Dlaczego DS 3 Crossback wygląda właśnie tak a nie inaczej? O powstaniu crossovera opowiedziały osoby najbliżej związane z pojazdem, czyli dyrektor projektu, Pascal Beziat, kierownik produktu w projekcie DS 3 Crossback, Etienne Menant oraz Bertrand Dantec, odpowiedzialny za styl modelu.
TRZY PYTANIA DO PASCALA BEZIAT, DYREKTORA PROJEKTU DS 3 CROSSBACK
Jaka była przewodnia idea projektu DS 3 Crossback?
W ciągu czterech lat projektu dążyliśmy do wykorzystania podporządkowania technologii stylowi. Dlatego na przykład kultowa „płetwa rekina” modelu DS 3, obecna również w DS 3 Crossback, jest idealnie zintegrowana z tylnymi drzwiami z niewidocznymi uszczelkami i kryje w sobie tylne głośniki wysokotonowe systemu Hi-Fi FOCAL Electra. To właśnie idea „technologii w służbie stylu” przyświecała nam przy wyborze rozwiązań i opracowywaniu założeń.
Co wnosi ze sobą nowa platforma podłogowa?
DS 3 Crossback jest pierwszym modelem zbudowanym na nowej platformie podłogowej o nazwie CMP („Common Modular Platform”) przystosowanej do różnego rodzaju napędów. Umożliwia ona wprowadzenie do oferty, obok gamy silników spalinowych, także w 100% elektryczny zespół napędowy, bez pogorszenia parametrów użytkowych oraz przestronności kabiny i bagażnika! Nowa platforma oznacza oczywiście również szereg innych korzyści. Oprócz jej optymalizacji i obniżenia masy w porównaniu do poprzednich generacji platform (średnio o 30 kg dzięki zastosowaniu innowacyjnych materiałów, takich jak stal o bardzo wysokiej sprężystości, aluminium czy materiały kompozytowe), pozwala ona na większą modułowość pod względem długości, szerokości, wysokości samochodu oraz średnicy kół. Dzięki temu zostaje zachowana przestronność wnętrza. Dzięki wszystkim tym innowacjom DS 3 Crossback znacząco zyskuje na dynamice i zwinności, zapewniając większą przyjemność prowadzenia i wyższy komfort.
Co było największym wyzwaniem, któremu musieliście sprostać?
Przestronność! DS 3 Crossback jest najbardziej kompaktowym SUV-em w swojej klasie, a oferuje bardzo dużo miejsca w kabinie.
Jest to również samochód, który poprzez swoją stylistykę i proporcje nadwozia, stwarza najbardziej imponujące wrażenie, wywołane głównie poprzez pokaźną szerokość nadwozia, duże koła i zwiększony prześwit. Wiele uwagi poświęciliśmy elementom, takim jak pole widzenia, zapewniające pełną kontrolę nad sytuacją na drodze, panoramiczna przednia szyba czy szerokość deski rozdzielczej (w tym celu boczne nawiewy zostały umieszczone w drzwiach). Na tylnych siedzeniach wysokość od siedziska do dachu jest największa w tym segmencie, a promień na wysokości kolan szczególnie imponujący, jeśli weźmiemy pod uwagę wynoszącą zaledwie 4,12 m długość samochodu.
TRZY PYTANIA DO ETIENNE MENANT, KIEROWNIKA PRODUKTU W PROJEKCIE DS 3 CROSSBACK
Jak będą postrzegać ten samochód klienci?
Od pierwszych faz projektu aż do roku poprzedzającego inaugurację modelu, przeprowadziliśmy szereg testów z potencjalnymi klientami. Z naszych badań wynika, że DS 3 Crossback jest postrzegany jako innowacyjny i nowoczesny samochód idący z duchem czasu. Osoby testujące zwróciły w szczególności uwagę na duże koła, duży prześwit, imponującą sylwetkę, jakość użytych materiałów, poziom komfortu i jakość wyciszenia. Z naszych testów wyłania się też inna, bardziej subiektywna mocna strona DS 3 Crossback – to samochód, który odzwierciedla osobowość klienta. Wkraczamy tutaj zdecydowanie w sferę hedonizmu i przyjemności. DS 3 Crossback będzie zatem przyciągał tych, którzy chcą sobie sprawić przyjemność, osób, które poszukują SUV-a z klasą, zaawansowanego technologicznie, komfortowego i dynamicznego.
Jakie są jego atuty?
Atutem jest jego osobowość – posągowy, pełen mocy, wręcz charyzmatyczny styl, komfortowe wnętrze oraz niezrównane w tej klasie samochodów wyposażenie podnoszące komfort, bezpieczeństwo i wspomagające prowadzenie. Kolejnym atutem jest oczywiście niespotykana w tym segmencie, w 100% elektryczna wersja E-TENSE, którą klient może wybrać, nie tracąc przy tym nic pod względem stylu samochodu czy jego parametrów użytkowych. DS 3 Crossback to po prostu nowy sposób korzystania z samochodu, skoncentrowany na przyjemności i wyjątkowych doznaniach z jazdy.
Skąd pozycjonowanie, które można określić jako „styl high-tech”?
Ponieważ DS 3 CROSSBACK to pełen mocy, posągowy styl. I to, co najlepsze w technologii. To technologia podporządkowana bezpieczeństwu i komfortowi klienta: światła DS MATRIX LED VISION, które zapewniają większe bezpieczeństwo i identyfikację wizualną DS. Ponadto wtopione w nadwozie klamki drzwi, które wysuwają się przy podchodzeniu do samochodu lub pod wpływem sygnału ze smartfona, czy też system DS DRIVE ASSIST, który otwiera drogę do jazdy autonomicznej. To najbardziej spektakularne przykłady, które nie mają zresztą jak dotąd swojego odpowiednika w tym segmencie samochodów.
TRZY PYTANIA DO BERTRANDA DANTEC, ODPOWIEDZIALNEGO ZA STYL DS 3 CROSSBACK
Jak można scharakteryzować styl DS 3 Crossback?
Po pierwsze jest to samochód charyzmatyczny, w pełni zgodny z kanonami stylu DS. Podobnie jak wszystkie modele DS jest posągowy, a co najważniejsze, nikogo nie pozostawia obojętnym. Dzięki zaokrąglonym kształtom nadwozia i dużym kołom mamy wrażenie, jakby poruszający się DS 3 Crossback „szykował się do skoku”. Staraliśmy się uzyskać stylistykę, która będzie potęgowała intensywność doznań z jazdy. Nasz nowy model DS 3 Crossback wyróżnia się unikatowymi proporcjami nadwozia, dużymi kołami, dwukolorowym nadwoziem, muskularną sylwetką i wyjątkowymi technologiami…To samochód kipiący energią, który nie pozostaje niezauważony w tłumie.
Co może nam Pan powiedzieć o stylu wnętrza?
Jest to wnętrze spójne stylistycznie, ponieważ jest zgodne z kanonami stylu DS, ze szczególnym uwzględnieniem użytych motywów. Motywy odnajdujemy na centralnym panelu i w kształcie elementów sterowania. Te same motywy pojawiają się na środkowych nawiewach, idealnie wpisujących się w panel. Innym istotnym elementem są boczne nawiewy, które zostały umiejscowione na drzwiach, aby uwolnić przestrzeń i lepiej wyeksponować deskę rozdzielczą oraz jej elementy wykończeniowe. Wreszcie wnętrze jest w 100% cyfrowe. Królują w nim ekrany wzorowane na tych, które zastosowaliśmy w naszych ostatnich concept carach, na przykład w DS E-TENSE. Kluczowe są tutaj nowoczesność i spójność, jako że wnętrze jest kontynuacją wnętrza DS 7 CROSSBACK z „Inspiracjami DS”.
Co wnosi ze sobą nowa platforma podłogowa?
Od samego początku pracowaliśmy ręka w rękę z zespołem inżynierów, aby wspólnie stworzyć platformę, która będzie zgodna z kluczowymi kanonami stylistycznymi – duże koła, przesunięte w stronę czterech rogów nadwozia, kompaktowa budowa i duża szerokość. Uwzględniliśmy również innowacyjne rozwiązania, takie jak niewidoczne listwy u podstawy bocznych drzwi czy wtopione w nadwozie klamki drzwi, które pozwoliły na uzyskanie optymalnej jakości postrzeganej.
Informacja prasowa DS Automobiles
Najnowsze komentarze