sobota, 2 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości DS

Nowy DS 3 Crossback okiem projektantów DS Automobiles

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2018-09-22
w DS, Wiadomości
Czas czytania 7 minut
17 1
0
DS 3 Crossback
15
UDOSTĘPNIEŃ
50
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Jak oszczędzać paliwo? Szukanie tańszych możliwości jazdy stało się narodową dyscypliną olimpijską

Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine

Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora

Dlaczego DS 3 Crossback wygląda właśnie tak a nie inaczej? O powstaniu crossovera opowiedziały osoby najbliżej związane z pojazdem, czyli dyrektor projektu, Pascal Beziat, kierownik produktu w projekcie DS 3 Crossback, Etienne Menant oraz Bertrand Dantec, odpowiedzialny za styl modelu.

TRZY PYTANIA DO PASCALA BEZIAT, DYREKTORA PROJEKTU DS 3 CROSSBACK

Jaka była przewodnia idea projektu DS 3 Crossback?

W ciągu czterech lat projektu dążyliśmy do wykorzystania podporządkowania technologii stylowi. Dlatego na przykład kultowa „płetwa rekina” modelu DS 3, obecna również w DS 3 Crossback, jest idealnie zintegrowana z tylnymi drzwiami z niewidocznymi uszczelkami i kryje w sobie tylne głośniki wysokotonowe systemu Hi-Fi FOCAL Electra. To właśnie idea „technologii w służbie stylu” przyświecała nam przy wyborze rozwiązań i opracowywaniu założeń.

Co wnosi ze sobą nowa platforma podłogowa?

DS 3 Crossback jest pierwszym modelem zbudowanym na nowej platformie podłogowej o nazwie CMP („Common Modular Platform”) przystosowanej do różnego rodzaju napędów. Umożliwia ona wprowadzenie do oferty, obok gamy silników spalinowych, także w 100% elektryczny zespół napędowy, bez pogorszenia parametrów użytkowych oraz przestronności kabiny i bagażnika! Nowa platforma oznacza oczywiście również szereg innych korzyści. Oprócz jej optymalizacji i obniżenia masy w porównaniu do poprzednich generacji platform (średnio o 30 kg dzięki zastosowaniu innowacyjnych materiałów, takich jak stal o bardzo wysokiej sprężystości, aluminium czy materiały kompozytowe), pozwala ona na większą modułowość pod względem długości, szerokości, wysokości samochodu oraz średnicy kół. Dzięki temu zostaje zachowana przestronność wnętrza. Dzięki wszystkim tym innowacjom DS 3 Crossback znacząco zyskuje na dynamice i zwinności, zapewniając większą przyjemność prowadzenia i wyższy komfort.

Co było największym wyzwaniem, któremu musieliście sprostać?

Przestronność! DS 3 Crossback jest najbardziej kompaktowym SUV-em w swojej klasie, a oferuje bardzo dużo miejsca w kabinie.

Jest to również samochód, który poprzez swoją stylistykę i proporcje nadwozia, stwarza najbardziej imponujące wrażenie, wywołane głównie poprzez pokaźną szerokość nadwozia, duże koła i zwiększony prześwit. Wiele uwagi poświęciliśmy elementom, takim jak pole widzenia, zapewniające pełną kontrolę nad sytuacją na drodze, panoramiczna przednia szyba czy szerokość deski rozdzielczej (w tym celu boczne nawiewy zostały umieszczone w drzwiach). Na tylnych siedzeniach wysokość od siedziska do dachu jest największa w tym segmencie, a promień na wysokości kolan szczególnie imponujący, jeśli weźmiemy pod uwagę wynoszącą zaledwie 4,12 m długość samochodu.

TRZY PYTANIA DO ETIENNE MENANT, KIEROWNIKA PRODUKTU W PROJEKCIE DS 3 CROSSBACK

Jak będą postrzegać ten samochód klienci?

Od pierwszych faz projektu aż do roku poprzedzającego inaugurację modelu, przeprowadziliśmy szereg testów z potencjalnymi klientami. Z naszych badań wynika, że DS 3 Crossback jest postrzegany jako innowacyjny i nowoczesny samochód idący z duchem czasu. Osoby testujące zwróciły w szczególności uwagę na duże koła, duży prześwit, imponującą sylwetkę, jakość użytych materiałów, poziom komfortu i jakość wyciszenia. Z naszych testów wyłania się też inna, bardziej subiektywna mocna strona DS 3 Crossback – to samochód, który odzwierciedla osobowość klienta. Wkraczamy tutaj zdecydowanie w sferę hedonizmu i przyjemności. DS 3 Crossback będzie zatem przyciągał tych, którzy chcą sobie sprawić przyjemność, osób, które poszukują SUV-a z klasą, zaawansowanego technologicznie, komfortowego i dynamicznego.

Jakie są jego atuty?

Atutem jest jego osobowość – posągowy, pełen mocy, wręcz charyzmatyczny styl, komfortowe wnętrze oraz niezrównane w tej klasie samochodów wyposażenie podnoszące komfort, bezpieczeństwo i wspomagające prowadzenie. Kolejnym atutem jest oczywiście niespotykana w tym segmencie, w 100% elektryczna wersja E-TENSE, którą klient może wybrać, nie tracąc przy tym nic pod względem stylu samochodu czy jego parametrów użytkowych. DS 3 Crossback to po prostu nowy sposób korzystania z samochodu, skoncentrowany na przyjemności i wyjątkowych doznaniach z jazdy.Nowy DS 3 Crossback

Skąd pozycjonowanie, które można określić jako „styl high-tech”?

Ponieważ DS 3 CROSSBACK to pełen mocy, posągowy styl. I to, co najlepsze w technologii. To technologia podporządkowana bezpieczeństwu i komfortowi klienta: światła DS MATRIX LED VISION, które zapewniają większe bezpieczeństwo i identyfikację wizualną DS. Ponadto wtopione w nadwozie klamki drzwi, które wysuwają się przy podchodzeniu do samochodu lub pod wpływem sygnału ze smartfona, czy też system DS DRIVE ASSIST, który otwiera drogę do jazdy autonomicznej. To najbardziej spektakularne przykłady, które nie mają zresztą jak dotąd swojego odpowiednika w tym segmencie samochodów.

TRZY PYTANIA DO BERTRANDA DANTEC, ODPOWIEDZIALNEGO ZA STYL DS 3 CROSSBACK

Jak można scharakteryzować styl DS 3 Crossback?

Po pierwsze jest to samochód charyzmatyczny, w pełni zgodny z kanonami stylu DS. Podobnie jak wszystkie modele DS jest posągowy, a co najważniejsze, nikogo nie pozostawia obojętnym. Dzięki zaokrąglonym kształtom nadwozia i dużym kołom mamy wrażenie, jakby poruszający się DS 3 Crossback „szykował się do skoku”. Staraliśmy się uzyskać stylistykę, która będzie potęgowała intensywność doznań z jazdy. Nasz nowy model DS 3 Crossback wyróżnia się unikatowymi proporcjami nadwozia, dużymi kołami, dwukolorowym nadwoziem, muskularną sylwetką i wyjątkowymi technologiami…To samochód kipiący energią, który nie pozostaje niezauważony w tłumie.

Co może nam Pan powiedzieć o stylu wnętrza?

Jest to wnętrze spójne stylistycznie, ponieważ jest zgodne z kanonami stylu DS, ze szczególnym uwzględnieniem użytych motywów. Motywy odnajdujemy na centralnym panelu i w kształcie elementów sterowania. Te same motywy pojawiają się na środkowych nawiewach, idealnie wpisujących się w panel. Innym istotnym elementem są boczne nawiewy, które zostały umiejscowione na drzwiach, aby uwolnić przestrzeń i lepiej wyeksponować deskę rozdzielczą oraz jej elementy wykończeniowe. Wreszcie wnętrze jest w 100% cyfrowe. Królują w nim ekrany wzorowane na tych, które zastosowaliśmy w naszych ostatnich concept carach, na przykład w DS E-TENSE. Kluczowe są tutaj nowoczesność i spójność, jako że wnętrze jest kontynuacją wnętrza DS 7 CROSSBACK z „Inspiracjami DS”.

Co wnosi ze sobą nowa platforma podłogowa?

Od samego początku pracowaliśmy ręka w rękę z zespołem inżynierów, aby wspólnie stworzyć platformę, która będzie zgodna z kluczowymi kanonami stylistycznymi – duże koła, przesunięte w stronę czterech rogów nadwozia, kompaktowa budowa i duża szerokość. Uwzględniliśmy również innowacyjne rozwiązania, takie jak niewidoczne listwy u podstawy bocznych drzwi czy wtopione w nadwozie klamki drzwi, które pozwoliły na uzyskanie optymalnej jakości postrzeganej.

Informacja prasowa DS Automobiles

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 3 Crossback
Udostepnij6Tweet4Udostepnij1
Poprzedni

PSA Aftermarket na Salonie Automechanika we Frankfurcie

Następny

Renault Clio RS – już nigdy z manualną skrzynią biegów

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Renault Clio RS – już nigdy z manualną skrzynią biegów

Promocja na nowe elektryczne Renault. Blisko 25 tysięcy złotych

Nowy Citroen C4 - najbardziej komfortowy kompakt na rynku? 

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Duster1 - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Anonimowo - Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • R70 - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • Michal - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • Dudek - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Kasia - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • piotr - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Kasia - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Łukasz - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Slawo - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Jak oszczędzać paliwo? Szukanie tańszych możliwości jazdy stało się narodową dyscypliną olimpijską
  • Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine
  • Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault
  • Kartka z kalendarza: Peugeot 601 – mija 85 lat od prezentacji modelu
  • Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • Nowe władze Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroëna w Polsce oraz Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot
  • Peugeot – wiodąca marka w czerwcu 2022 roku na rynku hybryd plug-in w Hiszpanii
  • DS 4 z dwoma nagrodami od profesjonalistów
  • Peugeot 408 się spodobał! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2022


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.