Fiat Fiorino otrzymał nową wersję. Auto kierowane na rynki Ameryki Łacińskiej w wersji dostawczej zostało właśnie pokazane przez Fiata. Czy się Wam podoba? Ja mam, delikatnie mówiąc, mieszane uczucia, ale na szczęście nie będziemy musieli oglądać tego samochodu na polskich drogach ;-)
Nowy Fiat Fiorino, to samochód przeznaczony do pracy. Z tego względu ma niewyszukany design, a do tego proste rozwiązania. Jest za to bardzo praktyczne, a to najważniejsze w segmencie lekkich samochodów użytkowych.
Sprzedając ponad 115.000 sztuk od momentu wprowadzenia na rynek argentyński, Fiat wprowadza odnowioną wersję kultowego pojazdu wśród małych pojazdów użytkowych, nowego Fiata Fiorino r.m. 2022.
Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, nowe Fiorino jest pełne nowości. Przód został całkowicie przeprojektowany, nowe reflektory, ostrzejsze i z czarną maską, są teraz obrysowane przez zupełnie nowe zderzaki, błotniki i maskę. Nowy jest również przedni grill, z logo Fiat Script i maleńką włoską flagą, podkreślającą kraj pochodzenia.
Całkowicie odnowione zostało również wnętrze, jest teraz wygodniejsze i bardziej funkcjonalne, zawiera zupełnie nowy panel z prostokątnymi wylotami nawiewów, sześciofunkcyjny komputer pokładowy, obrotomierz i cyfrowy wskaźnik przebiegu. Siedzenie kierowcy również zostało odnowione, teraz ma regulację wysokości. Cała kabina ma ciemniejszy ton w wykończeniach i nowe schowki, łącznie 13 przegródek mieszczących w sumie 18,3 litra, 10% więcej niż w poprzednim modelu. Są też nowe wycieraczki.
Komfort kierowcy i pasażera zapewniają fotele zmodyfikowane pod kątem większej wygody. Uzupełnieniem tej zmiany jest nowy panel drzwiowy, który zapewnia lepsze podparcie łokci kierowcy i pasażera. Kolejnym ważnym aspektem jest system klimatyzacji, który został przekalibrowany tak, aby w pierwszych 15 minutach pracy chłodził wnętrze pojazdu o 6º C, co oznacza ochładzanie kabiny o 18% szybciej niż w poprzedniej generacji, biorąc pod uwagę ciężkie warunki miejskie, a jakich z reguły Fiorino jest eksploatowane.
Komfort dopełniają między innymi wspomaganie kierownicy, fotel kierowcy z regulacją wysokości, elektrycznie podnoszone szyby, kluczyk z pilotem, schowek z oświetleniem, tylne czujniki parkowania i alarm antykradzieżowy.
Pod względem bezpieczeństwa nowy Fiat Fiorino zawiera 3 nowe systemy: kontrolę trakcji i stabilności (ESC), wspomaganie ruszania pod górę (Hill Holder) i ostrzeżenie o hamowaniu awaryjnym w niebezpiecznych sytuacjach. Uzupełnieniem tych elementów jest kompletne wyposażenie obecne już w poprzedniej generacji: poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, hamulce ABS z EBD, boczne listwy ochronne na drzwiach i pasy bezwładnościowe.
Pod maską pozostał niezawodny silnik 1.4 Fire 8v, znany z doskonałego momentu obrotowego przy niskich obrotach (maksimum, to 122 Nm przy 3.500 obr./min.) i niskiego zużycia paliwa. Silnik uzyskuje max 85 KM przy 5.750 obr./min.
Nowością jest skrzynia biegów, która została przekonstruowana, aby poprawić jej osiągi we wszystkich zakresach. Skrócono 2. i 3. bieg, co dało większą zwinność w ruchu miejskim. Piąty bieg został wydłużony o 5%, aby zmniejszyć prędkość obrotową silnika przy prędkości przelotowej, poprawiając w ten sposób zużycie paliwa i zmniejszając hałas w kabinie. Wreszcie skrócono bieg wsteczny, aby ułatwić manewrowanie na pochyłościach nawet w pełni załadowanym pojazdem.
Kolejna istotna zmiana dotyczy tylnego zawieszenia, sztywnej osi typu omega z podłużną sprężyną paraboliczną, tak jak w nowym Fiacie Strada. Teraz wykonuje się ją z bardziej wytrzymałych materiałów, aby była lżejsza i miała mniejsze nachylenie, poprawiając wydajność i stabilność przy większym ładunku.
Nośność pozostaje niezmieniona, wynosi do 650 kg i 3,1 m³ kubatury dzięki płaskiej podłodze i podwójnym asymetrycznym drzwiom otwieranym i blokowanym przy kątach otwarcia 90° oraz 180°.
Wszystkie te ulepszenia uzupełniają atrybuty, które sprawiły, że Fiat Fiorino stał się ulubionym pojazdem biznesmenów i właścicieli flot roboczych; nowoczesność, bezpieczeństwo, solidność i wydajność pod względem zużycia i serwisu pojazdu. Nowe Fiorino to coś więcej niż pojazd, to narzędzie dla osób poszukujących maksymalnej wydajności w swojej działalności bez poświęcania komfortu i bezpieczeństwa.
Gwarancja na ten model wynosi 2 lata lub 100 000 km, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
Długość samochodu wynosi 4.407 mm, rozstaw osi to 2.716 mm. Próg ładunkowy (w tym przypadku podłoga) znajduje się na wysokości 506 mm, wysokość otworu ładunkowego ma 1.141 mm, a jego szerokość 1.152-1.174 mm. Kąt natarcia nowego Fiorino wynosi 23º, a kąt zejścia 27º. Prześwit pustego samochodu, to 175 mm.
Sugerowana cena detaliczna dla klienta końcowego wynosi 2.650.000 peso (równowartość ok. 98.850 zł).
Zobacz polską ofertę na samochody użytkowe marki Fiat
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Fiat Argentina
Najnowsze komentarze