Nowy Citroën C4 to prawdopodobnie najwygodniejszy samochód kompaktowy w swojej klasie. Występuje z kilkoma rodzajami napędów. Można go zamówić z silnikiem benzynowym, dieslem lub napędem elektrycznym. Ten ostatni z zewnątrz różni się jedynie brakiem rur wydechowych i skromną literką ë. Właśnie takie auto odebraliśmy dzisiaj do tygodniowego testu.
Zobacz: Ultrakomfortowy Citroën C4 już od 73.300 zł. Promocje na Citroën.pl
Dla redakcji Francuskie.pl będzie to więc elektryczny tydzień, bo równocześnie testujemy elektryczne Renault Zoe, a jutro zaczynamy test Peugeot e-Traveller, który również pojedzie w trasę.
Nowy Citroën ë-C4 Feel Pack – specyfikacja
Wersja, którą otrzymaliśmy to Feel Pack w kolorze Blue Iceland z kilkoma dodatkami. Na wyposażeniu mamy między innymi:
- Ramki reflektorów przeciwmgłowych lakierowane Bleu
- Obudowy lusterek bocznych lakierowane w kolorze Noir Obsidien
- Centralna część zderzaka tylnego lakierowana w kolorze nadwozia
- Klamki zewnętrzne lakierowane w kolorze nadwozia
- Systemy Wspomagania Parkowania
- Cyfrowa deska rozdzielcza na ekranie 5,5″ TFT z AmbiLight
- System audio z 6 głośnikami o podwyższonej jakości dźwięku
- Kolorowy ekran dotykowy 10″ Nawigacja On-line, Mirror Screen
- Gniazdo 12V + 1 USB C + 1 USB A z przodu + 1 USB A z tyłu + 1 USB C z tyłu
- Wspornik do mocowania tabletu nad schowkiem pasażera
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
- Hamulec postojowy elektryczny
- Kierownica obszyta skórą
- Podłokietnik na schowku centralnym z przodu
- Fotel kierowcy z regulacją lędźwiową
- Światła do jazdy dziennej LED z sygnaturą V
- Lusterka boczne sterowane elektrycznie, podgrzewane i składane
- Zestaw naprawczy
- Przewód do ładowania Mode 2
- Reflektory przeciwmgłowe LED z funkcją doświetlania zakrętów
- Lusterko wsteczne elektrochromatyczne
- Dwupoziomowa podłoga bagażnika
Wśród opcji
- Ładowarka bezprzewodowa do smartfona,
- Ładowarka pokładowa trójfazowa 11 kW,
- wspomniany już wyżej lakier Iceland Blue,
Dzisiaj sprawdzamy zasięg w trasie
Zaczynamy od razu od sprawdzenia zasięgu w trasie. Auto wyruszyło o godzinie 12:00 z parku prasowego w Warszawie w stronę Kraśnika.
Deklarowany przez producenta zasięg to 350 km według normy WLTP. Jak będzie w rzeczywistości? Przekonamy się już wkrótce.
Pierwsze wrażenia
Jakie są nasze pierwsze wrażenia po ponad 100 kilometrach? Główna zaleta to komfort jazdy. Jest bardzo wysoki! Nowy Citroën ë-C4 to samochód wyjątkowo przyjemny w prowadzeniu, trasa nad Wisłą, którą dzisiaj jedziemy, jest pełna dziur, w środku jednak tego się prawie nie odczuwa. Jest bardzo cicho, miękko i wygodnie, można powiedzieć że to prawdziwy Citroën. To zasługa świetnego zawieszenia z progresywnymi poduszkami hydraulicznymi, które miękko ograniczają ruchy nadwozia.
Wnętrze to nowoczesność połączona ze swojego rodzaju minimalizmem. Jest wszystko to co trzeba, ale równocześnie bez narzucania się. Niewielkie wyświetlacz przed kierowcą pokazuje najważniejsze informacje, większy, panoramiczny ekran znajduje się pośrodku. Całość kabiny jest wyjątkowo spójna stylistycznie. Można się tu poczuć bardzo domowo.
Zobacz: Polscy dziennikarze zachwyceni nowych Citroënem C4. Dlaczego?
Nowy Citroën ë-C4 to również auto wyjątkowo przestronne. Zarówno z przodu jak i z tyłu mamy do dyspozycji sporo miejsca i przewiezienie wysokich pasażerów na tylnej kanapie nie nastręcza żadnych problemów. Spodobają im się również miękka a przy tym sprężysta tapicerka, na której przyjemnie siedzieć, także na długich trasach.
Dotychczasowe zużycie w trasie oscyluje wokół 17 kWh/100 kilometrów przy zachowaniu ekonomicznego sposobu jazdy. To oznacza, że po dojechaniu na miejsce w akumulatorach powinna zostać jeszcze sporo „paliwa”.
Przed nami ponad tydzień z nowym Citroënem – jeśli chcecie, żebyśmy coś sprawdzili, przetestowali, zmierzyli – piszczcie w komentarzach, postaramy się to zrealizować.
Nowy Citroën ë-C4 – dane techniczne
długość |
4.354 mm |
szerokość |
1.800 mm |
wysokość |
1.522 mm |
rozstaw osi |
2.667 mm |
pojemność bagażnika |
380 l |
moc silnika |
136 KM |
pojemność baterii |
50 kWh |
maksymalna moc ładowania |
100 kW |
Najnowsze komentarze