Chat with us, powered by LiveChat

Nowy Citroen C5 Aircross w wersji Plug in Hybrid wjeżdża na rynek

5 2 368

Na rynku debiutuje kolejny hybrydowy model Grupy PSA. Nowy Citroen C5 Aircross Hybrid jest już dostępny na zamówienie we Francji w cenie rozpoczynającej się od 39.950 euro.

Citroen C5 Aircross Hybrid z zewnątrz niewiele różni się od modelu z napędem benzynowym czy dieslem. Karoserię zdobi jedynie skromne „h” oznaczające napęd hybrydowy. Citroen wprowadził także niebieską barwę do pakietów personalizacji, która zdobi m.in. zderzaki Airbump. Samochód dołączy do rodziny kompaktowych modeli z napędem hybrydowym Grupy PSA, do której należą: DS 7 Crossback E-Tense, Opel Grandland X Hybrid4 oraz Peugeot 3008 Hybrid4.

Nowy model spod znaku szewronów zaczerpnął układ napędowy od swoich krewnych. SUV jest oferowany w wersji z napędem wyłącznie na przód, być może w późniejszym czasie dołączy także 300-konny wariant 4×4. Napęd pojazdu pochodzi od silnika 1.6 PureTech o mocy 180 KM, który został powiązany z elektryczną jednostką generującą 110 KM. Łączna moc pojazdu wynosi 225 KM. Samochód został wyposażony w automatyczną przekładnię e-EAT8.

Citroen wykorzystał ten sam litowo-jonowy akumulator o pojemności 13,2 kWh, który został wykorzystany w wersji koncepcyjnej modelu. Na jednym ładowaniu C5 Aircross potrafi pokonać do 50 km w trybie elektrycznym i rozpędzić się maksymalnie do 135 km/h. Ładowanie z gniazdka domowego 8A ładowarką o mocy 3,7 kW zajmuje 7 godzin. Z Wall Boxa 32A przy pomocy opcjonalnej ładowarki o mocy 7,4 kW napełnimy baterię w czasie do 2 godzin.

Na pokładzie C5 Aircrossa Hybrid znajduje się nowe bezramkowe lusterko wsteczne, które podczas jazdy w trybie elektrycznym podświetla się na niebiesko. Z tyłu, podobnie jak w modelu spalinowym znajdziemy trzy pojedyncze fotele, które można przesuwać w przód i w tył. Pojemność bagażnika wynosi w hybrydowym SUV-ie od 460 do 600 litrów jest więc mniejsza niż w standardowym modelu o 120 litrów.

Citroen C5 Aircross Hybrid jest już dostępny na zamówienie we Francji a cena podstawowej wersji Feel rozpoczyna się od 39.950 euro. Za model w wariancie Shine trzeba zapłacić 44.600 euro. Na pierwsze samochody trzeba będzie trochę poczekać, Citroen przewiduje, że pierwsze egzemplarze powędrują do klientów pod koniec pierwszej połowy 2020 roku.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
4 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
5 Autorzy komentarzy
PiotrjarzakTaaaMichał508Max Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Max
Gość
Max

Wkracza na rynek, pierwsze auta pod koniec pierwszego półrocza 2020. Co Wy Ludzie piszecie !!!

Michał508
Gość
Michał508

To oznacza, że można go już zamówić we Francji, ale odbiór auta możliwy po pierwszej połowie 2020 roku. Co jest niezrozumiałe?

Taaa
Gość
Taaa

Rownie dobrze moge Ci sprzedac Citroen C5 Mk10^10 ktory juz mozesz u mnie zamowic i za niego zaplacic a odbior w roku A.D. 10^12.

jarzak
Gość
jarzak

Kolego, nie jest taż źle, ja zamówiłem swego C5A we wrześniu. Miał być na przełomie grudnia i stycznia ze wskazaniem na styczeń. W ubiegłym tygodniu dostałem info, że jest już wyprodukowany, czeka na transport i u dealera będzie najpóźniej do 15 listopada. Więc nie bądź taki niemiły.
Czy myślisz, że w u innych firmach zapowiadany samochód jest już do kupienia, a w Twoim mniemaniu już do wyjazdu z salonu? Przecież jasno artykuł „mówi”, że można zamawiać we Francji, pierwsze egzemplarze trafia do odbiorców pod koniec pierwszej połowy 2020 roku!
Pozdrawiam!

Piotr
Gość
Piotr

To wjeżdża na rynek czy wjedzie za pół roku ?