Nowy Citroen C5 Aircross po crash-testach Euro NCAP – jaki wynik?

4 138

Nowy Citroen C5 Aircross został poddany testom zderzeniowym Euro NCAP. Samochód otrzymał 4 gwiazdki, aczkolwiek drugi z testowanych egzemplarzy wyposażony w rozbudowany system awaryjnego hamowania, został oceniony na 5.

Organizacja Euro NCAP zajmuje się sprawdzaniem poziomu ochrony kierowcy i pasażerów, jaki dają samochody dostępne na rynku. Na podstawie testów zderzeniowych pojazdy otrzymują symboliczne gwiazdki. Citroen C5 Aircross, który trafił do polskich salonów dealerskich na początku roku 2019 również został poddany crash-testom. Kompaktowy SUV spod znaku szewronów zdobył 4 gwiazdki, aczkolwiek modelowi z opcjonalnym pakietem obejmującym system automatycznego hamowania oraz czujnikami wykrywającymi pieszych i rowerzystów organizacja Euro NCAP przyznała komplet 5 gwiazdek.

„Wyniki pokazują, że producenci samochodów wciąż chcą i mogą osiągać najwyższe oceny w zakresie bezpieczeństwa. Szczególnie zachęcające jest ciągłe rozpowszechnianie i doskonalenie zaawansowanych technologii, takich jak aktywny system hamowania oraz i system utrzymania pasa ruchu. Dobrą wiadomością jest to, że niektóre z podstawowych technologii wspomagających kierowcę będą ostatecznie obowiązywały od 2022 roku, ale na szczęście większość producentów samochodów ma je w ofercie już dziś” – powiedział Michiel van Ratingen, sekretarz generalny Euro NCAP.

Ochrona dorosłych: 33,4 pkt – 87%

Citroen C5 Aircross otrzymał 87% punktów w zakresie bezpieczeństwa dorosłych. Konstrukcja pojazdu przy różnych symulacjach wypadku drogowego zachowywała się stabilnie i dobrze chroniła większość części ciała kierowcy oraz pasażerów. Podobna ochrona została zapewniona dla osób o różnym wzroście i siedzących w różnych pozycjach.

Ochrona dzieci 42,6 pkt – 86%

Poziom ochrony dzieci został oceniony na 86%. Testy wykazały dobrą ochronę dla pasażerów w wieku 6 i 10 lat. Czołowa poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić skierowanie fotelika tyłem do kierunku jazdy, a kierowca otrzymuje jasne informacje dotyczące stanu poduszki.

Ochrona pieszych 27,9 pkt – 58% (32,6 pkt, 67%)

Standardowo samochód posiada podstawowy system awaryjnego hamowania, w którym kamera potrafi wykryć pieszych, ale nie rowerzystów. W testach system działał marginalnie, pozwalał na uniknięcie lub złagodzenie niektórych kolizji. W wersji z rozszerzonym systemem awaryjnego hamowania pojazd uzyskał ochronę na poziomie 67%, a systemy działały sprawnie.

Systemy bezpieczeństwa 9,8 pkt – 75% (10,8 pkt, 82%)

Citroen C5 Aircross został standardowo wyposażony w system przypominający o zapięciu pasów dla przednich i tylnych foteli. W standardzie obecny jest także system rozpoznający ograniczenia prędkości, a asystent pasa ruchu pomaga zapobiegać przed niezamierzonym zjazdem z pasa oraz w niektórych sytuacjach krytycznych. System awaryjnego hamowania wykazał marginalne działanie podczas testowania przy prędkościach na autostradzie.

W wersji z bardziej zaawansowanym pakietem systemu awaryjnego hamowania Citroen C5 Aircross został oceniony na 82%. System dobrze reagował podczas testowania przy prędkościach autostradowych, co stanowi poprawę w stosunku do modelu standardowego.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
3 Wątki komentarzy
1 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
4 Autorzy komentarzy
KolojanCylin_DRKomentator niesportowy Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Komentator niesportowy
Gość
Komentator niesportowy

Testy zderzeniowe przy prędkościach 50-64km/h to już dawno jest NIEAKTUALNE.
Teraz trzeba by było robić testy przy standardowej prędkości przelotowej (90km/h) oraz prędkości obowiązującej przy „zwykłym” wypadku między 2 pojazdami (minimum 2x50kmh = 100km/h). Tylko takie testy mogą TEORETYCZNIE pokazać bezpieczeństwo osób znajdujących się w pojeździe.

Cylin_DR
Gość
Cylin_DR

Drogi komentatorze, a od kiedy prędkości wypadkowe się sumuje? Jeśli dwa jednakowe samochody zbliżają się do siebie z prędkością 50 km/h każdy, to energia zderzenia będzie taka sama, jakby jeden samochód wjechał w betonowa ścianę z prędkością 50 km/h, oczywiście przy założeniu, że obydwa samochody są takia same. Oba auta muszą się zatrzymać ze swojej prędkości na drodze 0 m, w praktyce jest to strefa zgniotu.

jan
Gość
jan

„Marginalne”. Pięknie przetłumaczone.

Kolo
Gość
Kolo

Citroen C5 to najwygodniejsza bryka w trasie jaka jeździłem