Nowy Citroen Jumper – mocna budowa, nowe wyposażenie i komfort
Opracowując nowego Jumpera Citroën postawił sobie za cel wykorzystanie
dwunastoletniego handlowego sukcesu poprzednich wersji oraz zdobycie nowych
klientów.
Zastosowanie najnowszych rozwiązań technologicznych Citroëna oraz opracowana
na tej podstawie nowa gama powinny umożliwić osiągnięcie tych założeń.
W pełni zmodernizowana budowa nowego Jumpera otwiera nowe możliwości
różnych konfiguracji pod względem przestrzeni wewnętrznej i ładowności.
Nowy Jumper oferuje :
czterech długościach, z trzema rozstawami osi i trzema możliwymi wysokościami.
Dzięki temu zapewnia użytkowa przestrzeń załadunkowa od 8 do 17 m3, podczas
gdy poprzednia gama ograniczała się do 14 m3.
przekroczony i masa całkowita nowego Jumpera może dochodzić w zależności od
wersji do 4 ton (w tym przypadku ładowność użytkowa wynosi 2 tony).
Nowy Jumper jest jednym z nielicznych lekkich pojazdów dostawczych z napędem
przednim oferujących ciężar całkowity z załadunkiem powyżej 3,5 ton. Zwiększona
zdolność załadowcza umożliwia Citroënowi zajęcie pozycji w zupełnie nowym
segmencie rynkowym.
Gama
obejmuje wersje standardowe (furgony blaszane i przeszklone), wersje kombi do
przewozu osób oraz platformy z pojedyncza lub podwójna kabina. Inne wersje są
przystosowane do różnych adaptacji karoserii w postaci ramy z kabina lub bez oraz
platformy z kabina do zabudowy.
Styl nowego Jumpera zaprojektowano z myślą o użytkowniku, podkreślając liczne
zalety wynikające z funkcjonalności pojazdu. Przykładowo, stopnie progowe
wbudowane do pasa bocznego, ułatwiają czyszczenie przedniej szyby. Ponadto
ergonomiczna budowa i wyposażenie stanowiska kierowcy oraz poziom wyciszenia
wnętrza sprawiają, że kabina jest przystosowana do wymogów najbardziej
wymagających klientów, wykorzystujących samochód do celów zawodowych.
Przestrzeń załadunkowa jest bardzo łatwo dostępna, miedzy innymi dzięki
celowemu obniżeniu wysokości progu załadunkowego.
Nowy Jumper oferuje silniki wysokoprężne dostosowane do każdej wersji.
Gama obejmuje trzy silniki : 2.2 HDi 100 (74 kW/100 KM DIN), 2.2. HDi 120 (88
kW/120 KM DIN) i 3.0 HDi 160 (115 kW/157 KM DIN). Silniki współpracują z
mechanicznymi skrzyniami biegów, z sześcioma przełożeniami w przypadku
silników 2.2 HDi i 3.0 HDi 160.
Wyposażenie zostało rozszerzone o nowe elementy.
Proponowane są obecnie liczne rozwiązania opcjonalne, rzadko spotykane w
segmencie lekkich samochodów dostawczych, jak chociażby atermiczna szyba
przednia, automatyczne włączanie świateł, czy też wspomaganie parkowania tyłem
z kolorowa kamera.
Układ jezdny jest solidny, pewny i precyzyjny. Oferowany
seryjnie układ ABS oraz proponowany opcjonalnie system ESP zwiększają
bezpieczeństwo.
Koncepcja zagospodarowania wnętrza sprawia, że nowy Jumper zasługuje na
miano niezawodnego partnera w pracy.
Więcej informacji
Najnowsze komentarze