Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo Stelvio – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Nowy Citroën C5 Aircross 225 KM PHEV: rozpoczynamy test najbardziej komfortowej hybrydy w klasie C-SUV

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2020-09-30
w Wiadomości, Citroen
Czas czytania 5 minut
2.1k
A A
41
citroen c5 aircross 1 scaled Wiadomości

Nowy Citroën C5 Aircrosss z napędem hybrydowym o mocy 225 KM trafił dzisiaj do naszej redakcji. Rozpoczynamy tygodniowy test tego samochodu, którego trasa będzie biegła przez duże miasta, drogi ekspresowe i podmiejskie drogi lokalne. Kilkadziesiąt kilometrów już za nami, czas więc na pierwsze spostrzeżenia.

citroen c5 aircross 2 scaled Wiadomości
Dwukolorowe wnętrze, komfortowo i przytulnie

Lubię wracać do tego modelu Citroëna. Bo nowy Citroën C5 Aircross PHEV to przede wszystkim komfort, który wyraża się poprzez zaawansowane zawieszenie, tłumiące te wszystkie drobne nierówności polskich dróg i niesamowicie wygodne fotele, które bardziej przypominają te domowe, przeznaczone do wypoczynku, niż samochodowe. Relaks, przyjemność z jazdy, brak pośpiechu – tu chce się być dłużej. Wrażenie przytulności wzmacnia projekt wnętrza, nie ma tu ostrych linii ani surowego, bezdusznego i technicznego designu. Ma być przyjemnie, wręcz przytulnie. Wygodne wnętrze i komfortowe zawieszenie to bardzo mocne punkty oferty Citroëna, nic podobnego nie oferuje konkurencja w tej klasie za żadne pieniądze.

Peugeot 408 – reklama

Pierwsze wrażenie po przesiadce z klasycznego SUVa – jak tu komfortowo!

citroen c5 aircross 5 scaled Wiadomości
Trzy oddzielne fotele, wygoda to podstawa

Pod maską pracuje ładowalna hybryda, która może działać w trybie czysto elektrycznym lub mieszanym. Łączna moc to 225 KM i jest to dużo jak na taki samochód. Mimo komfortowego  zawieszenia można nim szybko i dynamicznie jeździć w ruchu miejskim, ale jest to ten rodzaj miękkiej i drapieżnej dynamiki, która dzieje się niejako przy okazji. Citroën C5 Aircross mocno izoluje kierowcę i pasażerów od świata zewnętrznego, dziur, nierówności, hałasu i na swój sposób rozpieszcza tym uczuciem, co powoduje, że jazda staje się relaksująca i przyjemna. Co gorsza, nie chce się jej przerywać, bo C5 Aircross zdaje się mówić „zostań ze mną dłużej”. . Hybryda powoduje bowiem, że większość czasu jedziemy w trybie elektrycznym a do setki auto rozpędza się w 8,7 sekundy.

citroen c5 aircross 4 scaled Wiadomości
Jednostka napędowa PureTech z silnikiem elektrycznym

Jeszcze słowo o wyglądzie zewnętrznym, bo wśród naszych komentujących znajdują się takie osoby, którym on się podoba, ale są i tacy, którzy narzekają. Citroën C5 Aircross wyróżnia się na ulicy swoim oryginalnym kształtem i chociaż trudno zrobić oryginalnego SUVa, to marce się to udało. Linia stylistyczna jest charakterystyczna, inna niż większość sztampowych projektów i to chyba najlepsze określenie. Krytycy mówią, że nadwozie jest zbyt obłe, miękko zarysowane, nie tak jak „prawdziwy samochód”. Dla mnie to zaleta, Citroën zawsze się wyróżniał i dobrze, że tak jest i tym razem. Wróćmy jednak do wrażeń z jazdy i tego co znajdziemy pod maską i pod podłogą.

Akumulator w hybrydach PSA, a więc i tutaj, ma 13,2 kWh, co pozwala przejechać według producenta około 50 km w trybie czysto elektrycznym. Do momentu, gdy piszę te słowa nie wyładowałem jeszcze akumulatora, ale wygląda na to, że będzie blisko tego wyniku. Do miasta więc wystarczy.

citroen c5 aircross 6 scaled Wiadomości
Pod podłogą bagażnika widać elementy akumulatora i złącza

A jak jeździ taka hybryda? Citroën C5 Aircross stara się poruszać w trybie elektrycznym i jeśli tylko nie przyciskasz pedału gazu do podłogi, to w środku jest po prostu cicho, nie ma żadnych wibracji a wszystko odbywa się niesamowicie płynnie, co działa na kierowcę odprężająco. Hybryda jeszcze bardziej podkreśla te komfortowe cechy C5 Aircrossa, sprawia, który pod tym względem jest naprawdę unikalny, bo tutaj chodzi przede wszystkim o wygodę. W końcu klienci mają wybór i jeśli ktoś pyta jaki jest najbardziej komfortowy samochód w tej klasie SUV, to odpowiedź brzmi Citroën.

Citroën C5 Aircross jest z uwagi na baterie cięższy, niż standardowa wersja. Znajdują się one w podłodze, więc dość nisko, nie wpływając przesadnie na jazdę, przynajmniej w czasie tych pierwszych kilometrów z autem nie odczuwałem żadnych dodatkowych kilogramów. Przyjdzie czas na jazdę bardziej dynamiczną oraz na drogach szybkiego ruchu, zobaczymy wtedy jak zestrojono zawieszenie i czy ciężka podłoga z akumulatorami ma jakiś większy wpływ na zachowanie pojazdu.

Samochód ma 225 KM i mimo dużego oraz dość ciężkiego nadwozia wszystko odbywa się szybko, płynnie i wyjątkowo sprawnie. Naciśnięcie gazu nie ma żadnych opóźnień, napęd elektryczny działa z pełną mocą od razu i przyspieszanie w trybie czysto elektrycznym daje sporo frajdy, chociaż po kilku dynamicznych startach z czerwonych świateł ogarnął mnie taki relaksujący nastrój na pokładzie, że jechałem płynnie ale już bez tego sportowego zacięcia startów. Sama świadomość możliwości auta wystarcza, nie muszę nikomu nic udowadniać. Hamulce mają kilka trybów działania, w tym taki, w którym bardzo mocno odzyskują energię i ten najlepiej sobie ustawić do jazdy po mieście. Oszczędza klocki hamulcowe a jednocześnie zwiększa zasięg.

I to na razie tyle pierwszych wrażeń, auto z redaktorem naczelnym Francuskie.pl mknie, gdy czytacie te słowa tuż po publikacji, na południowy wschód, w stronę Lublina a my czekamy na Wasze komentarze i pytania, na które postaramy się odpowiedzieć w pełnym teście po tygodniu jazdy C5 Aircrossem.

 


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

deszcz 01 Wiadomościcitroen c5 aircross 6 scaled Wiadomościcitroen c5 aircross 5 scaled Wiadomościcitroen c5 aircross 4 scaled Wiadomościcitroen c5 aircross 2 scaled Wiadomościcitroen c5 aircross 1 scaled Wiadomości
3.5 11 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

citroen traction avant v6 Wiadomości

Jak przyspieszał i ile palił Citroën Traction Avant V6 LA 15 CV?

2025-11-15
samochod roku 2025 litwa 02 Wiadomości

Nowy Citroën C5 Aircross, Opel Grandland i Dacia Bigster walczą o litewski tytuł „Samochodu roku”

2025-11-15

Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?

2025-11-15

Nowy Citroën C4 Picasso 2.0 HDi z automatem za 115.900 zł. Wcale nie tak dawno!

2025-11-15
Tagi: CitroenC5 Aircross
Udostepnij770Tweet481Udostepnij135
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
41 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pandina

    To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    2954 udostępnienia
    Udostepnij 1182 Tweet 739
  • Nowy Renault Boreal doceniony przez dziennikarzy. Najlepszy kompaktowy SUV

    2027 udostępnienia
    Udostepnij 811 Tweet 507
  • 3-4 l/100 km? Weekend z Dacią Bigster 1.8 Full Hybrid

    1096 udostępnienia
    Udostepnij 438 Tweet 274
  • To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

    6431 udostępnienia
    Udostepnij 2572 Tweet 1608

Testy samochodów

C2 VTS
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C2 1.6 VTS 122 KM 2006 – czterosobowy samochód ze sportowym zacięciem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-08-04
Renault Trafic Wavecamper 2.0 dCi 170 EDC - przód
Testy

Test: Renault Trafic Wavecamper 2.0 dCi 170 KM EDC – czy wyjazd kamperem jesienią lub zimą to dobry pomysł? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-12-04
nowy citroen c3 max 19 scaled Wiadomości
Testy

Test: Nowy Citroën C3 Max – najbardziej komfortowy samochód do miasta w swojej klasie. Zalety i wady

autor Małgorzata Kozikowska
2024-12-22
nowy peugeot 3008 23 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 3008 2.0 HDi 150 KM. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Tomasz Nowicki
2016-12-08
IMG 2507 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 3008 GT BlueHDi 180 – elegancki, zwinny i modny. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-04-13

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - Nowy DS 3 ÉDITION FRANCE 2025 gwiazdą w Pałacu Elizejskim
  • Krzysztof - Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem
  • Anonimowo - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • seb - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • Roman - Producenci wracają do silników spalinowych V6 i V8. Co na to Europa?
  • E D - Producenci wracają do silników spalinowych V6 i V8. Co na to Europa?
  • Roman - DS N°7 – nowy rozdział francuskiej elegancji. Nadchodzi najważniejszy model DS Automobiles w 2026 roku

Zobacz też

Firma XPO Logistics przyspiesza swój plan dekarbonizacji i inwestuje w 165 elektrycznych pojazdów Renault Trucks E-Tech

Kultowy Citroën 2CV to nie samochód, to styl życia. Kaczka doczekała się własnego hymnu!

ALTICA: sportowe kombi ze zmysłem praktycznym

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
41
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz