Nowy Citroen C5 Aircross zadebiutował na rynku indyjskim 7 kwietnia 2021 roku. W pierwszym miesiącu, francuski producent przyjął aż 1000 zamówień na swojego SUV-a i będzie musiał potroić produkcję, aby sprostać zainteresowaniu klientów.
Citroën C5 Aircross miał bardzo udany debiut w Indiach. W pierwszym miesiącu obecności na rynku klienci złożyli zamówienia na ponad 1000 egzemplarzy. Produkcją SUV-a dla Indii zajmuje się lokalny zakład w Tamil Nadu, z którego w minionym miesiącu wyjechało 280 egzemplarzy. 230 z nich dostarczono już pierwszym klientom. Zainteresowanie C5 Aircrossem jest na tyle duże, że Citroen zdecydował o trzykrotnym zwiększeniu produkcji.
W indyjskiej ofercie znajdziemy dwie wersje wyposażenia: Feel i Shine. Cena modelu rozpoczyna się od 2,99 mln rupii, czyli ok. 150 tys. zł. C5 Aircross jest oferowany wyłącznie z 2-litrowym silnikiem Diesla, który generuje 177 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego. Jednostka współpracuje 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazuje napęd na przednie koła. Konkurentami dla kompaktowego SUV-a są Volkswagen Tiguan Allspace, Jeep Compass i Hyundai Tucson.
Francuski producent uruchomił w Indiach sieć dealerską składającą się 10 salonów „La Maison Citroen”, które znajdują się w największych miastach w kraju. Producent kładzie również nacisk na sprzedaż internetową, która ma duże znaczenie podczas pandemii.
Jeszcze w tym roku w Indiach zadebiutuje nowy C3, który będzie różnił się od europejskiego odpowiednika wymiarami, wyglądem i technologią. Niedawno prezentowaliśmy zdjęcia pojazdu w miniaturowej wersji.
Źródło: Autocar India