Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo Stelvio – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Nowy Citroen C5 Aircross po crash-testach Euro NCAP – jaki wynik?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2019-04-10
w Wiadomości, Citroen
Czas czytania 3 minut
518
A A
4
Clipboard01 5 Wiadomości

Nowy Citroen C5 Aircross został poddany testom zderzeniowym Euro NCAP. Samochód otrzymał 4 gwiazdki, aczkolwiek drugi z testowanych egzemplarzy wyposażony w rozbudowany system awaryjnego hamowania, został oceniony na 5.

Organizacja Euro NCAP zajmuje się sprawdzaniem poziomu ochrony kierowcy i pasażerów, jaki dają samochody dostępne na rynku. Na podstawie testów zderzeniowych pojazdy otrzymują symboliczne gwiazdki. Citroen C5 Aircross, który trafił do polskich salonów dealerskich na początku roku 2019 również został poddany crash-testom. Kompaktowy SUV spod znaku szewronów zdobył 4 gwiazdki, aczkolwiek modelowi z opcjonalnym pakietem obejmującym system automatycznego hamowania oraz czujnikami wykrywającymi pieszych i rowerzystów organizacja Euro NCAP przyznała komplet 5 gwiazdek.

Peugeot 408 – reklama

„Wyniki pokazują, że producenci samochodów wciąż chcą i mogą osiągać najwyższe oceny w zakresie bezpieczeństwa. Szczególnie zachęcające jest ciągłe rozpowszechnianie i doskonalenie zaawansowanych technologii, takich jak aktywny system hamowania oraz i system utrzymania pasa ruchu. Dobrą wiadomością jest to, że niektóre z podstawowych technologii wspomagających kierowcę będą ostatecznie obowiązywały od 2022 roku, ale na szczęście większość producentów samochodów ma je w ofercie już dziś” – powiedział Michiel van Ratingen, sekretarz generalny Euro NCAP.

Ochrona dorosłych: 33,4 pkt – 87%

Citroen C5 Aircross otrzymał 87% punktów w zakresie bezpieczeństwa dorosłych. Konstrukcja pojazdu przy różnych symulacjach wypadku drogowego zachowywała się stabilnie i dobrze chroniła większość części ciała kierowcy oraz pasażerów. Podobna ochrona została zapewniona dla osób o różnym wzroście i siedzących w różnych pozycjach.

Ochrona dzieci 42,6 pkt – 86%

Poziom ochrony dzieci został oceniony na 86%. Testy wykazały dobrą ochronę dla pasażerów w wieku 6 i 10 lat. Czołowa poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić skierowanie fotelika tyłem do kierunku jazdy, a kierowca otrzymuje jasne informacje dotyczące stanu poduszki.

Warto przeczytać!

andre citroen Wiadomości

André Citroën już mając 17 lat pokazał niezwykłe cechy charakteru. Śmiały, inteligentny i pomysłowy

2025-11-17
citroen ami golf edition Wiadomości

Francuski dealer Citroëna chce stworzyć wyjątkowego AMI „Golf Edition”

2025-11-16

Tunel to nie WC. Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad pokazuje patologię i przypomina o nowotworach

2025-11-16

Citroën C5 Aircross, Peugeot 3008 i DS 7 Crossback: wycofanie 2.0 HDi było poważnym błędem Stellantis

2025-11-16

Ochrona pieszych 27,9 pkt – 58% (32,6 pkt, 67%)

Standardowo samochód posiada podstawowy system awaryjnego hamowania, w którym kamera potrafi wykryć pieszych, ale nie rowerzystów. W testach system działał marginalnie, pozwalał na uniknięcie lub złagodzenie niektórych kolizji. W wersji z rozszerzonym systemem awaryjnego hamowania pojazd uzyskał ochronę na poziomie 67%, a systemy działały sprawnie.

Systemy bezpieczeństwa 9,8 pkt – 75% (10,8 pkt, 82%)

Citroen C5 Aircross został standardowo wyposażony w system przypominający o zapięciu pasów dla przednich i tylnych foteli. W standardzie obecny jest także system rozpoznający ograniczenia prędkości, a asystent pasa ruchu pomaga zapobiegać przed niezamierzonym zjazdem z pasa oraz w niektórych sytuacjach krytycznych. System awaryjnego hamowania wykazał marginalne działanie podczas testowania przy prędkościach na autostradzie.

W wersji z bardziej zaawansowanym pakietem systemu awaryjnego hamowania Citroen C5 Aircross został oceniony na 82%. System dobrze reagował podczas testowania przy prędkościach autostradowych, co stanowi poprawę w stosunku do modelu standardowego.


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Clipboard01 5 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C5 AircrossEuroNCAPCitroenbezpieczeństwo
Udostepnij221Tweet113Udostepnij32
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Wiadomości

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3604 udostępnienia
    Udostepnij 1442 Tweet 901
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3677 udostępnienia
    Udostepnij 1471 Tweet 919
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2530 udostępnienia
    Udostepnij 1012 Tweet 633
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5335 udostępnienia
    Udostepnij 2134 Tweet 1334

Testy samochodów

DSC 3831 scaled Wiadomości
Testy

Test: Renault Clio GT Sport nieobiektywnym okiem kobiety. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Małgorzata Karolina Piekarska
2014-05-25
peugeot 207 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 207 1.6 16V 110KM – miejski lew z oszczędnym silnikiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-11-29
renault rafale 1 scaled Wiadomości
Testy

Test: Nowy Renault Rafale 300 KM Plug-in 4×4: Flagowy SUV z francuskim charakterem

autor Grzegorz Traczewski
2025-05-04
citroen c4 2015 1 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 1.2 PureTech 130 KM – kompakt, klasyka, niezawodność. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-07-02
Peugeot 308 SW 1.6 Blue HDi
Testy

Test: Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM – ekspert od dalekich niedrogich podróży

autor Małgorzata Kozikowska
2017-05-26

Najnowsze komentarze

  • Boozer - Spowiedź sprzedawcy marki Fiat: Dałem z siebie wszystko… i nie sprzedałem absolutnie nic
  • Jan - Citroën C5 Aircross, Peugeot 3008 i DS 7 Crossback: wycofanie 2.0 HDi było poważnym błędem Stellantis
  • dCi - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Hmmm - Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!
  • Anonimowo - Śpi w swoim Fiacie 500 w każdy weekend. I mówi, że to najlepsza decyzja w życiu
  • Anonimowo - Spowiedź sprzedawcy marki Fiat: Dałem z siebie wszystko… i nie sprzedałem absolutnie nic
  • RRR - Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu

Zobacz też

Dacia na czele, Renault drugie. Ranking sprzedaży marek grup Renault i Stellantis po 10 dniach grudnia 2023 r.

Zespół Peugeot Sport Polska Rally Team po Platinum 4. Rajdzie Subaru

Nowe Renault Clio w otoczeniu kultowych modeli z przeszłości. [FILM]

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz