Nowy DS8 to duży sedan klasy premium, bo Francuzi też chcą mieć swoją limuzynę

4 1 220

DS Automobiles to francuska marka premium koncernu PSA. Nie jest jeszcze zbyt szeroko rozpoznawalna w Polsce a informacji o niej też nie ma zbyt wiele. W nowej gamie znajdują się na razie tak naprawdę dwa modele DS3 Crossback oraz DS7 Crossback. Teraz ma do nich dołączyć DS8.

Już za kilka miesięcy poznamy jak dokładnie będzie wyglądać i co sobą reprezentować. Mamy jednak garść informacji, które mogą zainteresować miłośników francuskiego luksusu i stylu. Po pierwsze samochód będzie luksusowy i bardzo dobrze wyposażony – a światową premierę zobaczymy już za kilka miesięcy.

Konkurencja dla BMW5 i Audi A6

Marka ma ambicję konkurować nim z takimi samochodami jak Audi A6, BMW 5, Mercedes E i Volvo S60. To ambitne założenie, biorąc pod uwagę platformę, na jakiej ma być budowany DS8. Czy to oznacza, że do budowy DS8 wykorzystana zostanie najdłuższa wersja platformy? Jest to możliwe, bo samochód ma być najpierw produkowany w Chinach – a tam powstaje przecież model 508L, czyli wersja wydłużona nowego Peugeot 508 z większym rozstawem osi. DS8 ma mieć blisko 4,9 metra długości.

Wyposażenie dobre, design wzorowy

Wnętrze DS8 będzie miało elementy nawiązujące do tego co znamy z DS7 Crossback. Pojawi się więc progresywne zawieszenie z kamerą skanującą drogę, podczerwień, jazda autonomiczna czy elektryczne fotele z tyłu.

DS8 – jakie silniki?

Pod maską DS8 ma pracować m.in. hybryda o mocy 260 KM. Oprócz tego będziemy mieli do wyboru znane już 2.0 BlueHDi o mocy 180 KM, 1.6 PureTech o mocy 180 KM oraz 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM. To ewidentnie słabszy punkt oferty, porównując do konkurentów. Mocniejszych silników na razie raczej się niestety nie spodziewamy.

Dla kogo w  ogóle jest DS8?

Rosnąca moda na SUVy sprawia, że zasadne jest pytanie, które zadawaliśmy przy premierze nowego 508. Dla kogo jest DS8? Na ile grupa PSA będzie inwestować w markę premium, mając na oku zakup Jaguara i Land Rovera? Dzisiaj plan obejmuje co najmniej 3-4 nowe samochody, bo pojawi się jeszcze DS4 Crossback i prawdopodobnie DS5 Crossback – ale to wszystko będą albo SUVy albo crossovery. Skąd pomysł na sedana – limuzynę?

Wydaje się jednak, że projentanci bardzo poważnie podchodzą do nowego modelu bo w ostatniej chwili przechodzi on jeszcze zmiany wizualne – przekonstruowaniu uległ m.in. tył samochodu.

źródło: L’argus

 

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
2 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
3 Autorzy komentarzy
JarekPiotrKolo Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Kolo
Gość
Kolo

Raczej Volvo S90, S60 to konkurencja dla BMW serii 3 czy Peugeota 508. Francuzi mieli swoją limuzynę, nazywała się Citroen C6, a i C5 nic nie brakowało. Niestety z Citroenem jest tak jak z Legią Warszawa, żyje przeszłością, jest niekonsekwentny i marnuje cały swój potencjał, przez co nie jest w stanie nawiązać do lat swojej świetności.

Piotr
Gość
Piotr

Masz na myśli trzy omalże bankructwa? Czy też utrwalany przez lata wizerunek „wynalazku”?

Jarek
Gość
Jarek

Po prostu słabe robia samochody… Może stąd ta opinia

Jarek
Gość
Jarek

Francuskie to tylko bagietki