Koncern Stellantis zatwierdził dwa nowe modele marki Fiat i Jeep do produkcji w Tychach. Pojazdy powstaną na płycie podłogowej CMP, z której korzysta m.in. Peugeot 2008 i Citroën C4.
Stellantis wkrótce zwiększy gamę modeli opartych na platformie CMP, na której Peugeot, Citroen, Opel i DS Automobiles produkują samochody segmentu B i crossovery. Płyta podłogowa posłuży także markom Fiat i Jeep. Według informacji, do których dotarł magazyn Automotive News Europe, koncern zatwierdził już dwa nowe modele dla fabryki w Tychach.
Jeep powiększy swoje portfolio o nowy model crossovera, który trafi do produkcji w listopadzie 2022 roku. Samochód znajdzie się w gamie poniżej modelu Renegade. Póki co, pojazd istnieje pod wewnętrzną nazwą kodową Project 516. Nowy Jeep początkowo trafi na rynek z silnikami benzynowymi, ale w lutym 2023 roku dołączy wersja elektryczna, która najprawdopodobniej wykorzysta napęd znany z Peugeota i Citroena. Chodzi o silnik elektryczny o mocy 136 KM połączony z akumulatorem o pojemności 50 kWh. Według Automotive News Europe, po 11 miesiącach dołączy również napęd typu „mild hybrid”. Stellantis chce produkować 110.000 egzemplarzy nowego Jeepa rocznie.
W kwietniu 2023 roku z linii montażowych tyskiej fabryki zacznie zjeżdżać nowy model Fiata. Pojazd inspirowany prototypem Centoventi otrzyma napęd elektryczny oraz układ miękkiej hybrydy. Koncern nastawia się na montaż nawet 130.000 sztuk rocznie.
Oprócz Fiata i Jeepa brakuje jeszcze trzeciego modelu, który Stellantis powierzyło zakładom w Tychach, ale crossover Alfy Romeo najwidoczniej zostanie lekko opóźniony. Produkcja powinna rozpocząć się w październiku 2023 roku.
Najnowsze komentarze