Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Partnerzy
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Nowy Citroën C5 X 1.2 130 KM kontra Skoda Superb 1.5 TSI 148 KM. Porażka czeskiego samochodu! Test, opinie

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-09-17
w Wiadomości, Citroen
Czas czytania 5 minut
6k 60
A A
56

Warto przeczytać!

Najtańszy samochód kontra crossover i SUV. Ile trzeba dopłacić do większych aut marek Citroën, Dacia , Peugeot i Renault?

Nowy Peugeot 508 tymczasowo straci układ hybrydowy o mocy 225 KM

Szef Renault krytykuje… obniżki cen samochodów elektrycznych. Zaskakujące słowa Luca de Meo

Obchody 145. rocznicy urodzin Andre Citroëna w Rydzynie. Tłum gości, tort i zapowiedź ważnego wydarzenia

Citroën C5 X z silnikiem o mocy 1.2 PT 130 KM stanął w szranki ze Skodą Superb 1.5 TFSI 148 KM. Francuski komfortowy i obszerny samochód wygrał to porównanie, zrealizowane przez dziennikarzy z Autoexpress.

„Długi czas oczekiwania na odpowiedniego konkurenta Superb dobiegł końca. Citroën C5 X po raz kolejny pokazuje, że Citroen ma własne podejście do luksusu i komfortu, i jest to właściwie zrealizowane. Ale ponad wszystkimi imponującymi zaletami, do których należą przestrzeń, komfort i technologia, to właśnie dobry stosunek jakości do ceny, który naprawdę pomaga C5 X wygrać ten konkurs. Konkurencyjne wartości rezydualne oznaczają, że ten duży Citroën ma również sens finansowy […] Superb jest prawie tak samo wygodny, ale mocne strony Skody nie są wystarczające, aby to przezwyciężyć.” – czytamy w podsumowaniu testu.

Nowy Citroën bije Skodę. C5 X jest lepszy od Superba.

Nowy Citroën bije Skodę. C5 X przebija Superba. Taki tytuł można znaleźć w aktualnym wydaniu Auto Express

Starsi Czytelnicy patrzą zapewne na tego okazałego Citroëna i mogą mieć poczucie deja vu. Marka ta budowała w przeszłości duże, komfortowe samochody, takie jak Citroën XM czy C6. Były zaawansowane, ale nie biły rekordów sprzedaży. W Citroënie C5 X zastosowano inne podejście. Mechanika jest raczej konwencjonalna, jednak wygląd już nie. Według producenta auto łączy w sobie elegancję sedana, dynamikę kombi i podwyższoną pozycję jaką można mieć w SUVie. Wyjątkowe są tu fotele: zamiast kopiować innych producentów, prześcigających się z twardych siedzeniach, Citroën wyposażył swoje auto w unikalne fotele zbudowane z wielu rodzajów pianki o różnej gęstości. Testerzy stwierdzili, że są bardzo przyjemne. Projekt kabiny jest spójny a jakość wykonania sprawia wrażenie solidności. Fizyczne elementy sterowania klimatyzacją to powód do przyznania najwyższych not.

Pod względem konstrukcyjnym Citroën C5 X bazuje na tej samej platformie EMP2, co wiele modeli Citroena, Peugeota i Opla, ale wyposażono go w kilka unikalnych dla tego modelu elementów poprawiających jakość jazdy. Standardem jest zawieszenie Citroën Advanced Comfort, które miękko amortyzuje wstrząsy w kabinie.

Skoda Superb i Citroën C5 X mają jedną wspólną cechę: oba modele czerpią z szeroko stosowanej technologii swoich grup producentów, zarówno jeśli chodzi o podwozie, jak i gamę silników. Skoda bazuje na wszechobecnej platformie MQB, na której opierają się wszystkie modele, od zwykłych hatchbacków, takich jak Volkswagen Golf, po duże SUV-y. W tym przypadku platforma została wykorzystana w jednej z jej większych wersji; rozstaw osi wynoszący 2 841 mm jest o 56 mm większy niż w przypadku Citroëna.

Copyright William CROZES @ Continental Productions

Zobacz: nowe samochody Citroën

Do testu Autoexpress użył wersji z benzynowym silnikiem 1.2 130 KM. Trzycylindrowa jednostka pracuje nieco mniej przyjemniej niż cztery cylindry. Z takim napędem Citroën C5 X przyspiesza do setki w 10,2 sekundy. Żywy silnik 1.5 TSI pomaga Superbowi rozpędzić się od 0 do 62 km/h o 1,2 sekundy szybciej niż C5 X. Automatyczna skrzynia biegów Superba jest daleka od doskonałości. Sprzęgła włączają się gwałtownie podczas ruszania, co sprawia, że parkowanie jest bardziej stresujące niż powinno.

Pomijając jednak układ napędowy, to C5 X wykonuje solidną pracę, dopasowując się do komfortowego charakteru i oczekiwań kierowcy. Jazda jest niezwykle przyjemna, gładka, szum wiatru i drogi dobrze wyciszony a układ kierownicy sprawia, że auto prowadzi się lekko i przyjemnie.

Ilość miejsca we wnętrzu w Citroënie jest bardzo duża. Między przednimi fotelami znajduje się duży, podwójnie otwierany schowek, a w krytej wnęce położonej dalej z przodu umieszczono bezprzewodową ładowarkę do kompatybilnych smartfonów. Głębokie schowki w drzwiach z przodu i z tyłu, a także schowek w Citroënie są większe niż w Skodzie.

Zobacz: Citroën C5 X z pakietem rabatów. Zobacz jakie zniżki

Przestrzeń na tylnych siedzeniach w Citroenie jest doskonała, dzięki czemu nawet wysokie osoby dorosłe mogą tam wygodnie usiąść i to w trójkę. W rzeczywistości tylko jeden inny samochód za tę cenę oferuje odrobinę więcej miejsca w kabinie niż C5 X – jest to Skoda Superb. Oba auta mają samo miejsca na głowę to Skoda ma jeszcze nieco więcej miejsca na kolana. Citroën jest jednak znacznie lepszy w przewożeniu trzech osób z tyłu; jego środkowe siedzenie jest bardziej miękkie, a garb w podłodze jest niższy i węższy niż u rywala, co ułatwia ustawienie stóp.

Citroën ma też, według testujących, znacznie lepiej działający system multimedialny. Ten w Skodzie potrafi działać wolniej i się nieco przycinać.

W badaniu „Driver Power Satisfaction” przeprowadzonym w 2022 roku Citroën zajął 13 miejsce w kategorii producentów., udało się również pokonać Skodę, zajęła ona niezadowalające 20. miejsce wśród 29 marek.

Oba samochody mają swoje mocne strony. Francuski samochód pokonuje jednak Czechów i to dowodzi, że jest to dobry model i ciekawa oferta na coraz bardziej skomplikowanym rynku motoryzacyjnym.

źródło: AutoExpress, skróty i opracowanie pochodzą od redakcji


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.2 25 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C5 XCitroen
Udostepnij2067Tweet1292Udostepnij362
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

56 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
56
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Hydropneumatyka Citroëna bez tajemnic. Jedyne takie szkolenie dla mechaników i warsztatów: 24-26 marca 2023. Zgłoś się teraz
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more