Nowy Citroën o oznaczeniu kodowym CC21 jest testowany na indyjskich ulicach. Samochód, zaprojektowany na rynki wschodzące, będzie w dużej części produkowany tu lokalnie, aby obniżyć koszty i zwiększyć jego dostępność dla klientów. Stanowi element ofensywy marki w Indiach, ale nie jest wykluczone że będzie eksportowany lub produkowany w innych rejonach świata.
Zobacz: nowy ultrakomfortowy kompakt Citroën C4 – pierwsza jazda w Polsce
Nowy subkompaktowy Citroën CC21 ma konkurować z takimi samochodami jak Mahindra KUV100, Maruti Suzuki Ignis, Tata HBX, Maruti Suzuki Baleno oraz Tata Altroz.
Auto zostało oparte na płycie CMP. Wiele elementów wytwarzanych jest na miejscu, w Indiach, co ma obniżyć cenę końcową. Importowane są za to m.in. silniki oraz niektóre elementy mechaniczne. Zlokalizowana niedaleko Czenaj fabryka jest już praktycznie gotowa do produkcji.
Zobacz: nowy Citroën C4. Polscy dziennikarze zachwyceni komfortem przestronnego kompaktu
Pod maskę trafi jednostka o mocy 100 KM, zapewniająca 150 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który może być zasilany benzyną lub mieszanką etanolu od 27 do 100%. Do wyboru dla klientów przewidziano automatyczną i manualną skrzynię.
Zobacz: nowy Citroën C4 już od 73.300 zł. Zamów teraz, unikając podwyżek cen
Rendering nie przedstawia finalnego samochodu – jest to ilustracja na podstawie ujawnionych dotąd zdjęć szpiegowskich. Według prognoz ekspertów indyjskiego rynku nowy Citroën będzie miał kod stylistyczny zgodny z najnowszymi modelami marki, takimi jak Citroën C4, jednak nieco uproszczoną, aby obniżyć koszty produkcji.
Samochód będzie na razie oferowany w Indiach, jednak nie jest wykluczone że pojawi się również w Ameryce Połduniowej. Europa nie była jak do tej pory brana pod uwagę z uwagi na niewielkie rozmiary auta, specyficzne dla rynków azjatyckich.
Źródło: Rushlane / Cartoq
Najnowsze komentarze