Nowy Citroen DS stał się prawdziwą sensacją w czasie targów motoryzacyjnych w Paryżu. Było to sześćdziesiąt pięć lat temu. Zastanawialiście się, jak owo wydarzenie komentowała polska prasa? Mimo, że Polska była za „żelazną kurtyną” wieści z Francji były tu znane i komentowane, także w oficjalnych mediach, pozostających pod kontrolą partii. I dzisiaj mamy dla Was prawdziwą perełkę, notatka z Życia Warszawy z października 1955 roku, z której dowiadujemy się o nowym DS:
„Doroczna wielka paryska wystawa samochodów, tzw. „salon de 'lauto” została w ubiegłym tygodniu otwarta. Kilkadziesiąt największych światowych firm samochodowych wystawiło na niej swoje ostatnie modele, od małych 2-osobowych „Citroen 2CV”, o zaledwie 12-konnym motorze, aż po duże amerykańskie wozy Packard, Buick i Cadillac o motorach ponad 200 koni.
Sensacją salonu stał się nowy model Citroena, przygotowywany w wielkiej tajemnicy od kilku lat. Jest nim typ „DS 19″ – niska 5-osobowa szeroko oszklona limuzyna o automatycznym sprzęgle hydraulicznym, wyposażona w 75-konny motor.
Z okazji otwarcia salonu prasa francuska omawia szeroko rozwój przemysłu samochodowego we Francji, który wzrósł znacznie w ostatnim pięcioleciu. A oto kilka danych: 21 firm samochodowych produkuje obecnie przeszło 600 tyś. wozów wszystkich typów rocznie. 70 proc. przypada na samochody osobowe. Prym we francuskiej produkcji wiodą cztery wielkie firmy: Renault, Citroen, Peugeot i Simca, które w roku 1954 wypuściły ponad 550 tyś. wozów.”
źródło: Życie Warszawy, r. 12, 1955 nr 2525 (22.X).
Gazeta kosztowała wtedy 20 groszy.
Originally posted 2020-04-15 11:39:46.
Najnowsze komentarze