Chat with us, powered by LiveChat

Konkurent dla Audi i BMW: Nowy DS 3 Crossback E-Tense – wrażenia z jazdy, plusy i minusy

1 1 017

DS 3 Crossback E-Tense przeszedł już pierwsze testy. Czy model jest wygodny, funkcjonalny i czy potrafi przejechać 320 km, które obiecuje producent? Sprawdziliśmy, co o elektrycznym modelu sądzi francuskie stowarzyszenie konsumenckie Que Choisir.

Według Que Choisir DS 3 Crossback na drodze zachowuje się porównywalnie do wersji spalinowych, tylko ograniczona autonomia przypomina, że model jest napędzany energią elektryczną. Samochód został wyposażony w akumulator o pojemności 50 kWh a apetyt na energię wyniósł 17,4 kWh na 100 km co wystarczyło na pokonanie 255 km. Trasa biegła przez drogi szybkiego ruchu, na których obowiązywały ograniczenia prędkości 130 oraz 110 km/h. Nie była to bardzo dynamiczna jazda, ale kierowca testował także przyspieszenie pojazdu.

DS 3 Crossback posiada trzy tryby jazdy: eco, normal i sport. W pierwszym trybie moc jest ograniczona do 60 kW (82 KM), a w kolejnych osiąga 80 kW (109 KM) i 100 kW (136 KM). Crossover posiada również dwa tryby odzyskiwania energii z hamowania.

W trybie normalnym zużycie energii DS 3 Crossback ustalono na poziomie 15,5 kWh na 100 km, co odpowiada autonomii wynoszącej około 280 km. Pokonanie 320 km, które są zgodne z danymi producenta jest według Que Choisir trudne, jeśli nie niemożliwe, ale i tak jest to więcej niż potrzeba podczas większości codziennych podróży. Dopóki można łatwo ładować pojazd w domu lub w miejscu pracy, autonomia nie powinna stanowić problemu.

DS 3 Crossback E-Tense został wyposażony w usługę „Trip Planner”, która planuje trasę z uwzględnieniem poziomu naładowania akumulatora i wskazuje czas przybycia w zależności od ewentualnego ładowania w trasie. Ponadto w aplikacji MyDS znajdziemy bardzo interesujące funkcje, takie jak wskaźnik poziom naładowania baterii, żywotność baterii czy czasu, który został do napełnienia akumulatora. MyDS umożliwia także wcześniejszą aktywację ogrzewania lub zaplanowania uruchomienia ładowania z opóźnieniem.

Według Que Choisir crossover okazał się bardzo przyjemny w prowadzeniu. Podczas jazdy nie czuć masy 300 kg akumulatorów, które znajdują się pod podłogą i samochód zachowuje dynamikę. Pochwalono również izolację akustyczną. Na plus wymieniane są właściwości jezdne, komfort, obsługa i jakość pojazdu. Wadami DS 3 Crossback jest ergonomia oraz rozczarowujące materiały po bokach konsoli środkowej.

Źródło: Que Choisir

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
1 Autorzy komentarzy
PK Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
PK
Gość
PK

Czy to jest takie trudne żeby zamiast kalki z francuskiego autonomie napisać zasięg i byłoby bardziej po polsku?