Do polskich cenników trafił Citroen C5 Aircross Hybrid. Samochód posiada zespół napędowy, z którego korzystają już dwa SUV-y Grupy PSA: Peugeot 3008 Hybrid i Opel Grandland X Hybrid. Ile zapłacimy za hybrydowego Aircrossa?
Citroen C5 Aircross Hybrid w podstawowej wersji kosztuje na polskim rynku minimum 145.200 zł. Czy to dużo? W porównaniu do cen dwóch braci z Grupy PSA, SUV spod znaku szewronów jest najbardziej przystępny dla klientów. Jeśli zdecydujemy się na Peugeot 3008 Hybrid musimy do ceny Aircrossa dołożyć jeszcze 21.300 zł, natomiast wybierając Grandlanda X zapłacimy o 17.650 zł więcej.
Nowy hybrydowy SUV spod znaku szewronów jest oferowany w czterech wersjach wyposażenia: Feel, Feel Pack, Shine i Shine Pack. Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in. 18-calowe koła, dwustrefową klimatyzację automatyczną, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamerę cofania, tempomat, LED-owe światła do jazdy dziennej, automatyczne reflektory i wycieraczki, elektryczne lusterka i 8-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego. Citroen C5 Aircross Hybrid otrzymał również liczne systemy poprawiające bezpieczeństwo takie jak: system zapobiegania opuszczenia pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, czy system awaryjnego hamowania. Pełna lista wyposażenia modelu jest dostępna na oficjalnej stronie Citroena.
Napęd pojazdu pochodzi od benzynowego silnika 1.6 PureTech o mocy 180 KM, który współpracuje z silnikiem elektrycznym. Hybrydowy układ generuje łącznie 225 KM mocy oraz 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. C5 Aircross Hybrid otrzymał akumulatory o pojemności 13,5 kWh, które możemy ładować ze stacji lub gniazdka domowego. Aby rozpędzić się od 0 do 100 km/h samochód potrzebuje 8,7 sekundy. Maksymalnie francuski SUV osiąga 225 km/h. Spalanie według danych technicznych wynosi 1,5 l/100 km, jesteśmy jednak ciekawi jak prezentuje się ono w realnej jeździe i na długim dystansie.
Najnowsze komentarze