Fiat Grande Panda to nie tylko kolejny krok włoskiej marki w rozwoju wyglądu zewnętrznego pojazdów, ale także nowe podejście do koncepcji wnętrza. Projekt prezentuje się świeżo, przytulnie i kolorowo, co jest zgodne z ostatnią filozofią, która mówi stanowcze „Nie” dla szarości.
Fiat Grande Panda zadebiutował w lipcu w Turynie podczas obchodów 125-lecia włoskiej marki. Prezentowaliśmy niedawno zdjęcia nadwozia pojazdu, teraz przyszła pora, by zajrzeć do środka. Nudne, ciemne wnętrze? Tego w nowym Fiacie Grande Panda nie uświadczymy. Włosi podążyli ścieżką zbliżoną do Citroëna, aby niewielkimi kosztami uzyskać atrakcyjne i przytulne wnętrze w dodatku z nutką historii w tle. Kształt deski rozdzielczej nawiązuje do toru testowego Lingotto w Turynie, ale to nie koniec drobiazgów, które nadają smak kabinie Grande Pandy.
Testy nowych i używanych samochodów: Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, DS Automobiles
Po lewej stronie możemy dostrzec niewielką wspinającą się pod górę małą Pandę, co jest kolejnym odniesieniem do tradycji marki. Owal otacza dwa ekrany. Cyfrowe zegary z komputerem pokładowym mają przekątną 10 cali. Za multimedia odpowiada 10,25-calowy panel dotykowy. Krągłości łączą się we wnętrzu pojazdu z prostokątnymi nawiewami i panelami przycisków na kierownicy. Do uruchomienia Grande Pandy będziemy potrzebować tradycyjny kluczyk.
Fiat Grande Panda – materiały i schowki
Fiat dążył do tego, aby Grande Panda był modelem prostym w obsłudze, ale praktycznym dlatego wyposażył samochód w gniazda USB-C oraz przestrzenie do przechowywania o łącznej pojemności 13 litrów. Po stronie pasażera umieszczono otwierany do góry schowek wykonany z bambusa. Wyposażenie nawiązuje do rozwiązania zastosowanego w Pandzie w latach 80.
Fiat kładzie duży nacisk na kolory. Nie wiemy jeszcze jak będzie wyglądała podstawowa wersja modelu, ale kabina widoczna na oficjalnych zdjęciach promocyjnych łączy barwę granatową, z jasno szarą oraz jaskrawymi wstawkami. Na fotelach umieszczono hasło „Panda made with love in Fiat” a po wewnętrznej stronie drzwi napis Fiat.
Testy nowych i używanych samochodów: Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, DS Automobiles
Fiat Grande Panda ma bagażnik o pojemności 361 litrów, czyli o 51 większy niż Citroën C3, który powstał na tej samej płycie podłogowej Smart Car.
Włoski producent obiecuje przystępną cenę modelu. Zgodnie z obietnicą Fiata, na rynku włoskim model nie powinien być droższy niż 19 tys. euro. Cena dotyczy wersji z układem mild hybrid o mocy 136 KM. Za elektryczną wersję klienci zapłacą w ojczyźnie Fiata mniej niż 25 tys. euro.
Najnowsze komentarze