Zaprezentowany niedawno lifting Citroëna C5 Aircross niektórym się spodobał, innym nie bardzo, ale co by nie powiedzieć – auto tchnie nowością. Od dziś można składać na niego zamówienia na rodzimym rynku, a wkrótce SUV trafi do oferty w pozostałych krajach. Ile kosztuje nad Sekwaną?
Nowy SUV C5 Aircross – zaprezentowany publicznie 12 stycznia – jest już dostępny do zamawiania we Francji. Opierając się na sukcesie komercyjnym, w szczególności wersji Plug-in Hybrid, która stanowiła 45% zamówień C5 Aircross w IV kwartale 2021 roku, C5 Aircross ewoluuje, aby stać się bardziej dojrzałym, przyjmując bardziej nowoczesny i asertywny styl, jednocześnie budując swój status jako najbardziej komfortowy i wszechstronny SUV w swoim segmencie.
Zobacz: Citroën C5 Aircross na Citroën.pl
Gama nowego C5 Aircross obejmuje sześć wersji z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi w cenie od 27.450 euro oraz pięć wersji hybrydowych typu plug-in od 40.950 euro.
Auto pojawi się w punktach sprzedaży Citroëna od maja 2022 roku, ale już dziś we Francji można składać zamówienia.
Francuska gama, jak już wspomniałem, obejmuje sześć wersji wyposażeniowych:
Live: bazowa, ale bez kompromisów w zakresie komfortu i bezpieczeństwa, podstawowa wersja Live oferuje zawieszenie z Progressive Hydraulic Cushions®, trzy niezależne tylne siedzenia przesuwane, składane z regulacją oparcia, a do tego pakiet bezpieczeństwa, który obejmuje aktywny hamulec bezpieczeństwa i system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu. Poliftingowa wersja Live jest również wyposażona w asystenta parkowania tyłem, fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego oraz drugi port USB w konsoli środkowej.
Feel: dla jeszcze większego komfortu, wersja Feel jest wyposażona w nowe fotele Citroën Advanced Comfort i 12-calowy, konfigurowalny cyfrowy wyświetlacz. Wersja Feel ma również dwustrefową klimatyzację automatyczną i jest wyposażona w 18-calowe aluminiowe felgi SWIRL i chromowane końcówki układu wydechowego.
Zobacz: Citroën C5 Aircross diesel HDi w teście redakcyjnym Francuskie.pl
Feel Plug-in Hybrid: podstawowa wersja hybrydowa Feel plug-in korzysta z My Citroën Play Hybrid (10-calowy ekran dotykowy z funkcją cyfrowego radia i Mirror Screenem) oraz My Citroën Assist (system telematyczny z pakietem SOS i Assistance w zestawie). W wersjach benzynowych i wysokoprężnych Feel Plug-in Hybrid korzysta z pakietu Safety+ (z aktywnym hamulcem bezpieczeństwa i systemem monitorowania martwego pola), przednich czujników parkowania, kamery cofania z Top Rear Vision, bezkluczykowego dostępu i uruchamiania, przednich świateł przeciwmgielnych ze światłami doświetlającymi zakręty i elektrycznie składanych lusterek bocznych. Podobnie jak inne wykończenia z gamy hybryd plug-in, Feel Plug-in Hybrid obejmuje specjalne wyposażenie hybrydowe, takie jak przewód elektryczny Mode 2, ładowarkę pokładową 3,7 kW i fotochromatyczne usterko wsteczne z diodą LED „ZEV Mode”.
Feel Pack: podstawowa gama obejmuje teraz wersję Feel Pack z nowymi, 18-calowymi, dwukolorowymi obręczami kół PULSAR z efektem diamentowym. Jest też wyposażona w elementy zwiększające komfort i bezpieczeństwo, takie jak Front Park Assist, kamera cofania z Top Rear Vision, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania, przednie światła przeciwmgielne ze światłami doświetlającymi zakręty i elektrycznie składane lusterka boczne.
C-Series special edition: wyposażenie edycji specjalnej znajduje się w połowie drogi między wersjami Feel Pack i Shine. Oferuje nowy 10-calowy ekran dotykowy z usługami My Citroën Drive (w tym nawigacją ostrzegającą o niebezpiecznych strefach, informacjami o ruchu drogowym, stacjami paliw, parkingami, pogodą i usługami wyszukiwania lokalnego) oraz jeszcze bardziej elegancką i dynamiczną personalizacją dzięki nowemu Anodised Bronze Colour Pack.
Shine: wersja Shine wyróżnia się nowymi, bardzo wyrafinowanymi kolorami i materiałami, w tym relingami dachowymi Glossy Black z wstawkami w kolorze Matt Black, nowym pakietem wykończeniowym Dark Chrome Color Pack oraz Urban Black Ambience (połączenie czarnej Alcantary i czarnej tkaniny imitującej skórę). Wersja Shine nadal zapewnia większy komfort i bezpieczeństwo dzięki pakietowi Drive Assist (obejmującemu ostrzeganie o dekoncentracji kierowcy, ostrzeganie o ryzyku kolizji, inteligentne reflektory przednie, rozszerzone funkcje rozpoznawania znaków drogowych i zalecenia dotyczące prędkości oraz tempomat adaptacyjny) oraz pakiet Safety+ (z aktywnym bezpieczeństwem, Active Safety Brake 2.0 i kontrolą martwego pola).
Shine Pack: ta wersja uzupełnia ofertę o nowe wnętrze Metropolitan Black Ambience, teraz jeszcze bardziej elegancki i prestiżowy dzięki nowej czarnej ziarnistej skórze i nowej szarej tkaninie z efektem skóry w górnej części siedzeń. Auto posadowiono na 19-calowych, dwukolorowych felgach o wzorze ART ze stopów lekkich podkreślając wysoką pozycję pojazdu. Pod względem komfortu jazdy i bezpieczeństwa, wersja Shine Pack ma elektrycznie sterowany fotel kierowcy (w ośmiu kierunkach), podgrzewane przednie fotele i asystenta jazdy autostradowej. Opcjonalnie można zamówić wnętrze Hype Black Ambience, które dzięki nowej perforowanej skórze Paloma, niebieskiej skórze Nappa w górnej części siedzeń oraz specjalnym szwom w kształcie szewronów nadaje kabinie pasażerskiej jeszcze bardziej dynamiczny i high-endowy wygląd.
Dla klientów biznesowych dostępne są na zamówienie Pakiety Biznesowe. Pakiet Thermal Business obejmuje system wsparcia parkowania przodem, kamerę cofania z Top Rear Vision, My Citroën Drive z 10-calowym ekranem dotykowym, pakiet Safety+ (Active Safety Brake 2.0, Safety Pack i system monitorowania martwego pola) oraz automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne. Pakiet Business Hybrid składa się z My Citroën Drive z 10-calowym ekranem dotykowym i akustycznie laminowanych przednich szyb bocznych.
Gama Plug-in Hybrid obejmuje pięć wersji: Feel Plug-in Hybrid, Feel Pack Plug-in Hybrid, C-Series Plug-in Hybrid, Shine Plug-in Hybrid i Shine Pack Plug-in Hybrid. Mają te same poziomy wyposażenia, co wersje benzynowe i wysokoprężne (z wyjątkiem wersji Feel Hybrid przedstawionej powyżej), z trzema specyficznymi cechami związanymi z silnikiem Plug-in Hybrid: kabel Mode 2 (8A), 3,7 kW ładowarkę pokładową i automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne HYBRID z diodą „ZEV Mode”.
GAMA SILNIKOWA
Nowy Citroën C5 Aircross dostępny jest we Francji z pięcioma wydajnymi zespołami napędowymi:
– PureTech 130 S&S BVM6 (wersje Live, Feel, Feel Pack i C-Serie)
– PureTech 130 S&S EAT8 (wersje Feel, Feel Pack, C-Series, Shine oraz Shine Pack)
– BlueHDi 130 S&SS BVM6 (wersje Live, Feel, Feel Pack, C-Series i Shine)
– BlueHDi 130 S&S EAT8 (wersje Feel, Feel Pack, C-Series, Shine oraz Shine Pack)
– Hybrid 225 S&S EAT8 (wersje Feel, Feel Pack, C-Series, Shine oraz Shine Pack)
WYKOŃCZENIE
Nowy Citroën C5 Aircross oferowany jest w pięciu dotychczasowych kolorach nadwozia (Polar White, Pearl White, Steel Grey, Platinum Grey oraz Perla Nera Black) i jednym nowym (Eclipse Blue, bardzo głęboki i elegancki niebieski z metalicznym perłowym wykończeniem). W przypadku wyboru któregoś z kolorów z gamy Pearl White, Steel Grey, Platinum Grey i Eclipse Blue, można zamówić także czarny dach. Wspomniane Colour Packs obejmują cztery nowe odcienie, z subtelnym wykończeniem, które zapewnia elegancję i dynamikę: Glossy Black, Dark Chrome, Energetic Blue i Anodised Bronze (specyficzne dla edycji specjalnej C-Series).
Nowa owiewka ochronna jest dostępna w dwóch kolorach: Glossy Black i Glossy Aluminium.
Nowy C5 Aircross oferuje szeroki wybór felg aluminiowych:
– 17-calowe felgi aluminiowe ELLIPSE
– nowe 18-calowe dwukolorowe obręcze kół PULSAR ze stopu metali lekkich ze szlifem diamentowym
– 19-calowe, dwukolorowe obręcze kół ART ze stopów lekkich ze szlifem diamentowym
– 19-calowe felgi aluminiowe ART Black
WNĘTRZE
Samochód może być wybierany w różnych tonacjach. Kilka jest nowych, jedna przeszła metamorfozę (szwy przeszły ewolucję na poziomie podstawowym i stały się niebieskie, podobnie jak we wszystkich wykończeniach wnętrza, aby idealnie współgrać z innymi przeszyciami obecnymi w przedziale pasażerskim (podłokietniki w drzwiach i ozdobne paski na desce rozdzielczej).
– nowa tonacja Wild Black zastępuje wykończenie Wild Grey, oferując nową czarną tkaninę strukturalną SAO łączoną z szarą tkaniną imitującą skórę w górnej części oparcia;
– nowa tonacja Urban Black, to połączenie czarnej Alcantary i czarnej tkaniny imitującej skórę, emanuje dynamiką, gwarantując jednocześnie wzorcowy komfort;
– nowa tonacja Metropolitan Black, zastępująca wykończenie Metropolitan Grey, obejmuje nową, ziarnistą skórę foteli w kolorze czarnym, połączoną z tkaniną z efektem skóry w kolorze szarym w górnej części oparcia. Główny nacisk położono na prestiż i postrzeganą jakość;
– dopełnieniem oferty jest odświeżenie tonacji Hype Black. Subtelne połączenie nowej perforowanej skóry Paloma i ciemnoniebieskiej skóry Nappa w górnej części oparcia zapewnia dostęp do pełnego pakietu funkcji zaprojektowanych w celu zwiększenia komfortu, w tym elektrycznie regulowanego fotela kierowcy z pamięcią ustawień, a także wielopunktowego masażu za pomocą ośmiu pneumatycznych kieszeni w różnych punktach oparcia. Dbałość o szczegóły jest tu doprowadzona do maksimum, z niebieskimi szwami u góry oparcia ze wzorem w „jodełkę”, który dodaje ekskluzywny akcent tej atmosferze.
Krzysztof Gregorczyk; video i zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze