środa, 17 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Nowy Citroën C5 X: „Wow! Nie spodziewałem się takiego komfortu”

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-08-02
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
867 36
1
Nowy Citroen C5 X 2022 - opinia
774
UDOSTĘPNIEŃ
2.6k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

„Komfort” to słowo, którego nie zabrakło chyba w żadnej recenzji z jazd testowych nowym Citroenem C5 X. Patryk, którego możecie pamiętać z kampanii wizerunkowej Peugeota z ubiegłego roku, ma już za sobą pierwsze 600 km flagowcem francuskiej marki i to właśnie komfort wywarł na nim największe wrażenie.

Francuskie samochody w żadnym wypadku nie są Patrykowi obce. Już od najmłodszych lat interesuje się marką Peugeot i ma to szczęście, że może dzielić swoją wielką pasję do motoryzacji z obowiązkami służbowymi. Na co dzień pracuje w salonie dealerskim Stellantis w Szwecji. Doskonale zna gamę modelową Peugeota, a w ubiegłym roku został twarzą światowej kampanii wizerunkowej producenta. Z Peugeota i DS 7 Crossback Patryk przesiadł się na pewien czas do najnowszego modelu z szewronami. Nowy Citroën C5 X wywarł na nim ogromne wrażenie: „wow, nie spodziewałem się takiego komfortu” – powiedział zachwycony naszej redakcji.

Zobacz także: Citroën C5 X kontra Toyota Camry, Skoda Superb i Volvo V60 Cross Country

Citroën C5 X ma jedyny w swoim rodzaju design

Znakomita izolacja kierowcy i pasażerów od nierówności nawierzchni to zasługa amortyzatorów z progresywnymi poduszkami hydraulicznymi, które marka zastosowała również modelach C4 i C5 Aircross. Do oferty C5 X, Citroën dodał jeszcze aktywną funkcję zawieszenia, która w polskiej ofercie jest dostępna od drugiego poziomu wyposażenia Active Pack. Chociaż testowany przez Patryka model miał wersję podstawową (na rynku szwedzkim aktywne zawieszenie jest zarezerwowane dla modelu hybrydowego) i tak cieszył znakomitym poziomem tłumienia.

Ile pali Citroën C5 X w wersji 1.6 180 KM?

Napęd testowego Citroena C5 X pochodzi od dobrze znanego z gamy Stellantis benzynowego silnika 1.6 o mocy 180 KM. W ofercie znajdziemy jeszcze jednostkę 1.2 PureTech 130 oraz wersję hybrydową plug-in, która daje kierowcy do dyspozycji łącznie 225 KM mocy. „Uwielbiam silnik 1.6 180 KM” – mówi Patryk. Jednostka bardzo dobrze radzi sobie z samochodem i nie ma zbyt wielkiego apetytu na paliwo. „Po przejechaniu około 600 km (tryb mieszany około 200 km i miasto 400 km) spalanie C5 X wynosiło 6 l/100 km”.

„Jestem pod ogromnym wrażeniem. Jeździłem wcześniej DS 7 Crossback wyposażonym w ten silnik. Pomimo zmagań, auto zużywało 7,3 l/100 km. Nieco mniej, bo 6,4 -6,6 l/100 km palił mój pierwszy DS 7 na zimowych kołach. Uważam, że C5 X to bardzo komfortowy samochód i jeździ się nim nieco lepiej niż SUV-em DS Automobiles” – dodaje.

Co Citroën powinien poprawić?

Citroën C5 X otrzymał nowy system informacyjno-rozrywkowy, który zdaniem Patryka jest troszkę trudny w obsłudze, ale wszystkie niuanse multimediów Citroena udało mu się opanować po 5 dniach obcowania z pojazdem. Chociaż aplikacje działają sprawnie, Android Auto od czasu do czasu gubił połączenie z autem, zwłaszcza przy słuchaniu muzyki z Youtube’a. (mowa tu o zwykłym YouTube a nie Youtube Music). Wśród niedociągnięć C5 X-a Patryk wymienia brak języków dedykowanych rynkom, na których oferowany jest samochód.

Zobacz także: Citroën C5 X – premiera z historią w tle. Relacja z jazd próbnych, opinie, ocena

Funkcja „Hallo Citroën”, niestety nie działa w każdym języku. Ani szwedzki, ani polski nie jest w samochodzie dostępny, dlatego podczas testu Patryk korzystał na zmianę z francuskiego, włoskiego i angielskiego. Dobrą wiadomością jest to, że te, które były dostępne, działały bardzo dobrze.

Brak języka dedykowanego danemu rynkowi utrudnia korzystanie z niektórych możliwości systemu multimedialnego na przykład z komend głosowych przy wyznaczaniu trasy nawigacji dlatego mamy nadzieję, że Citroën wkrótce zaktualizuje swój system.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Nowy Citroen C5 X 2022 - opinia
3.3 6 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 7 CrossbackC5 XCitroenPeugeot
Udostepnij310Tweet194Udostepnij54
Poprzedni

Ponad 50 nowości! Citroën, Dacia, Peugeot i Renault – nowe samochody 2022-2028

Następny

BWT Alpine F1 Team wchodzi w wakacyjną przerwę na czwartym miejscu po podwójnych punktach zdobytych na Węgrzech

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

BWT Alpine F1 Team wchodzi w wakacyjną przerwę na czwartym miejscu po podwójnych punktach zdobytych na Węgrzech

Dowcipna innowacja w samochodach Renault

Renault Megane E-Tech Electric: Anna Dereszowska i Maciej Zakościelny mają nowe samochody

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Aaaaaa - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Tomek - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Anonimowo - Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Roman - Ile realnie spala hybrydowy DS 9 E-Tense 225 KM?
  • Mateusz - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Radek - Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Saks - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Driver - Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Piotr001 - Renault Clio przejechało samo ponad 25 kilometrów z nieprzytomnym kierowcą po autostradzie


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Citroën DS – najbardziej komfortowy samochód świata. „Jedziesz po szutrowej drodze i tego nie czujesz”
  • Nowy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130: „dają radę te 3 cylindry”
  • Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • (Nie) zdążyć przed szlabanem. Uwaga na przejazdach!
  • Poczuj się jak profesjonalny kolarz z akcesoriami AG2R Citroën Team
  • Diesel czy benzyna? Ten ranking używanych samochodów nie pozostawia wątpliwości
  • Nowe Renault Mégane E-tech i Michelin na Olsztyn Green Festiwal. Ale się działo!
  • Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Twój samochód, to Opel? Poszukaj w nim rekinów!


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.