Nowy Citroën C5 zostanie zaprezentowany w kwietniu w Szanghaju na salonie samochodowym. Tymczasem do sieci wyciekły informacje o tym ciekawym modelu. Producent prowadzi wstępne rozmowy dotyczące m.in. oferty dla flot. Tego typu klientom zostały podane informacje o poziomie wyposażenia, wstępne zakresy cenowe i rabaty, na które można liczyć.
Na dzisiaj wiadomo, że auto będzie miało trzy opcje napędu benzynowego:
- PHEV 225 ze skrzynia automatyczną,
- PureTech 180 ze skrzynią automatyczną,
- PureTech 130 z manualną i automatyczną skrzynią,
Nie wiadomo co z dieslem, ale bardzo prawdopodobne jest, że podobnie jak w C4 pojawi się opcja 1.5 BlueHDi z silnikiem o mocy 130 KM, prawdopodobnie współpracującym ze skrzynią EAT8. Co jeszcze wiadomo?
Citroën chwali się, że w nowym C5 uzyskał najlepszą przestronność w segmencie dla grupy, co oznacza więcej miejsca niż w Peugeot 508 czy Oplu Insignia. Będą dostępne trzy poziomy wyposażenia, pojawi się na pewno jedna wersja dla firm – zapewne wzorem innych modeli w formie Business Edition. Citroën ma rozpocząć zamówienia w przedsprzedaży w marcu 2021 r. Nie dotyczy to jednak prawdopodobnie Polski a raczej Francji, która jest w Europie głównym rynkiem.
Ile będzie kosztował nowy samochód? Nowy Citroën C4 zaczyna się w cenniku od 73.300 zł, z kolei SUV C5 Aircross to wydatek co najmniej 96.150 zł. Citroën C5 ma być modelem flagowym, co mogłoby oznaczać kwotę wyższą niż za model C5 Aircross. Na jakim poziomie? Zerknijmy najpierw jak wyglądają dzisiaj ceny segmencie:
Zestawienie cen samochodów w segmencie D, styczeń 2021 r.
Marka i model |
Silnik |
Cena |
Nowy Citroen C5 |
1.2 PureTech 130 KM manual |
??? |
Peugeot 508 |
1.2 PureTech 130 KM automat |
129.700 zł |
Renault Talisman |
1.3 TCe 160 KM automat |
129.900 zł |
Opel Insignia |
1.5 122 KM manual |
127.300 zł |
Ford Mondeo |
2.0 EcoBlue 150 KM, manual |
131.290 zł |
Ceny detaliczne, obowiązujące na dzień 31 stycznia 2021 r. z oficjalnych stron producentów.
Możemy więc spodziewać się ceny C5 na poziomie 100-110 tysięcy złotych. Nowe samochody drożeją zarówno z powodu nowych norm, inflacji jak i zmiany kursu euro i kwota, którą kiedyś wydawaliśmy na dobrze wyposażone auto dzisiaj staje się dopiero granicą wejścia w segment. Na auto będziemy musieli jednak trochę poczekać, według nieoficjalnych informacji w tym roku w naszym kraju premiery tego auta nie będzie.
Na razie przed nami premiera w kwietniu w Szanghaju – powinniśmy wtedy poznać wszystkie szczegóły, związane z nowym autem.
Najnowsze komentarze