Jednostka 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM to ostatni diesel w ofercie kompaktowego SUV-a. Czy skromna moc wystarczy dla całej rodziny i czy jest to opcja ekonomiczna? Francuski portal Passionnement Citroën przekonał się o tym podczas jazdy próbnej. Poczytajcie wrażenia z testu.
Silnik 1.5 HDI o mocy 130 KM jest dobrze znany, miałem okazję testować go w Berlingo i C4 i wiem, jak bardzo jest dynamiczny i przyjemny. Byłem spokojny o jego potencjał w C5 Aircrossie i rzeczywiście, silnik Diesla o mocy 130 KM bez problemu radzi sobie z ciężarem 1430 kilogramów. Czy to na zwykłej drodze, czy na autostradzie, Citroën C5 Aircross prowadzi się bez mrugnięcia okiem i bez najmniejszych trudności prowadzi nas do prędkości dozwolonych przepisami, a przy tym zużywa bardzo niewiele. Średnie spalanie w teście wyniosło 6 l/100 km. Z pewnością C5 Aircross nie jest błyskawicą na drodze, zwłaszcza że wersja HDi 180 miała o wiele więcej mocy, ale na co dzień C5 Aircross HDi 130 okazuje się bardziej niż wystarczający.
Wybór padł na wersję z manualną skrzynią biegów, która według Passionnement Citroën zdaje egzamin i zapewnia przyjemność z jazdy dzięki małej dźwigni i krótkiej drodze prowadzenia drążka. Sześciobiegowa skrzynia biegów jest bardzo dobrze zestrojona i doskonale współpracuje z silnikiem wysokoprężnym, czyniąc z C5 Aircrossa bardzo dobrą maszynę do jazdy.
Duże wymiary Citroena C5 Aircrossa nie stanowią problemu ponieważ widoczność we wszystkich kierunkach jest doskonała a liczne systemy wspomagające ułatwiają manewrowanie dzięki radarom, kamerom i automatyce. Ponadto, dobra izolacja akustyczna wspaniale odfiltrowuje hałas z zewnątrz, co sprawia, że jazda po mieście C5 Aircrossem jest przyjemnością. Citroën wyposażył swojego SUV-a w zawieszenie oraz fotele Advanced Comfort, które zapewniają królewski komfort. Citroën C5 Aircross sprawia wrażenie, jakby wygładzał drogę, a na dużych nierównościach zaskakuje słynnym efektem amortyzacji hydraulicznego zawieszenia.
Komfort to najważniejsza cecha
Komfort to zdecydowanie najważniejsza cecha tego modelu, ale SUV posiada również wiele innych zalet, jak przestronne wnętrze, które pozwala każdemu z pasażerów czuć się doskonale, nawet z tyłu. Trzy niezależne, przesuwane siedzenia pozwolą zaaranżować przestrzeń zgodnie z własnymi potrzebami. Bagażnik jest duży, ma pojemność 600 litrów a równomierne kształty dodają praktyczności i sprawiają, że możemy w pełni wykorzystać przestrzeń.
Deska rozdzielcza w C5 Aircrossie jest wąska, pozioma i bardzo praktyczna. Cyfrowy zestaw wskaźników zapewnia doskonałą czytelność, a dzięki licznym opcjom indywidualizacji pozwala na optymalne wyświetlanie informacji dotyczących jazdy. Problemem deski rozdzielczej, który tak naprawdę nie jest problemem, jest wielkość ekranu systemu multimedialnego, który ma przekątną tylko 8 cali. To mało w porównaniu z konkurencją, której standardem jest 10 cali. Poza tym, wyświetlacz dotykowy jest obramowany przez kratki nawiewów, które powodują, że wydaje się jeszcze mniejszy. Niemniej jednak, jego obsługa jest prosta i płynna. System multimedialny czasami działa powoli, a ze względu na poziomą orientację ekranu, krawędzie po stronie pasażera wymagają sięgania ręką. Ekran dotykowy jest uzupełniony przez praktyczny zestaw przycisków dotykowych, które umożliwiają dostęp do różnych parametrów, takich jak radio, telefon, czy nawigacja. Możemy zarzucić Citroenowi brak przycisku Home, który jest obecny w ostatnim C4 i C3 Aircrossie.
Zobacz test: Nowy Citroën C3 Aircross 1.2 110 KM 2021 to wciąż król funkcjonalności
Jaki werdykt?
Citroën C5 Aircross jest niezwykle komfortowy, bardzo praktyczny i wszechstronny, a w wersji z silnikiem wysokoprężnym o mocy 130 KM wydajny i oszczędny. Manualna skrzynia biegów z przyjemną dźwignią jest bardzo przyjemna w obsłudze. C5 Aircross ma więc wiele zalet, które sprawiają, że można się zastanawiać, dlaczego nie osiąga lepszych wyników sprzedaży. Odpowiedź na to pytanie pojawia się szybko, gdy spojrzymy na jego konkurentów. Dzięki stonowanemu stylowi, C5 Aircross okazuje się być nieśmiały i trochę zbyt rozsądny w porównaniu z konkurencją, która stara się zrobić większe wrażenie. Ponadto, ekran systemu multimedialnego jest mały i wygląda na przestarzały w porównaniu z głównymi konkurentami. Oryginalny styl deski rozdzielczej C5 Aircrossa nie wystarczy. Stylizacja nadwozia jest zbyt konserwatywna, a ekran za mały, dwa elementy, które powinny zostać poprawione podczas face liftingu, który bez wątpienia pozwoli C5 Aircrossowi wrócić do gry, ponieważ wiele doskonałych cech, czyni z niego groźnego konkurenta na rynku.
Źródło: Passionnement Citroen
Najnowsze komentarze