Citroen stopniowo pracuje nad odbudową swojej gamy modelowej. Do polskich salonów w przyszłym roku trafi III generacja C4, ale na nadchodzące lata francuski producent ma w planach więcej nowości, m.in. nowy model C5.
Nowości francuskiej marki nieodłącznie związane są z elektryfikacją. Dzięki wykorzystaniu platformy CMP koncernu PSA, napęd elektryczny otrzyma m.in. nowy C4. Kompakt ma być tańszą alternatywą dla Peugeot 308 i jednocześnie konkurentem Volkswagena Golfa, choć chyba bliżej mu do formuły prezentowanej przez Toyotę i model CH-R. Nowy Citroen C4, który zadebiutował trzy lata po zakończeniu produkcji II generacji wjedzie do salonów dealerskich na początku 2021 roku. Oprócz odnowienia segmentu C, Citroen ma w kieszeni jeszcze kilka innych modeli a wśród nich nowe C5.
Nowy Citroen C5 w 2021 roku
Citroen mocno stawia na cierpliwość swoich klientów. Kiedy w 2016 roku zadebiutował koncepcyjny model CXperience, spodziewaliśmy się szybko zobaczyć nowy samochód w segmencie D, aby mógł naturalną koleją rzeczy zająć miejsce C5. Po czterech latach wciąż otrzymujemy tylko obietnice pięknego, awangardowego i oczywiście superkomfortowego modelu, który będzie konceptem inspirowany. Ostatnie zdjęcia szpiegowskie sugerują, że model jednak istnieje i będzie mocno nawiązywał do C4. Citroen ponownie zdecydował się na wygląd zewnętrzny nawiązujący do crossoverów. Pierwsze oficjalne zdjęcia nowego Citroena C5 (lub C6, aby wyróżnić nazwę od C5 Aircrossa) powinniśmy zobaczyć wiosną 2021 roku. Podobnie jak Peugeot 308 i DS 4 model powstanie na ulepszonej platformie EMP2. W ofercie obowiązkowo pojawi się napęd hybrydowy plug-in o mocy 225 KM.
Elektryczna wersja Berlingo
Citroen skutecznie dąży do tego, aby wszystkie modele miały napęd elektryczny lub hybrydowy dlatego w przyszłym roku elektryfikacji poddany zostanie Citroen Berlingo. Model, który przyjmie nazwę e-Berlingo będzie konkurował z nową generacją Renault Kangoo Electric. Pojazd otrzyma 136-konny silnik pożyczony od Peugeot e-208 i e-2008 oraz akumulatory o pojemności 50 kWh. Jak wygląda sprawa autonomii? Model powinien przejechać na jednym ładowaniu ok. 300 km.
C3 Aircross po face liftingu
W przyszłym roku zobaczymy odświeżoną twarz Citroena C3 Aircrossa. Face lifting będzie nawiązywał do stylu nowego C4. Crossover z wyjątkowo dużym jak na segment B bagażnikiem na razie nie zostanie uprawniony do instalacji napędu elektrycznego. Wersja na prąd pojawi się wraz z przeniesieniem modelu na platformę CMP, co nastąpi w 2024 roku. Pojazd dzieli płytę podłogową z Oplem Crosslandem, który miał wizytę u kosmetyczki wcześniej. Nowa wersja jest już dostępna dla klientów w Polsce.
Kiedy IV generacja C3?
Platformę CMP wykorzysta również Citroen C3 IV generacji, którego zobaczymy na wiosnę 2023 roku. Face lifting przeprowadzony w 2020 roku zmienił głównie wygląd zewnętrzny, dodał więcej kolorów nadwozia i opcji personalizacji (dostępnych jest aż 97 kombinacji), ale przy wymianie pokoleń możemy liczyć także na poważniejszą metamorfozę wnętrza. Pojazd otrzyma nowy ekran dotykowy oraz system multimedialny. Citroen przeniesie napęd elektryczny od Peugeot e-208.
Odnowiony Citroen C5 Aircross
Jesienią przyszłego roku, czyli po czterech latach obecności na rynku, Citroen podda kuracji odmładzającej model C5 Aircross. Jakie zmiany? Krewny Peugeot 3008 powinien otrzymać przód zgodny z nowym językiem stylistycznym. W kabinie, francuska marka wymieni ekran dotykowy, doda kilka wzorów tapicerki oraz systemy wspomagające bezpieczeństwo, czyli obędzie się bez większych rewolucji. Poważniejsze zmiany marka zastosuje w II generacji C5 Aircrossa, która zadebiutuje w 2025 roku.
Zmiany nie ominą dostawczej części oferty. Rok 2022 przyniesie drobny face lifting modelu Jumper, który jest bliźniakiem Peugeot Expert, ale zanim to nastąpi w salonach dealerskich zagości elektryczna wersja pojazdu.
Najnowsze komentarze