Nowy Citroen C5 Aircross jest według redaktorów brytyjskiego magazynu Pocket Lint przykładem samochodu, który wyróżnia się z tłumu, będąc przy tym eleganckim bez tej surowej niezgrabności. C5 Aircrossa porównywano między innymi z z Audi Q3 i Volkswagenem Tiguanem i zauważono, że samochody niemieckiego rodowodu niewiele się od siebie różnią. Citroen pozwala się wyróżnić, na ich tle wypada świeżo i ciekawie – piszą autorzy materiału.
„Wejdź się do wnętrza, a zobaczysz wygodne fotele. Citroen jest bardzo dobry w stylizowaniu swoich samochodów, żeby się wyróżnić. W środku użyto jednak także sporo twardego plastiku – to koszt, który ponosi nabywca za przystępną cenę samochodu. Ważne miejsca mają wykończenie skórzane (w najwyższej wersji). Uwielbiamy to, że między dwoma przednimi siedzeniami ukryty jest ogromny schowek. Zmieściłby tu się tu nawet francuski szampan” – czytamy w artykule.
„Kabina ma dużo miejsca – zarówno z tyłu, jak i z przodu – a także oferuje duży bagażnik (580 litrów) i można można go łatwo powiększyć za pomocą przesuwanych siedzeń (do 720 litrów). Te tylne siedzenia mogą się indywidualnie przesuwać lub rozkładać, co oznacza, że jest to elastyczna i wygodna przestrzeń – i to standard we wszystkich modelach C5 Aircross.
W kabinie znajdziemy sporo technologii, które wspierają jazdę. Standardowo na środku deski rozdzielczej znajduje się 8-calowy ekran dotykowy. Główne funkcje są dostępne z ekranu lub poprzez przyciski na pasku pod nim. Trzeba jednak przyznać, że nie jest to najbardziej intuicyjny system na rynku. Niektóre opcje wydają się przed nami ukrywa. Dobrze, że ten centralny wyświetlacz jest standardem, podobnie jak system Android Auto i Apple CarPlay, które po podłączeniu smartfona za pomocą niższego gniazda USB pozwolą tym systemom na sterowanie samochodem. Obejmuje to Siri, Google Assistant, Waze czy Spotify„.
Wszystko to zobaczysz kiedy będziesz się wspinał do siedzenia kierowcy. Mówimy „wspinać się” celowo, ponieważ C5 Aircross jest nieco większy i wyższy niż wiele SUV-ów typu crossover, które niedawno wypuszczono na rynek. To dodaje mu uroku z punktu widzenia wyglądu – jest duży i nigdy nie powiesz, że „to tylko wyrośnięty hatchback”. Ale i tu jest minus – wygląd nie idzie w parze z napędem. W Citroenie nie ma opcji dla 4×4. Choć wielu kierowców nigdy go nie będzie potrzebować, C5 Aircross wygląda jednak jak 4×4.
Jeśli jednak planujesz jazdę w terenie, to jest i dobra wiadomości: C5 Aircross ma dość duży prześwit, co pomaga poczuć się jak w prawdziwej terenówce.
Na szosie, w przeciwieństwie do niektórych rywali, którzy chcą dać ci wrażenia sportowej jazdy, C5 Aircross jest bardziej miękki i znacznie bardziej komfortowy – w rezultacie lepiej toleruje nierówną nawierzchnię. Przy wyższych obrotach dźwięki silnika diesla przedostają się jednak do kabiny.
Werdykt
Jedną z najbardziej atrakcyjnych rzeczy w Citroen C5 Aircross jest to, że jest inny. Charakteryzuje się dobrym wyglądem i stylem, dobrze jeździ i jest po prostu wygodny. Ma też rozsądną cenę.
Są jednak pewne wady: w kabinie może być nieco głośno od silnika (warto więc przetestować różne silniki, aby zobaczyć, jak się z tym czujesz) a do menu wyświetlacza trzeba się jednak przyzwyczaić. Ogólnie rzecz biorąc samochód naprawdę wypada pozytywnie, a C5 Aircross stanowi świetny, praktyczny wybór dla rodziny – podsumowują angielscy dziennikarze.
źródło: Pocket Lint
Najnowsze komentarze