czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Nowy Citroën C5 Aircross BlueHDi 130 KM. Czy ma wystarczająco dużo mocy?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-11-22
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
1.4k 90
7
Nowy Citroen C5 Aircross 1.5 Blue HDi 130
1.3k
UDOSTĘPNIEŃ
4.3k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate

Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu

Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?

Jednostka 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM to ostatni diesel w ofercie kompaktowego SUV-a. Czy skromna moc wystarczy dla całej rodziny i czy jest to opcja ekonomiczna? Francuski portal Passionnement Citroën przekonał się o tym podczas jazdy próbnej. Poczytajcie wrażenia z testu.

Silnik 1.5 HDI o mocy 130 KM jest dobrze znany, miałem okazję testować go w Berlingo i C4 i wiem, jak bardzo jest dynamiczny i przyjemny. Byłem spokojny o jego potencjał w C5 Aircrossie i rzeczywiście, silnik Diesla o mocy 130 KM bez problemu radzi sobie z ciężarem 1430 kilogramów. Czy to na zwykłej drodze, czy na autostradzie, Citroën C5 Aircross prowadzi się bez mrugnięcia okiem i bez najmniejszych trudności prowadzi nas do prędkości dozwolonych przepisami, a przy tym zużywa bardzo niewiele. Średnie spalanie w teście wyniosło 6 l/100 km. Z pewnością C5 Aircross nie jest błyskawicą na drodze, zwłaszcza że wersja HDi 180 miała o wiele więcej mocy, ale na co dzień C5 Aircross HDi 130 okazuje się bardziej niż wystarczający.

Wybór padł na wersję z manualną skrzynią biegów, która według Passionnement Citroën zdaje egzamin i zapewnia przyjemność z jazdy dzięki małej dźwigni i krótkiej drodze prowadzenia drążka. Sześciobiegowa skrzynia biegów jest bardzo dobrze zestrojona i doskonale współpracuje z silnikiem wysokoprężnym, czyniąc z C5 Aircrossa bardzo dobrą maszynę do jazdy.

Zobacz także: Nowy Citroën C5 Aircross kontra używany Volkswagen Passat w kombi. Jak szukałem nowego samochodu dla rodziny

Duże wymiary Citroena C5 Aircrossa nie stanowią problemu ponieważ widoczność we wszystkich kierunkach jest doskonała a liczne systemy wspomagające ułatwiają manewrowanie dzięki radarom, kamerom i automatyce. Ponadto, dobra izolacja akustyczna wspaniale odfiltrowuje hałas z zewnątrz, co sprawia, że ​​jazda po mieście C5 Aircrossem jest przyjemnością. Citroën wyposażył swojego SUV-a w zawieszenie oraz fotele Advanced Comfort, które zapewniają królewski komfort. Citroën C5 Aircross sprawia wrażenie, jakby wygładzał drogę, a na dużych nierównościach zaskakuje słynnym efektem amortyzacji hydraulicznego zawieszenia.

Komfort to najważniejsza cecha

Komfort to zdecydowanie najważniejsza cecha tego modelu, ale SUV posiada również wiele innych zalet, jak przestronne wnętrze, które pozwala każdemu z pasażerów czuć się doskonale, nawet z tyłu. Trzy niezależne, przesuwane siedzenia pozwolą zaaranżować przestrzeń zgodnie z własnymi potrzebami. Bagażnik jest duży, ma pojemność 600 litrów a równomierne kształty dodają praktyczności i sprawiają, że możemy w pełni wykorzystać przestrzeń.

Deska rozdzielcza w C5 Aircrossie jest wąska, pozioma i bardzo praktyczna. Cyfrowy zestaw wskaźników zapewnia doskonałą czytelność, a dzięki licznym opcjom indywidualizacji pozwala na optymalne wyświetlanie informacji dotyczących jazdy. Problemem deski rozdzielczej, który tak naprawdę nie jest problemem, jest wielkość ekranu systemu multimedialnego, który ma przekątną tylko 8 cali. To mało w porównaniu z konkurencją, której standardem jest 10 cali. Poza tym, wyświetlacz dotykowy jest obramowany przez kratki nawiewów, które powodują, że wydaje się jeszcze mniejszy. Niemniej jednak, jego obsługa jest prosta i płynna. System multimedialny czasami działa powoli, a ze względu na poziomą orientację ekranu, krawędzie po stronie pasażera wymagają sięgania ręką. Ekran dotykowy jest uzupełniony przez praktyczny zestaw przycisków dotykowych, które umożliwiają dostęp do różnych parametrów, takich jak radio, telefon, czy nawigacja. Możemy zarzucić Citroenowi brak przycisku Home, który jest obecny w ostatnim C4 i C3 Aircrossie.

Zobacz test: Nowy Citroën C3 Aircross 1.2 110 KM 2021 to wciąż król funkcjonalności

Jaki werdykt?

Citroën C5 Aircross jest niezwykle komfortowy, bardzo praktyczny i wszechstronny, a w wersji z silnikiem wysokoprężnym o mocy 130 KM wydajny i oszczędny. Manualna skrzynia biegów z przyjemną dźwignią jest bardzo przyjemna w obsłudze. C5 Aircross ma więc wiele zalet, które sprawiają, że można się zastanawiać, dlaczego nie osiąga lepszych wyników sprzedaży. Odpowiedź na to pytanie pojawia się szybko, gdy spojrzymy na jego konkurentów. Dzięki stonowanemu stylowi, C5 Aircross okazuje się być nieśmiały i trochę zbyt rozsądny w porównaniu z konkurencją, która stara się zrobić większe wrażenie. Ponadto, ekran systemu multimedialnego jest mały i wygląda na przestarzały w porównaniu z głównymi konkurentami. Oryginalny styl deski rozdzielczej C5 Aircrossa nie wystarczy. Stylizacja nadwozia jest zbyt konserwatywna, a ekran za mały, dwa elementy, które powinny zostać poprawione podczas face liftingu, który bez wątpienia pozwoli C5 Aircrossowi wrócić do gry, ponieważ wiele doskonałych cech, czyni z niego groźnego konkurenta na rynku.

Źródło: Passionnement Citroen

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Nowy Citroen C5 Aircross 1.5 Blue HDi 130
3.4 10 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C5 AircrossCitroen
Udostepnij517Tweet323Udostepnij91
Poprzedni

Renault Clio w starciu ze Škodą Fabią i Hyundaiem i20 – które auto wygrało? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 47/2021

Następny

Trudny październik dla Stellantis i Grupy Renault. Ponad 30% spadki w UE

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Peugeot

Trudny październik dla Stellantis i Grupy Renault. Ponad 30% spadki w UE

Citroen C3 Aircross

Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów. Będzie drożej?

Renault porzuci Zoe na rzecz zupełnie nowego modelu. Debiut w 2024 roku

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • qwe - Alfa Romeo Tonale zdobywa nagrodę „Najpiękniejszego samochodu w Sieci” w 2022 roku
  • qwe - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Anonimowo - Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • Anonimowo - Najmniejszy kamper świata! Citroën C1 jako baza do konwersji. Jest kuchenka, gaz i duża sypialnia
  • Damian - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Chip - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • Cycu - Koniec popularnego modelu. Renault Grand Scenic znika z oferty marki w Wielkiej Brytanii
  • Piotr - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • adam - Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
7
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.