Jak będzie wyglądał Citroën C5 Aircross w wersji seryjnej? Zdjęcia patentowe, które wyciekły do internetu uchylają nam rąbka tajemnicy. Francuska marka najwidoczniej dotrzyma słowa i wprowadzi do sprzedaży samochód, który jest bardzo zbliżony do modelu koncepcyjnego.
Citroën zaprezentował C5 Aircrossa podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego w Paryżu. Koncept przedstawia nowy język projektowania, który jest ewolucją tego, co widzieliśmy już w C3 i C3 Aircrossie. Zgodnie z obietnicą producenta, studyjna wersja zostanie przeniesiona na linie montażowe jedynie z niewielkimi zmianami.
Rysunki patentowe, które przedostały się do internetu z urzędu patentowego w Argentynie wydają się potwierdzać ten fakt. Zarówno projekt reflektorów przednich korzystających z poziomych i pionowych linii, jak i futurystyczny projekt lamp tylnych zostały zawarte w schemacie seryjnej wersji. Citroën pokusił się jedynie o przeprojektowanie tylnej linii dachu, dodając spoiler, antenę w kształcie płetwy rekina oraz zastosowanie bardziej przyziemnego wzoru felg.
Nowy SUV Citroën C5 Aircross z dieslem. Ile kosztuje w promocji?
Citroën C5 Aircross – jakie będzie wnętrze?
Wnętrze modelu nie zostało jeszcze ujawnione. Spodziewamy się, że Citroën przygotowuje dużą niespodziankę. Kompaktowy SUV raczej nie przejmie minimalistycznego projektu kabiny od C3 Arcrossa. Liczymy na duży, sprawnie działający ekran systemu multimedialnego oraz nowoczesne, ale jednocześnie praktyczne wnętrze, w którym kierowca wciąż może korzystać z intuicyjnych, manualnych regulacji wielu funkcji. Citroën powinien zadbać o komfortowe wrażenia z jazdy, wspólnie z zastosowaniem przyjemnych w użytkowaniu przestrzeni do przechowywania drobiazgów.
Nowy Citroën C5 Aircross będzie większy od swojego poprzednika o 15 cm, co pozwoli producentowi zagospodarować więcej miejsca dla pasażerów oraz powiększyć bagażnik. Mierzący 4,65 m długości SUV po wycofaniu ze sprzedaży C5 X-a ma w końcu pełnić rolę modelu flagowego.
Pod maską znajdziemy jednostkę benzynową 1.2 pracującą w układzie miękkiej hybrydy, hybrydę typu plug-in a także silnik elektryczny. Zastosowanie diesla w nowym SUV-ie wciąż stoi pod znakiem zapytania. Koncern Stellantis zamierza wprawdzie przedłużyć życie jednostek wysokoprężnych, ale w pierwszej kolejności Citroën zastosuje zelektryfikowane układy napędowe.
Pierwsze oficjalne zdjęcia nowego C5 Aircrossa powinniśmy zobaczyć już wiosną. Rynkowy debiut odbędzie się latem tego roku.
Źródło: L’argus
Test: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 KM z automatem EAT8. Ile pali diesel i jak jeździ?
Najnowsze komentarze