Nowy Citroen C5 Aircross pojawił się już w salonach Citroena w Polsce. Jaki jest ten SUV? Okazuje się, że może to być strzał w dziesiątkę. Przede wszystkim wyróżnia się z tłumu nijakich, podobnych kształtów wielu innych producentów. W środku jest przytulnie i komfortowo, panuje atmosfera relaksu. Tu nikt nie oczekuje od kierowcy szybkiej, ostrej jazdy. W sam raz na rodzinny wypad. I chyba to jest grupa docelowa dla tego auta.
Największe pochwały Citroen C5 Aircross powinien zebrać za komfort jazdy. Dziurawe, pofałdowane drogi, nie były dla zawieszenia żadnym wyzwaniem. Kierowca jak i pasażerowie są skutecznie izolowani od tego typu nieprzyjemności. Przy najbliższej okazji porównamy szczegółowo pracę zawieszenia w C5 Aircross z hydropneumatyką, którą mamy w naszym redakcyjnym Citroenie Xantia, ale jedno jest pewne – nowy SUV Citroena daje radę. Nie jest tak dobrze, jak w przypadku znacznie droższego i zaawansowanego zawieszenia hydropneumatycznego, ale widzimy pewne podobieństwa.
Relaks i komfort, samochody reklamowane przez Zientarskiego mogą się schować
Jazda Citroenem C5 jest przede wszystkim relaksująca. Nawet sportowo usposobiony kierowca będzie przez samochód łagodnie napominany, żeby cieszyć się każdą chwilą podróży. Zawieszenie pracuje bardzo przyjemnie. Jest sprężyste ale tym lepszym, bardziej komfortowym rodzajem sprężystości. Zresztą to nie tylko kwestia zawieszenia, ale także doskonałych, wyjątkowo wygodnych foteli. Różnica między C5 Aircross a zwykłym autem jest ogromna, bo kiedy przesiadaliśmy się po jeździe do taksówki, a akurat przyjechał po nas japoński hybrydowy samochód, tak zawzięcie reklamowany przez Zientarskiego, to odczucia były dosłownie takie jakbyśmy siedzieli na twardej desce z kołami, do której producent zapomniał zamontować amortyzatorów. Brrrr… Od razu chciało się wrócić do C5 Aircrossa. Niektórzy dziennikarze próbują wmówić, że twarde jest lepsze, bo rzekomo daje poczucie kontroli nad samochodem. Kto chce niech im wierzy i się męczy…
Komfort z poczuciem kontroli
Bo trzeba wyraźnie podkreślić, że komfortowe zawieszenie w C5 Aircross oznacza też dobrą kontrolę nad zachowaniem samochodu. Nawet ostrzejsze wchodzenie w zakręty czy dynamiczna jazda nie powodują uczucia dyskomfortu u kierowcy. Wręcz przeciwnie, siedząc za kierownicą ma się poczucie pewności prowadzenia. Wsiadasz i to czujesz. Tyle, że cały samochód jest tak zbudowany, by do tej pewności dodawać pewnego rodzaju rozleniwienie, tak jakby człowiek siedział na najwygodniejszym domowym fotelu – i dzięki temu chce się jechać dłużej. Są takie samochody, gdzie wsiadasz i walczysz z kierownicą, mocno ciśniesz gaz, szarpiesz i jedziesz agresywnie, byleby jak najszybciej dojechać i uciec z auta. Citroen C5 Aircross skłania do zupełnie innej jazdy – i pozwala się nią po prostu cieszyć. Przy czym jak trzeba, to potrafi jechać bardzo szybko. Wersja z silnikiem 180-konnym to potwór, lekkie nadwozie sprawia, że auto prawie lata.
Wygląd dla tych, którzy mają własne zdanie, wnętrze rodzinne
Citroen C5 Aircross jest dla tej części klientów, którzy chcą mieć samochód mający swój własny, określony styl. Wielu osobom on się podoba, ale z Waszych komentarzy wiemy, że są też tacy, którym on nie odpowiada. Styl Citroena jest bardzo wyrazisty – to samochód dla tych, którzy mają własne zdanie i nie potrzebują potwierdzać czegoś u innych. Na pewno zdjęcia nie oddają tego, jak ten samochód prezentuje się na żywo i zwyczajnie warto przejść się do salonu i to sprawdzić. Dotyczy to także wnętrza. A spodoba się ono miłośnikom gadżetów, bo w bogatszych wersjach są dziesiątki różnych opcji i systemów, które można po swojemu skonfigurować. Na to przyjdzie jeszcze zresztą czas przy dłuższym teście. Samochód jest bardzo przestronny a rodziny docenią trzy oddzielne fotele w drugim rzędzie. Chociaż trzeba pamiętać, że te tylne fotele są jednak mniejsze niż przednie. Jest kilka kompromisów jakościowych, nie wszędzie miękkie materiały, ale to są drobiazgi, które nie mają większego znaczenia.
Pierwsze pozytywne wrażenia
Pierwszy kontakt z nowym C5 Aircross daje pozytywne wrażenia. Wkrótce zabierzmy go na dłuższy test, by przekonać się, jak samochód sprawuje się w codziennym użytkowaniu na wszystkich rodzajach dróg.
Ile kosztuje Citroen C5 Aircrosss? Cena czyni cuda.
Citroen C5 Aircross to samochód, którego cena zaczyna się od 86 900 złotych. W tej cenie otrzymujemy silnik 1.2 PureTech o mocy 130 KM oraz manualną, sześciobiegową skrzynię. Jest też klimatyzacja i podstawowe systemy wspomagania.
Najnowsze komentarze