środa, 17 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Nowy Citroën C5 Aircross 2022 – już można zamawiać we Francji. Ile kosztuje i co oferuje?

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-02-01
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 9 minut
2.5k 24
31
2.1k
UDOSTĘPNIEŃ
7.1k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zaprezentowany niedawno lifting Citroëna C5 Aircross niektórym się spodobał, innym nie bardzo, ale co by nie powiedzieć – auto tchnie nowością. Od dziś można składać na niego zamówienia na rodzimym rynku, a wkrótce SUV trafi do oferty w pozostałych krajach. Ile kosztuje nad Sekwaną?

Nowy SUV C5 Aircross – zaprezentowany publicznie 12 stycznia – jest już dostępny do zamawiania we Francji. Opierając się na sukcesie komercyjnym, w szczególności wersji Plug-in Hybrid, która stanowiła 45% zamówień C5 Aircross w IV kwartale 2021 roku, C5 Aircross ewoluuje, aby stać się bardziej dojrzałym, przyjmując bardziej nowoczesny i asertywny styl, jednocześnie budując swój status jako najbardziej komfortowy i wszechstronny SUV w swoim segmencie.

Zobacz: Citroën C5 Aircross na Citroën.pl

Gama nowego C5 Aircross obejmuje sześć wersji z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi w cenie od 27.450 euro oraz pięć wersji hybrydowych typu plug-in od 40.950 euro.

Auto pojawi się w punktach sprzedaży Citroëna od maja 2022 roku, ale już dziś we Francji można składać zamówienia.

Francuska gama, jak już wspomniałem, obejmuje sześć wersji wyposażeniowych:

Live: bazowa, ale bez kompromisów w zakresie komfortu i bezpieczeństwa, podstawowa wersja Live oferuje zawieszenie z Progressive Hydraulic Cushions®, trzy niezależne tylne siedzenia przesuwane, składane z regulacją oparcia, a do tego pakiet bezpieczeństwa, który obejmuje aktywny hamulec bezpieczeństwa i system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu. Poliftingowa wersja Live jest również wyposażona w asystenta parkowania tyłem, fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego oraz drugi port USB w konsoli środkowej.

Feel: dla jeszcze większego komfortu, wersja Feel jest wyposażona w nowe fotele Citroën Advanced Comfort i 12-calowy, konfigurowalny cyfrowy wyświetlacz. Wersja Feel ma również dwustrefową klimatyzację automatyczną i jest wyposażona w 18-calowe aluminiowe felgi SWIRL i chromowane końcówki układu wydechowego.

Zobacz: Citroën C5 Aircross diesel HDi w teście redakcyjnym Francuskie.pl

Feel Plug-in Hybrid: podstawowa wersja hybrydowa Feel plug-in korzysta z My Citroën Play Hybrid (10-calowy ekran dotykowy z funkcją cyfrowego radia i Mirror Screenem) oraz My Citroën Assist (system telematyczny z pakietem SOS i Assistance w zestawie). W wersjach benzynowych i wysokoprężnych Feel Plug-in Hybrid korzysta z pakietu Safety+ (z aktywnym hamulcem bezpieczeństwa i systemem monitorowania martwego pola), przednich czujników parkowania, kamery cofania z Top Rear Vision, bezkluczykowego dostępu i uruchamiania, przednich świateł przeciwmgielnych ze światłami doświetlającymi zakręty i elektrycznie składanych lusterek bocznych. Podobnie jak inne wykończenia z gamy hybryd plug-in, Feel Plug-in Hybrid obejmuje specjalne wyposażenie hybrydowe, takie jak przewód elektryczny Mode 2, ładowarkę pokładową 3,7 kW i fotochromatyczne usterko wsteczne z diodą LED „ZEV Mode”.

Feel Pack: podstawowa gama obejmuje teraz wersję Feel Pack z nowymi, 18-calowymi, dwukolorowymi obręczami kół PULSAR z efektem diamentowym. Jest też wyposażona w elementy zwiększające komfort i bezpieczeństwo, takie jak Front Park Assist, kamera cofania z Top Rear Vision, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania, przednie światła przeciwmgielne ze światłami doświetlającymi zakręty i elektrycznie składane lusterka boczne.

C-Series special edition: wyposażenie edycji specjalnej znajduje się w połowie drogi między wersjami Feel Pack i Shine. Oferuje nowy 10-calowy ekran dotykowy z usługami My Citroën Drive (w tym nawigacją ostrzegającą o niebezpiecznych strefach, informacjami o ruchu drogowym, stacjami paliw, parkingami, pogodą i usługami wyszukiwania lokalnego) oraz jeszcze bardziej elegancką i dynamiczną personalizacją dzięki nowemu Anodised Bronze Colour Pack.

Shine: wersja Shine wyróżnia się nowymi, bardzo wyrafinowanymi kolorami i materiałami, w tym relingami dachowymi Glossy Black z wstawkami w kolorze Matt Black, nowym pakietem wykończeniowym Dark Chrome Color Pack oraz Urban Black Ambience (połączenie czarnej Alcantary i czarnej tkaniny imitującej skórę). Wersja Shine nadal zapewnia większy komfort i bezpieczeństwo dzięki pakietowi Drive Assist (obejmującemu ostrzeganie o dekoncentracji kierowcy, ostrzeganie o ryzyku kolizji, inteligentne reflektory przednie, rozszerzone funkcje rozpoznawania znaków drogowych i zalecenia dotyczące prędkości oraz tempomat adaptacyjny) oraz pakiet Safety+ (z aktywnym bezpieczeństwem, Active Safety Brake 2.0 i kontrolą martwego pola).

Shine Pack: ta wersja uzupełnia ofertę o nowe wnętrze Metropolitan Black Ambience, teraz jeszcze bardziej elegancki i prestiżowy dzięki nowej czarnej ziarnistej skórze i nowej szarej tkaninie z efektem skóry w górnej części siedzeń. Auto posadowiono na 19-calowych, dwukolorowych felgach o wzorze ART ze stopów lekkich podkreślając wysoką pozycję pojazdu. Pod względem komfortu jazdy i bezpieczeństwa, wersja Shine Pack ma elektrycznie sterowany fotel kierowcy (w ośmiu kierunkach), podgrzewane przednie fotele i asystenta jazdy autostradowej. Opcjonalnie można zamówić wnętrze Hype Black Ambience, które dzięki nowej perforowanej skórze Paloma, niebieskiej skórze Nappa w górnej części siedzeń oraz specjalnym szwom w kształcie szewronów nadaje kabinie pasażerskiej jeszcze bardziej dynamiczny i high-endowy wygląd.

Dla klientów biznesowych dostępne są na zamówienie Pakiety Biznesowe. Pakiet Thermal Business obejmuje system wsparcia parkowania przodem, kamerę cofania z Top Rear Vision, My Citroën Drive z 10-calowym ekranem dotykowym, pakiet Safety+ (Active Safety Brake 2.0, Safety Pack i system monitorowania martwego pola) oraz automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne. Pakiet Business Hybrid składa się z My Citroën Drive z 10-calowym ekranem dotykowym i akustycznie laminowanych przednich szyb bocznych.

Gama Plug-in Hybrid obejmuje pięć wersji: Feel Plug-in Hybrid, Feel Pack Plug-in Hybrid, C-Series Plug-in Hybrid, Shine Plug-in Hybrid i Shine Pack Plug-in Hybrid. Mają te same poziomy wyposażenia, co wersje benzynowe i wysokoprężne (z wyjątkiem wersji Feel Hybrid przedstawionej powyżej), z trzema specyficznymi cechami związanymi z silnikiem Plug-in Hybrid: kabel Mode 2 (8A), 3,7 kW ładowarkę pokładową i automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne HYBRID z diodą „ZEV Mode”.

GAMA SILNIKOWA

Nowy Citroën C5 Aircross dostępny jest we Francji z pięcioma wydajnymi zespołami napędowymi:

– PureTech 130 S&S BVM6 (wersje Live, Feel, Feel Pack i C-Serie)
– PureTech 130 S&S EAT8 (wersje Feel, Feel Pack, C-Series, Shine oraz Shine Pack)
– BlueHDi 130 S&SS BVM6 (wersje Live, Feel, Feel Pack, C-Series i Shine)
– BlueHDi 130 S&S EAT8 (wersje Feel, Feel Pack, C-Series, Shine oraz Shine Pack)
– Hybrid 225 S&S EAT8 (wersje Feel, Feel Pack, C-Series, Shine oraz Shine Pack)

WYKOŃCZENIE

Nowy Citroën C5 Aircross oferowany jest w pięciu dotychczasowych kolorach nadwozia (Polar White, Pearl White, Steel Grey, Platinum Grey oraz Perla Nera Black) i jednym nowym (Eclipse Blue, bardzo głęboki i elegancki niebieski z metalicznym perłowym wykończeniem). W przypadku wyboru któregoś z kolorów z gamy Pearl White, Steel Grey, Platinum Grey i Eclipse Blue, można zamówić także czarny dach. Wspomniane Colour Packs obejmują cztery nowe odcienie, z subtelnym wykończeniem, które zapewnia elegancję i dynamikę: Glossy Black, Dark Chrome, Energetic Blue i Anodised Bronze (specyficzne dla edycji specjalnej C-Series).

Nowa owiewka ochronna jest dostępna w dwóch kolorach: Glossy Black i Glossy Aluminium.

Nowy C5 Aircross oferuje szeroki wybór felg aluminiowych:
– 17-calowe felgi aluminiowe ELLIPSE
– nowe 18-calowe dwukolorowe obręcze kół PULSAR ze stopu metali lekkich ze szlifem diamentowym
– 19-calowe, dwukolorowe obręcze kół ART ze stopów lekkich ze szlifem diamentowym
– 19-calowe felgi aluminiowe ART Black

WNĘTRZE

Samochód może być wybierany w różnych tonacjach. Kilka jest nowych, jedna przeszła metamorfozę (szwy przeszły ewolucję na poziomie podstawowym i stały się niebieskie, podobnie jak we wszystkich wykończeniach wnętrza, aby idealnie współgrać z innymi przeszyciami obecnymi w przedziale pasażerskim (podłokietniki w drzwiach i ozdobne paski na desce rozdzielczej).
– nowa tonacja Wild Black zastępuje wykończenie Wild Grey, oferując nową czarną tkaninę strukturalną SAO łączoną z szarą tkaniną imitującą skórę w górnej części oparcia;
– nowa tonacja Urban Black, to połączenie czarnej Alcantary i czarnej tkaniny imitującej skórę, emanuje dynamiką, gwarantując jednocześnie wzorcowy komfort;
– nowa tonacja Metropolitan Black, zastępująca wykończenie Metropolitan Grey, obejmuje nową, ziarnistą skórę foteli w kolorze czarnym, połączoną z tkaniną z efektem skóry w kolorze szarym w górnej części oparcia. Główny nacisk położono na prestiż i postrzeganą jakość;
– dopełnieniem oferty jest odświeżenie tonacji Hype Black. Subtelne połączenie nowej perforowanej skóry Paloma i ciemnoniebieskiej skóry Nappa w górnej części oparcia zapewnia dostęp do pełnego pakietu funkcji zaprojektowanych w celu zwiększenia komfortu, w tym elektrycznie regulowanego fotela kierowcy z pamięcią ustawień, a także wielopunktowego masażu za pomocą ośmiu pneumatycznych kieszeni w różnych punktach oparcia. Dbałość o szczegóły jest tu doprowadzona do maksimum, z niebieskimi szwami u góry oparcia ze wzorem w „jodełkę”, który dodaje ekskluzywny akcent tej atmosferze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; video i zdjęcia: Citroën

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C5 AircrossCitroen
Udostepnij852Tweet533Udostepnij149
Poprzedni

Jak wypadają „nasi” w Rankingu Marek? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 03-04/2022

Następny

Nowe Renault Megane E-Tech Electric: jest już polski konfigurator

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Nowe Renault Megane E-Tech Electric Equilibre

Nowe Renault Megane E-Tech Electric: jest już polski konfigurator

Peugeot 308

Wszyscy finaliści Peugeot w konkursie Car of The Year od 2014 roku

Peugeot 308 crossover? Być może. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 05/2022

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

31 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Remek z Gremek - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Romek kudlaty - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Łukasz - Fabrycznie nowy Citroën XM za 112 tysięcy zł: Ile kosztowały samochody w Polsce w 1997 roku?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • OCH - Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • Są store - Gdzie znajduje się najnowszy salon DS Store w Europie?
  • Jfk - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Klic - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Citroën DS – najbardziej komfortowy samochód świata. „Jedziesz po szutrowej drodze i tego nie czujesz”
  • Nowy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130: „dają radę te 3 cylindry”
  • Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • (Nie) zdążyć przed szlabanem. Uwaga na przejazdach!
  • Poczuj się jak profesjonalny kolarz z akcesoriami AG2R Citroën Team
  • Diesel czy benzyna? Ten ranking używanych samochodów nie pozostawia wątpliwości
  • Nowe Renault Mégane E-tech i Michelin na Olsztyn Green Festiwal. Ale się działo!
  • Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Twój samochód, to Opel? Poszukaj w nim rekinów!


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
31
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.