Wkrótce zadebiutuje Citroën C5 Aircross II generacji, który ze względu na brak planów dotyczących przyszłego C5 X-a stanie na szczycie gamy modelowej francuskiego producenta. Jeszcze przed premierą marka spod znaku szewronów testuje nowego SUV-a pod osłoną kamuflażu. Zdjęcie pojazdu opublikowała magazyn motoryzacyjny L’automobile Magazine.
Wiosna tuż, tuż a to właśnie wiosną zobaczymy nowego Citroëna C5 Aircrossa. Stylistyka II generacji nie powinna nas zaskoczyć. Przedstawiciele francuskiej marki zdążyli już naobiecywać, że seryjny model będzie przypominał koncept, który zadebiutował podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu i mamy nadzieję, że dotrzymają słowa. Nowy SUV wyglądał nowocześnie i ma prawo podobać się przyszłym klientom. Nowy C5 Aircross będzie dłuższy od aktualnego modelu, co przeniesie się na większą przestrzeń na pokładzie oraz w bagażniku. Długość modelu ma wynosić 4,65 m.
Nowy Citroën C5 X bez przebiegu od 129.900 zł. Lista wyprzedaży w polskich salonach marki
Zagadką wciąż pozostaje dla nas wnętrze. Citroën do tej pory nie ujawnił kokpitu studyjnej wersji, ale z tego co mówi marka za kulisami, kompozycja różni się do tego co widzieliśmy dotychczas i robi ogromne wrażenie. W jakim kierunku podążył dział projektowy podczas prac nad wnętrzem? Jedną z możliwości jest koncepcja zbliżona do nowego Peugeot 3008, czyli duży panoramiczny ekran na desce rozdzielczej, inną – wykorzystanie pomysłu zastosowanego w koncepcyjnym modelu Oli i minimalistyczne podejście do technologii pokładowych.

Nowy Citroën C5 Aircross powstanie na platformie STLA Medium, którą Stellantis stosuje już w Peugeot 3008 i Oplu Grandlandzie. W ofercie silnikowej znajdziemy układ mild hybrid 1.2, nową ładowalną hybrydę o mocy 195 KM oraz silniki elektryczne o mocy 210 i 230 KM.
Źródło: L’automobile Magazine
Najnowsze komentarze