W liście wysłanym do swoich dostawców Fiat Chrysler Automobiles informuje, że prace nad przyszłymi modelami segmentu B zostały wstrzymane. Z uwagi na fuzję PSA i FCA wszystkie nowe małe modele w tym Fiat Punto oraz Fiat 500X będą korzystać z platformy CMP francuskiej grupy.
Ujawniony przez włoski tytuł Corriere della Sera list wysłany przez FCA do swoich dostawców potwierdza, że projekt dotyczący nowej platformy Fiat-Chrysler dla pojazdów miejskich został wstrzymany:
„Szanowny Dostawco, chcielibyśmy poinformować Państwa firmę w imieniu FCA Italy i FCA Poland, że projekt platformy Fiat-Chrysler B w segmencie B został wstrzymany ze względu na trwające zmiany technologiczne. W celu uniknięcia dodatkowych kosztów i wydatków prosimy o natychmiastowe zaprzestanie wszelkich działań badawczych, rozwojowych i produkcyjnych” – czytamy w liście.
Decyzja o wykorzystaniu platformy PSA jest oczywista z punktu widzenia opłacalności i korzyści skali. Przyszły Fiat powinien dostać platformę przyszłego Citroena C3 (kod CC21).
Fiat zapowiedział wprowadzenie sześciu nowych modeli do 2023 r. Gama 500 będzie składać się z trzech modeli. Nowy Fiat 500, druga generacja SUV-a 500X i model, który zastąpi 500L, ale który nie będzie już minivanem. Z kolei Panda zostanie zastąpiona modelem z wyższego segmentu, czyli nieco większym samochodem miejskim – Punto. Fiat Tipo zostanie znacząco zmodernizowany i zmieniony, prawdopodobnie stanie się crossoverem. Wszystko to z użyciem platform PSA.
źródło: Corriere della Sera, L’Argus
Najnowsze komentarze