Kanał TopSpeedGermany postanowił sprawdzić, jaką prędkość maksymalną osiąga nowy Citroën e-C4. Test odbył się na niemieckiej autostradzie, gdzie nie obowiązują ograniczenia prędkości.
Czy osiągi nowego Citroëna e-C4 mogą nas czymś zaskoczyć? Samochód napędzany jednostką elektryczną o mocy 136 KM nie został przecież stworzony dla sportowych osiągów, ale przede wszystkim z myślą o płynnej, komfortowej jeździe w dużym mieście. Zasięg 350 km na jednym ładowaniu powinien zdać egzamin przy codziennym dojeżdżaniu do pracy. Nie zmienia to jednak faktu, że kompaktowy samochód musi radzić sobie w różnych warunkach i zakresach prędkości. Czy szybka jazda autostradą jest możliwa? Kanał TopSpeedGermany sprawdził, jak szybko pojedzie elektryczny francuz na niemieckiej autostradzie.
Zobacz także: Nowy Citroën C4L 2022. Skoda Octavia będzie miała groźnego, komfortowego konkurenta
Producent podaje, że prędkość maksymalna e-C4 wynosi 150 km/h. Elektryczny model podczas sprawdzianu kurczowo trzymał się danych katalogowych. Prędkościomierz zatrzymał się na wartości 152 km/h i nie chciał przesunąć się nawet o 1 km/h w górę. Pojazd testowano w trybie Sport.
W danych katalogowych znajdziemy również, że Citroën e-C4 przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 9,5 sekundy, czyli identycznym do wersji ze 130-konnym dieslem. W tym drugim przypadku prędkość maksymalna jest jednak wyższa i wynosi 206 km/h.
Najnowsze komentarze