Nowy elektryczny crossover premium DS3 Crossback ETense już w Polsce. Jedyny taki egzemplarz

9 1 201

W polskich salonach DS Automobiles można już oglądać elektryczną wersję awangardowego crossovera DS 3 Crossback. Odwiedziliśmy salon DS Store w Krakowie, aby przyjrzeć się modelowi z bliska i… odbyć krótką przejażdżkę.

Elektryczność zawitała do polskich salonów DS Automobiles. Klienci mogą już przyjrzeć się z bliska luksusowej alternatywie dla modeli miejskich z napędem elektrycznym. W salonie DS Store w Krakowie możemy zobaczyć jedyny w Polsce, bardzo bogato wyposażony egzemplarz w wersji La Premiere z czarnym dachem o bardzo ciekawej fakturze.

Czy to na pewno elektryk?

Na pierwszy rzut oka model wygląda identycznie, jak stojące obok warianty spalinowe. Jeśli jednak przyjrzymy się bliżej dostrzeżemy logo E-Tense na klapie bagażnika nawiązujące do sportowego coupe z napędem elektrycznym, które zadebiutowało podczas salonu samochodowego w Genewie w 2016 roku. Po uchyleniu klapki, gdzie zazwyczaj znajduje się wlew paliwa, ukazuje się gniazdo podpięcia ładowarki.

Automatycznie wysuwane klamki umożliwiają dostęp do eleganckiego wnętrza wykończonego białą skórzaną tapicerką w Inspiracji Rivoli. Wrażenie robią geometryczne kształty, przyjemne w dotyku wykończenia i kontrasty bieli z czernią.

Co pod maską?

DS 3 Crossback E-Tense powstał na tej samej platformie, na której oparto elektryczną wersję Peugeot 208 oraz Opla Corsy. Napęd pojazdu pochodzi od silnika elektrycznego, który generuje 100 kW mocy, czyli 136 KM. Maksymalny moment obrotowy pojazdu wynosi 260 Nm i jest dostępny już od samego startu. Pod podłogą crossovera znajdują się akumulatory o pojemności 50 kWh umożliwiające pokonanie maksymalnie do 320 km na jednym ładowaniu.DS 3 Crossback E-Tense

Pierwsze jazdy testowe elektrycznym Crossbackiem w salonie DS Store w Krakowie będą możliwe za ok. dwa tygodnie, ale nam udało się zasiąść za kierownicą dopiero co dostarczonego pojazdu w wersji Performance Line +. Fotele, klamki i centralny ekran były jeszcze pokryte folią, dostała nam się prawdziwa świeżynka ;-)

DS 3 Crossback E-Tense porusza się niczym zjawa. Jest praktycznie bezgłośny. Model zaskakuje płynnym i niezwykle dynamicznym ruszaniem. Odbyliśmy wprawdzie tylko krótką rundkę po placu wokół salonu, ale mamy już w planach dłuższy test elektrycznym modelem już po drodze publicznej. Oczywiście podzielimy się z Wami wrażeniami w teście. Ciekawi nas przede wszystkim realny zasięg i czy podczas szybkiej jazdy jest równie cicho jak przy niewielkich prędkościach. Na wyświetlaczu za kierownicą możemy śledzić zasięg oraz czas ładowania akumulatora, gdy samochód jest podpięty do gniazdka.

Ile kosztuje DS 3 Crossback E-Tense?

Cena podstawowa za model w wersji So Chic wynosi 159.900 zł. Jeśli jednak ktoś chce być posiadaczem jedynej w naszym kraju, „wszystkomającej” wersji La Premiere, musi przeznaczyć na ten cel 188.800 zł.

Zapraszamy do DS Store Kraków:

A taki pakiet kabli znajdziecie w bagażniku:

Więcej zdjęć w galerii pod artykułem – warto tam zajrzeć.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
6 Wątki komentarzy
3 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
8 Autorzy komentarzy
TomekKoloRomanDeesiakStan Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Wild Rubis
Gość
Wild Rubis

A co z DS4 Crossback czyli Aero Sport Lounge? Będzie w trym roku?

Lk
Gość
Lk

Siedzenia jak w P308.

Adam
Gość
Adam

Piękny ! Audi się może schować

Stan
Gość
Stan

Samochód ładny, ale cena powala.

Deesiak
Gość
Deesiak

Czy auta z akumulatorami są gorsze jeśli chodzi o komfort jazdy? Czy ich ciężar wpływa na lekkość jazdy?

Roman
Gość
Roman

Samochody elektryczne są cięższe niż odpowiedniki o napędzie spalinowym to rzecz oczywista bo baterie LiIon swoje ważą. Jednak każdy producent samochodów wiedząc o tym tak konstruuje zawieszenie, dobiera twardość sprężyn, skok amortyzatorów aby zachować komfort jazdy porównywalny z samochodem o napędzie konwencjonalnym i nie odczuwalnym dla prowadzenia samochodu i jego zachowania na drodze zwiększonego ciężaru. Samochód elektryczny ma zaś w swoich właściwościach jezdnych jedną dużą zaletę w porównaniu do spalinowych, a to nisko położony środek ciężkości (baterie w podłodze samochodu) oraz bardzo dobry rozkład masy (nacisk) na oś przednią i tylną bo najczęściej po 50%. Większość samochodów spalinowych może tylko… Czytaj więcej »

Kolo
Gość
Kolo

Alfa Romeo Gulia w najmocniejszej wersji z koniczynką na błotniku ma rozkład masy 50/50 i bardzo niski środek ciężkości. Z tego co kojarzę to jest to samochód spalinowy.

Roman
Gość
Roman

Napisałem wyraźnie, że większość samochodów osobowych z silnikami spalinowymi ma trudności z rozłożeniem mas po 50% na oś przednią i tylną. AR Giulia i zresztą nie tylko takie samochody mają tak korzystny rozkład masy ale wynika to najczęściej z bardzo przemyślanej konstrukcji zespołu napędowego np. silnik z przodu, skrzynia biegów z tyłu, bądź silnik umieszczony centralnie, bądź napęd na cztery koła, zaś centralny mechanizm różnicowy umieszczony bliżej tylnej osi, umieszczenie nawet ciężkiego akumulatora rozruchowego w tylnej części samochodu też poprawia rozkład masy. Również przemyślana konstrukcja płyty podwoziowej o przesuniętym do tyłu środku ciężkości, a także tak bardzo prozaiczna i prosta… Czytaj więcej »

Tomek
Gość
Tomek

A jak jeździ się elektrykiem na trasach przecinających las czy pola? Jak reagują sarny i inne zwierzaki? Zwykle hałas silnika je płoszy…