Nowy Citroen C5 Aircross Hybrid – ile kosztuje w Polsce?

7 3 087

Do polskich cenników trafił Citroen C5 Aircross Hybrid. Samochód posiada zespół napędowy, z którego korzystają już dwa SUV-y Grupy PSA: Peugeot 3008 Hybrid i Opel Grandland X Hybrid. Ile zapłacimy za hybrydowego Aircrossa?

Citroen C5 Aircross Hybrid w podstawowej wersji kosztuje na polskim rynku minimum 145.200 zł. Czy to dużo? W porównaniu do cen dwóch braci z Grupy PSA, SUV spod znaku szewronów jest najbardziej przystępny dla klientów. Jeśli zdecydujemy się na Peugeot 3008 Hybrid musimy do ceny Aircrossa dołożyć jeszcze 21.300 zł, natomiast wybierając Grandlanda X zapłacimy o 17.650 zł więcej.

Nowy hybrydowy SUV spod znaku szewronów jest oferowany w czterech wersjach wyposażenia: Feel, Feel Pack, Shine i Shine Pack. Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in. 18-calowe koła, dwustrefową klimatyzację automatyczną, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamerę cofania, tempomat, LED-owe światła do jazdy dziennej, automatyczne reflektory i wycieraczki, elektryczne lusterka i 8-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego. Citroen C5 Aircross Hybrid otrzymał również liczne systemy poprawiające bezpieczeństwo takie jak: system zapobiegania opuszczenia pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, czy system awaryjnego hamowania. Pełna lista wyposażenia modelu jest dostępna na oficjalnej stronie Citroena.

Napęd pojazdu pochodzi od benzynowego silnika 1.6 PureTech o mocy 180 KM, który współpracuje z silnikiem elektrycznym. Hybrydowy układ generuje łącznie 225 KM mocy oraz 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. C5 Aircross Hybrid otrzymał akumulatory o pojemności 13,5 kWh, które możemy ładować ze stacji lub gniazdka domowego. Aby rozpędzić się od 0 do 100 km/h samochód potrzebuje 8,7 sekundy. Maksymalnie francuski SUV osiąga 225 km/h. Spalanie według danych technicznych wynosi 1,5 l/100 km, jesteśmy jednak ciekawi jak prezentuje się ono w realnej jeździe i na długim dystansie.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
5 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
6 Autorzy komentarzy
MateuszMaciejCiekawyKoloSlawo Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Roman
Gość
Roman

Nie zamierzam oceniać wyglądu zewnętrznego czy też wnętrza trójki wymienionych samochodów koncernu PSA. Przy zastosowaniu tych samych jednostek napędowych, przekładni i zbliżonym ciężarze również osiągi są bardzo zbliżone i różnice w prędkościach maksymalnych, przyspieszeniach są wręcz nieznaczne. Obiektywne różnice jakie można zauważyć to wielkość tych samochodów, rozstaw osi, a także pojemność bagażnika oraz komfort jazdy. Akurat w tym zakresie Citroen C5 Aircross Hybrid prezentuje chyba najlepsze parametry i kosztuje najmniej. Czyli za mniejsze pieniądze otrzymujemy „wiecej” samochodu.

Slawo
Gość
Slawo

Niestety wnętrze wykonane z gorszych materiałów. Cena dobra jak za Plugin. Szkoda, że za tyle nie oferują Peugeota, zbyt duża różnica w cenie.

Kolo
Gość
Kolo

Czyli różnica w cenie wynika z jakości materiałów i wykonania. Czyli Opel jest najlepszym wyborem, bo Peugeot jest za drogi a Citroen za tandetny. Jedyne co ma Citroen lepsze od Peugeota i Opla to zawieszenie, cała reszta wychodziłoby niestety na minus. Bo raczej niemożliwe, że Opel za taki sam samochód żąda prawie 18 tys. zł więcej a Peugeot ponad 21 tys. zł. Do tego tak późny debiut technologii, która w Oplu i Peugeocie była już dawno. Słabo. Oj słabo. Gdzie ten nowoczesny i luksusowo komfortowy Citroen, skoro byle Ople przewyższają jego produkty (Corsa vs C3, astra vs nic, Insignia vs… Czytaj więcej »

Ciekawy
Gość
Ciekawy

W którym konkretnie Oplu są lepsze materiały? Cała różnica polega na tym, że Citroen nie bawi się w nieustanne promocje. Masz uczciwą cenę na wejściu i tyle. Żadnej tandety tam nie ma. Wnętrze ma mniej ozdób i detali, ale jest praktyczniejsze i wygodniejsze. Opel ma styl dla konserwatystów. To cała różnica.
Większość Opoli wyróżnia dziadkowa stylistyka i wyższa cena za „niemieckie” pochodzenie. Oryginalne dodatkowo gorsza jakość.

Maciej
Gość
Maciej

Pytanie na które nie mogę znaleźć odpowiedzi w dostępnych do tej pory materiałach, to o ile zmniejszyła się pojemność bagażnika po zainstalowaniu układu hybrydowego, jest to problem dotykający wszystkich producentów ciekawe jak wybrnął z tego Citroen

Mateusz
Gość
Mateusz

Zamiast 580 litrów, otrzymujemy 460 litrów przestrzeni bagażowej. Baterie są schowane w przestrzeni przeznaczonej na koło zapasowe. Zestaw naprawczy to jedyna opcja. Dotychczas była podłoga dwupoziomowa bagażnika. Teraz pozostajemy przy górnym poziomie.

Ciekawy
Gość
Ciekawy

-120 litrów do dobra odpowiedź, natomiast baterie są przed tylną osią pod podłogą. Bagażnik zmierzył się przez lokalizację zbiornika benzyny i nowej tylnej osi. Wielowahacz zajmuje więcej miejsca. Jest taki sam jak we wszystkich pozostałych spokrewnionych (również z drugim silnikiem elektrycznym) hybrydach na EMP2.