Nowy Citroen C5 Aircross otrzymał osiem na dziesięć możliwych gwiazdek w teście Top Gear. I chyba się spodobał. Przytaczamy więc Wam najciekawsze fragmenty oceny.
Zgodnie z obietnicą, jazda jest komfortowa. Na wielu, a nawet na większości dróg, jest wspaniale. Sztuczka z zawieszeniem polega na tym, że C5 Aircross może mieć niezwykle miękkie sprężyny w środku skoku, aby zachować wygodę na normalnych powierzchniach, ale zachowuje kontrolę, gdy zaczyna być ostro. Rzeczywiście, przez większość czasu ma się wrażenie, jakby poruszał się w powietrzu, zwłaszcza na średnio gładkich powierzchniach. Na ostrych krawędziach jest gorzej, ale to nadal francuska lekkość nad niemieckim ciężkim uderzeniem w drogę. Czy cała ta miękkość i komfort przekładają się na nieprecyzyjne sterowanie? Nie, jeśli jeździsz płynnie.
Citroen uparcie nie chce przypominać innych samochodów w tej klasie. Fotele wyglądają jak meble wypoczynkowe, a deska rozdzielcza i drzwi mają prostokątne kształty. W rzeczywistości jest to naprawdę odświeżające po wielu podobnych kokpitach. A siedzenia są o wiele wygodniejsze niż wyglądają. Miękka warstwa piany rozluźnia się wokół ciebie, ale mocniejsze kształtowanie pod tobą utrzymuje ciało w miejscu. Trzy tylne siedzenia zapewniają przyzwoitą przestrzeń na nogi, gdy są cofnięte. Jeśli nie ma tam trzech wysokich dorosłych, jeden lub dwa może zsunąć się do przodu, aby zwolnić jeszcze więcej miejsca na bagaż. A bagażnik jest imponujący – masz 580 litrów, a gdy stopniowo przesuwasz fotele do przodu, można dojść do 720 litrów. Podłoga bagażnika ma dwa poziomy. Duży środkowy schowek pomieści 33 litry – miejsce na całą masę drobiazgów.
Citroen musiał jednak odzyskać część kosztów, by zapłacić za te trzyosobowe tylne siedzenia i zaawansowane amortyzatory. Z tego samego powodu w kabinie Aircross znajdują się duże, plastiki z twardego materiału, ale najczęściej nie są tam, gdzie spoczywają twoje palce. Instrumenty kierowcy są również w pełni wirtualne, na ekranie o przekątnej 12,3 cala. Grafika jest unikalna dla Citroena, podobnie jak DS i Peugeot mają własne tematy dla tego samego podstawowego systemu. Nic sportowego tu nie znajdziesz.
Werdykt
Kiedy patrzymy na to, jak używane są rodzinne SUVy, Citroen C5 Aircross wydaje się być nienaganny. Wygląda dobrze, nie będąc nachalnym. Kabina jest również dopracowana, bez udawania czegoś, czym nigdy nie będzie. Citroen jest cichy i łatwy w prowadzeniu. A do tego użyteczny, wygodny, pojemny, wszechstronny. Rodzinny samochód, będący częścią rodziny.
Citroen C5 Aircross – za i przeciw
ZA:
Bardzo wygodny na wszystkie sposoby. Wygląda inaczej. Bez sportowych pretensji
PRZECIWKO:
Bez sportowych wrażeń. Jazda nie jest tak spójna jak się głosi. Czasami irytujący system multimedialny.
Najnowsze komentarze