Fiat rozwija ofertę modelu 600 na kolejnym rynku. W Wielkiej Brytanii dostępne są już trzy silniki: wersja elektryczna oraz dwie hybrydowe o mocy 100 KM oraz 136 KM. Wszystkie jednostki współpracują z automatyczną skrzynią biegów.
Fiat zwiększył liczbę napędów dla modelu 600 w Wielkiej Brytanii, dodając opcję Hybrid 136 do elektrycznego modelu 600e i miękkiej hybrydy o mocy 100 KM, które były dostępne od momentu premiery na początku roku 2024. Dodanie nowej opcji Hybrid ma na celu dokładniejsze zaspokojenie potrzeb kierowców, przy równym traktowaniu zrównoważonego rozwoju i osiągów.
Fiat 600 Hybrid 100 KM trafił już do salonów sprzedaży w Wielkiej Brytanii. Klienci mogą składać również zamówienia na nowy model Hybrid 136 KM. Pierwsze dostawy mocniejszego modelu rozpoczną się pod koniec października 2024 roku. Cena 100-konnej hybrydy na rynku brytyjskim wynosi 23,975 funtów (ok. 120 tys. zł). Za mocniejszy 136-konny model trzeba zapłacić 24,975 funtów (ok. 126 tys. zł).
Zobacz także: Fiat 600 Electric otrzymał pięć gwiazdek w teście ADAC. Imponuje zasięgiem w mieście
Fiat 600 Hybrid w dwóch wersjach wyposażenia
Katalog obejmuje dwa poziomy wyposażenia: standardowy 600 Hybrid i 600 Hybrid La Prima. Bez konieczności korzystania z dalszych opcji, klient po prostu wybiera moc, wykończenie i kolor.
Fiat 600 Hybrid 48 V jest wyposażony w akumulator litowo-jonowy o pojemności 0,89 kWh zamontowany pod przednim siedzeniem pasażera. Dzięki takiej lokalizacji jego obecność nie zmniejsza przestrzeni na pokładzie. Jednostką główną jest 1,2-litrowy, trzycylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy, który został sprzężony z sześciobiegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią e-DCT6. Silnik elektryczny synchroniczny z magnesami trwałymi jest zintegrowany ze skrzynią biegów i generuje moc 21 kW (28 KM) i maksymalny moment obrotowy 55 Nm.
Jakie osiągi ma hybryda?
W przypadku jazdy po ulicach miejskich, drogach wiejskich i autostradach silnik benzynowy i silnik elektryczny Fiata 600 Hybrid działają razem lub osobno, aby zoptymalizować zużycie energii i wydajność. Układ napędowy jest szczególnie skuteczny w ruchu miejskim, ponieważ motor elektryczny umożliwia pokonywanie krótkich dystansów (do 1 km) wyłącznie na energii elektrycznej przy niskich wymaganiach dotyczących momentu obrotowego (np. podczas manewrowania z niewielkimi prędkościami).
Najnowsze wiadomości motoryzacyjne z kraju i ze świata
Silnik benzynowy, dostarcza dodatkowy moment obrotowy podczas przyspieszania, np. ruszania z miejsca. Jest to korzystne zarówno dla dynamiki jazdy, jak i emisji CO2. Fiat 600 Hybrid 100 rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 10,9 sekundy. Mocniejsza 600-tka potrzebuje do pierwszej setki czasu 8,5 sekundy. Podczas hamowania silnik elektryczny działa jak generator, ładując akumulator 48 V układu hybrydowego. Akumulator przechowuje również energię odzyskaną przez układ hamowania regeneracyjnego.
Nowe silniki benzynowe zostały zoptymalizowane pod kątem wydajności i działają w cyklu spalania Millera. Rozrusznik napędzany paskiem łączy się z silnikiem elektrycznym, aby uruchomić silnik benzynowy na zimno oraz szybko i płynnie uruchamia ponownie jednostkę podczas jazdy.
Najważniejsze cechy Fiata 600 Hybrid:
- Wybór dwóch poziomów wyposażenia: 600 Hybrid i 600 Hybrid La Prima
- Dostępne są hybrydowe układy napędowe 48 V o mocy 100 i 136 KM, oba połączone z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów
- Platforma CMP2 zapewniająca zwiększoną wydajność i efektywność
- Wyposażenie standardowe obejmuje 17-calowe felgi aluminiowe Diamond-Cut, dwukolorowe fotele z tkaniny Fiat Black & Ivory oraz podgrzewane przednie fotele (600 Hybrid)
- Wersja La Prima obejmuje: 18-calowe felgi aluminiowe o szlifie diamentowym, luksusowe fotele ze skóry ekologicznej, autonomiczną jazdę (poziom 2), masaż fotela kierowcy i bezprzewodowe ładowanie telefonu
- Wybór koloru: Lakier czerwony dla modelu 600 Hybrid bez dodatkowych kosztów; Sunset Orange dla modelu 600 Hybrid La Prima bez dodatkowych kosztów; dostępne są również opcjonalne kolory.
Najnowsze komentarze