Nowy Citroën C5 X to najnowszy flagowy model francuskiego producenta, który właśnie trafił na polski rynek. Cena samochodu w podstawowej wersji Feel wynosi 135.900 zł.
Po kilku miesiącach oczekiwania nowy Citroën C5 X wreszcie pojawił się na polskim rynku. Model, który stanie na szczycie oferty francuskiej marki, powstał na wspólnej platformie z nowym DS 9 i Peugeot 508 i spośród tej trójcy jest najtańszy. W katalogu znajdują się cztery wersje wyposażenia: Feel, Feel Pack, Shine i Shine Pack a model już od poziomu podstawowego będzie miał całkiem bogate wyposażenie. Standardowo otrzymamy dwustrefową klimatyzację, 10-calowy ekran dotykowy, 7-calowe cyfrowe wskaźniki, a także LED-owe reflektory, radio, nagłośnienie z Arkamys z 8 głośnikami, elektrycznie sterowane, podgrzewane lusterka oraz system multimedialny z bezprzewodowym połączeniem Android Auto i Apple Carplay. C5 X otrzymał również 17-calowe felgi aluminiowe VotreX.
Zobacz także: Nowy Citroën C5 X: pierwsza jazda. Królewska przestrzeń i komfort na pokładzie
Nowy Citroën C5 X startuje z poziomu 135.900 zł. Podstawowy wariant jest napędzany silnikiem benzynowym 1.2 PureTech o mocy 130 KM. Dla porównania, za Peugeot 508 z tym samym napędem musimy zapłacić 142.400 zł. W katalogu znajdziemy także jednostkę benzynową 1.6 PureTech o mocy 180 KM oraz wersję hybrydową plug-in, która dysponuje mocą 225 KM. Wszystkie silniki sprzężono z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów.
C5 X łączy dynamiczną linię sedana z cechami kombi i crossovera, co czyni auto niepowtarzalną propozycją na rynku. Citroën zadbał jednak nie tylko o design, ale również o odpowiedni poziom komfortu dzięki programowi Advanced Comfort oraz ulepszonemu zawieszeniu.
Zobacz także: Nowy Citroën C5 X na żywo! Debiut na targach w Zurychu
Zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi znamy już wprawdzie z modeli C4 i C5 Aircross, ale w C5 X znalazła się wersja aktywna. Zamówimy ją od drugiego poziomu Feel Pack. Nie zabrakło również elektroniki wspomagającej prowadzenie. W wersji podstawowej Citroën zapewnia: system utrzymywania pasa ruchu, system hamowania awaryjnego, informacje o ograniczeniach prędkości z funkcją inteligentnej adaptacji oraz system monitorowania uwagi kierowcy. Wyposażenie obejmuje również system wykrywania przeszkód oraz czujnik pomagający przy parkowaniu tyłem. Kamera cofania jest częścią wyposażenia wariantu Feel Pack a system kamer 360 zamówimy wyłącznie w najwyższym poziomie Shine Pack.
Nowy Citroën C5 X – cennik styczeń 2022:
FEEL |
FEEL PACK |
SHINE |
SHINE PACK |
|
1.2 PureTech 130 EAT8 |
135 900 zł |
147 900 zł |
157 900 zł |
– |
1.6 PureTech 180 EAT8 |
– |
– |
168 900 z |
178 400 zł |
PHEV 225 ë-EAT8 |
– |
192 400 zł |
202 400 zł |
211 900 zł |
Najnowsze komentarze