Jak wygląda długoterminowa eksploatacja samochodu elektrycznego? Brytyjski portal Auto Express rozpoczął test nowego Citroena e-C4. Samochód przejechał już pierwsze 900 mil (ponad 1400 km). Jakie są pierwsze spostrzeżenia?
Według Auto Express nowy Citroën e-C4 to przyzwoity samochód rodzinny. Łatwy w obsłudze, wygodny, przestronny i pozwala uzyskać niskie koszty eksploatacji. W redakcji brytyjskiego magazynu, samochód znajduje się od maja i przejechał już ponad 1400 km. Elektryczny C4 potrafi pokonać średnio 5 km\kWh. 99% podróży Auto Express odbywa się w strefie komfortu, czyli w zasięgu samochodu.
Kompakt powstał na powiększonej platformie e-CMP i został wyposażony w akumulator o pojemność 50 kWh. Do wykorzystania jest więc ok. 45 kWh, co umożliwia przejechanie według cyklu WLTP 350 km. Napęd e-C4 pochodzi od silnika elektrycznego o mocy 136 KM, który rozpędza auto od 0 do 100 km/h w czasie 9 sekund.
Nowy Citroën e-C4 kontra Opel Mokka-e: elektryk z Francji czy Niemiec?
Nowy Citroën e-C4, który został ochrzczony imieniem „Jacques”, jest wykorzystywany w mieście, m.in. na dojazdy do szkoły i na zakupy. Ładowanie odbywa się co trzy lub cztery dni, kiedy poziom naładowania akumulatora spadnie do połowy.
Zdaniem Auto Express jazda samochodem po mieście jest więcej niż akceptowalna, a wręcz wygodna dzięki zawieszeniu z progresywnymi poduszkami hydraulicznymi. 380-litrowy bagażnik i miejsce z tyłu znakomicie zdały egzamin podczas jazdy z siedmioletnim dzieckiem.
Test: Citroën ë-C4 – relaksująca elektromobilność
A co z dłuższymi podróżami? „Mógłbym się niepokoić tym, jak szybko przewidywany zasięg spada, na przykład na autostradach, ale kiedy pod koniec dnia w Citroenie pozostała jeszcze jedna trzecia energii akumulatora wiem, że pod koniec dnia będę siedział wygodnie i cieszył się, że cały dzień jazdy kosztował mnie tylko 1,80 funta” (ok. 9 zł).
Źródło: AutoExpress
Najnowsze komentarze