Citroën C5 Aircross to SUV, który przekonuje do siebie klientów najwyższym komfortem jazdy w klasie, wygodnym, modułowym wnętrzem i dużym bagażnikiem. Jego cena zaczyna się w Polsce od 128.500 zł. Po niedawnym faceliftingu auto zyskało też nowy wygląd, zmodernizowano wnętrze.
Citroën C5 Aircross to komfortowy SUVem, który w naszym kraju oferowany jest z silnikami od 130 do 225 KM. Można go zamówić w wersji z ładowalna hybrydą, opcja bardzo dobra dla osób, które mają dostęp do gniazdka i możliwość ładowania samochodu. Jednak jest kraj, gdzie Citroën oferuje C5 Airossa z mocniejszymi silnikami, za to nie jest tam oferowana wersja 130 KM, ani benzyna ani diesel.
Zobacz: Nowe samochody Citroën
Najtańsza wersja kosztuje tam $23,393 natomiast najdroższa, 300-konna to wydatek $34,372. Inna jest nazwa, zamiast C5 Aircross mamy oznaczenie Citroën Tianyi Beyond. Witajcie w Chinach.
W ofercie znajdują się tam napędy o mocach:
- 173 KM – benzyna
- 208 KM – benzyna
- 300 KM – PHEV (ładowalna hybryda)
Dwa pierwsze silniki to benzynowe 1.6 Turbo, przygotowane do pracy z chińskimi normami emisji spalin, natomiast trzecia wersja to dobrze znany napęd hybrydowy z napędem na wszystkie koła, oferowany choćby w Peugeot 3008. Tu w gamie nie ma w ogóle silników 130 KM!
Zobacz: Citroën C5 Aircross – redakcyjny test
Skąd mocniejsze napędy, niedostępne w Europie? Citroën pełni w Chinach inną rolę dla grupy Stellantis niż na Starym Kontynencie. Nie jest traktowany jak tańsza marka koncernu, tylko pełnoprawny produkt, konkurujący na rynku z innymi europejskimi i azjatyckimi produktami i dlatego musi posiadać odpowiedni napęd. Nam pozostaje żałować, że takich opcji napędu nie proponuje się w Europie i trochę Chinom zazdrościmy. Wizualnie chiński Citroën C5 Aircross nie różni się niczym od “naszych” wersji.
źródło: Carscoops
Najnowsze komentarze