Fiat zapowiedział, że Grande Panda to samochód globalny i realizuje swoje założenie. Nowy model zadebiutował już na rynku europejskim, ale włoska marka przygotowuje się do rozszerzenia zasięgu bliźniaka C3 na kolejne regiony. Trwają przygotowania do rozpoczęcia montażu w Algierii.
Fiat Grande Panda przeznaczony na rynek europejski jest produkowany w zakładzie Stellantis w Kagujevacu w Serbii. Na linie montażowe tej samej fabryki dołączył ostatnio także Citroën C3, który podobnie jak samochód włoskiej marki powstaje na platformie Smart Car. Płyta podłogowa umożliwia produkcję przystępnych pod względem ceny samochodów z napędem elektrycznym i spalinowym. Stellantis przedstawia Grande Pandę jako model globalny i przygotowuje się do premiery modelu na rynkach poza Starym Kontynentem. Do redakcji magazynu motoryzacyjnego Italpassion.fr dotarły zdjęcia przedstawiające zestawy do montażu Grande Pandy, które dotarły do zakładu Stellantis w Oranie w Algierii.
Renault 5 E-Tech kontra Fiat Grande Panda Electric. Pojedynek elektrycznych maluchów
Obiekt zatrudnia 1650 osób i zajmuje się produkcją modeli 500 oraz Doblò. W 2024 roku z taśm zjechało ponad 18.000 samochodów, ale cel na rok 2025 wynosi już 60 tys. egzemplarzy w czym pomóc ma właśnie nowy Grande Panda. W przyszłym roku produkcja ma wzrosnąć do 90 tys. sztuk.
Kolejnym krokiem w ekspansji Grande Pandy będzie rynek Ameryki Południowej. Nowy model Fiata ma być produkowany lokalnie w zakładzie w Betim w Brazylii.
Grande Panda przeznaczony na rynek afrykański ma zostać wyposażony w turbodoładowaną jednostkę benzynową Stellantis o pojemności 1,2 litra. Wersja dla krajów południowoamerykańskich otrzyma stosowaną w tym regionie jednostkę Firefly.
Jeep Avenger – ile kosztuje samochód z fabryki w Tychach?
Najnowsze komentarze