowych projektów i to chyba najlepsze określenie. Krytycy mówią, że nadwozie jest zbyt obłe, miękko zarysowane, nie tak jak „prawdziwy samochód”. Dla mnie to zaleta, Citroën zawsze się wyróżniał i dobrze, że tak jest i tym razem. Wróćmy jednak do wrażeń z jazdy i tego co znajdziemy pod maską i pod podłogą.

Akumulator w hybrydach PSA, a więc i tutaj, ma 13,2 kWh, co pozwala przejechać według producenta około 50 km w trybie czysto elektrycznym. Do momentu, gdy piszę te słowa nie wyładowałem jeszcze akumulatora, ale wygląda na to, że będzie blisko tego wyniku. Do miasta więc wystarczy.

citroen c5 aircross 6 scaled Wiadomości
Pod podłogą bagażnika widać elementy akumulatora i złącza

A jak jeździ taka hybryda? Citroën C5 Aircross stara się poruszać w trybie elektrycznym i jeśli tylko nie przyciskasz pedału gazu do podłogi, to w środku jest po prostu cicho, nie ma żadnych wibracji a wszystko odbywa się niesamowicie płynnie, co działa na kierowcę odprężająco. Hybryda jeszcze bardziej podkreśla te komfortowe cechy C5 Aircrossa, sprawia, który pod tym względem jest naprawdę unikalny, bo tutaj chodzi przede wszystkim o wygodę. W końcu klienci mają wybór i jeśli ktoś pyta jaki jest najbardziej komfortowy samochód w tej klasie SUV, to odpowiedź brzmi Citroën.

Citroën C5 Aircross jest z uwagi na baterie cięższy, niż standardowa wersja. Znajdują się one w podłodze, więc dość nisko, nie wpływając przesadnie na jazdę, przynajmniej w czasie tych pierwszych kilometrów z autem nie odczuwałem żadnych dodatkowych kilogramów. Przyjdzie czas na jazdę bardziej dynamiczną oraz na drogach szybkiego ruchu, zobaczymy wtedy jak zestrojono zawieszenie i czy ciężka podłoga z akumulatorami ma jakiś większy wpływ na zachowanie pojazdu.

Samochód ma 225 KM i mimo dużego oraz dość ciężkiego nadwozia wszystko odbywa się szybko, płynnie i wyjątkowo sprawnie. Naciśnięcie gazu nie ma żadnych opóźnień, napęd elektryczny działa z pełną mocą od razu i przyspieszanie w trybie czysto elektrycznym daje sporo frajdy, chociaż po kilku dynamicznych startach z czerwonych świateł ogarnął mnie taki relaksujący nastrój na pokładzie, że jechałem płynnie ale już bez tego sportowego zacięcia startów. Sama świadomość możliwości auta wystarcza, nie muszę nikomu nic udowadniać. Hamulce mają kilka trybów działania, w tym taki, w którym bardzo mocno odzyskują energię i ten najlepiej sobie ustawić do jazdy po mieście. Oszczędza klocki hamulcowe a jednocześnie zwiększa zasięg.

I to na razie tyle pierwszych wrażeń, auto z redaktorem naczelnym Francuskie.pl mknie, gdy czytacie te słowa tuż po publikacji, na południowy wschód, w stronę Lublina a my czekamy na Wasze komentarze i pytania, na które postaramy się odpowiedzieć w pełnym teście po tygodniu jazdy C5 Aircrossem.

 

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

deszcz 01 Wiadomościcitroen c5 aircross 6 Wiadomościcitroen c5 aircross 5 Wiadomościcitroen c5 aircross 4 Wiadomościcitroen c5 aircross 2 Wiadomościcitroen c5 aircross 1 Wiadomości
3.5 11 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

citroen indie Wiadomości

Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”

2025-05-11
citroen c15 Wiadomości

Citroën C15 robi furorę wśród młodych ludzi. Powrót do podstaw i bunt

2025-05-11

Czy mikrosamochody takie jak Citroën AMI zbawią świat motoryzacji?

2025-05-11

50 nowych samochodów – polski cennik maj 2025: Citroën, Dacia, Peugeot i Renault

2025-05-11
Tagi: C5 AircrossCitroen
Udostepnij760Tweet475Udostepnij133
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
41 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • UOKiK Peugeoty 308 3008 508 5008 oraz Partner do serwisu Wiadomości

    Ile kosztuje używany Peugeot 3008 2.0 HDi 180 KM z niewielkim przebiegiem?

    4625 udostępnienia
    Udostepnij 1850 Tweet 1156
  • Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy

    2693 udostępnienia
    Udostepnij 1077 Tweet 673
  • Citroën C15 robi furorę wśród młodych ludzi. Powrót do podstaw i bunt

    1487 udostępnienia
    Udostepnij 595 Tweet 372
  • Nowy wymóg EuroNCAP: do samochodów wraca fizyczne sterowanie, ekrany w odwrocie.

    1418 udostępnienia
    Udostepnij 567 Tweet 355

Testy samochodów

010. DS 3 Crossback – oryginał w każdym calu Wiadomości
Testy

Test: DS 3 Crossback 1.2 155 KM – oryginał w każdym calu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-12-27
peugeot 508 SW 31 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 508 SW 1.6 PureTech 180 KM EAT 8 – pomysł na rodzinne kombi klasy premium. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-09-07
Peugeot 508 II SW GT
Wiadomości

Używany Peugeot 508 II SW Plug-in Hybrid okiem właściciela. Opinia, zalety i niedociągnięcia

autor Gabi Rusek
2024-11-27
peugeot 2008 1 2 110 2015111 5 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 2008 1.2 110 KM Style – stylowy crossover do miasta i nie tylko. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Tomasz Nowicki
2015-12-28
Nowa Dacia Jogger kamper
Testy

Test: Dacia Jogger – pierwsza jazda. Opinie, zalety, wady, wrażenia, awarie, pomiary.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-01-28

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Inny Anonimowy - Leapmotor C10 REEV w Polsce. Premierowy pokaz na Poznań Motorshow 2025

Zobacz też

Citroën C3 na pokazie w Mediolanie walczy z Dacią Duster o tytuł Samochodu Roku

Fiat Titano – rusza produkcja w Argentynie

Stellantis prawie 90 dni bez Carlosa Tavaresa. Jakie działania podjęto?

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
41
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz