Od pewnego czasu w mediach krążą informacje na temat nowego modelu ze stajni Fiata, który zostanie zaprezentowany w 2025 roku. Internetowe portale sugerowały, że samochód otrzyma nazwę Fiat Multipla, jako powrót minivana, który zasłynął osobliwą urodą lub o Giga Pandzie. Według magazynu Italpassion żadna z wymienionych nazw nie zostanie wykorzystana w nadchodzącym modelu.
Rozwój portfolio to dla Fiata konieczność. Skromna oferta oscylująca w segmencie miejskim to trochę za mało, aby walczyć o udziały w rynku europejskim. Los marki ma odmienić Fiat Grande Panda, który pod koniec stycznia został wprowadzony na rynek europejski, w tym także do Polski oraz model, który zadebiutuje w 2025 roku.
Pierwsze wzmianki sugerowały, że samochód przywróci do katalogu nazwę Multipla lub dołączy do rodziny Pand, jako Giga Panda. Fiat najwyraźniej nie tęskni za kultowym minivanem a kolejna wersja Pandy mogłaby wprowadzić zamieszanie do oferty. Jedna duża, Grande Panda w zupełności wystarczy. Dyrektor ds. produktów Fiata i Abartha, Guillaume Clerc powiedział portalowi Italpassion, że marka pracuje nad nowym modelem, ale nie będzie to ani Multipla, ani Giga Panda. Pojawiła się inna sugestia – Tipo.
Dlaczego Fiat Grande Panda nie jest tak tani jak Citroën C3? Różnica 10 tys. zł
Nie dla Multipli, tak dla Tipo
Model ochrzczony jako Fiat Multipla miał być włoską wersją C3 Aircrossa, crossovera o długości 4,39 m, który jest oferowany zarówno w wersji 5, jak i 7 miejscowej. Stylistyka inspirowana światem SUV-ów jest bardzo prawdopodobna – tego przecież chcą klienci, ale nie ma pewności, czy włosi zdecydują się zapakować do pojazdu aż trzy rzędy siedzeń. Poza tym, pomiędzy markami Stellantis powinna istnieć jakaś różnorodność.
Pod koniec ubiegłego roku Fiat Tipo został usunięty z polskiej oferty modelowej, ale wciąż jest oferowany na kilku rynkach europejskich. Pilnie wyczekiwany następca ma zadebiutować w 2025 roku. Stellantis już wcześniej wspominał o możliwości zastosowania platformy SmartCar w segmencie aut kompaktowych, w szczególności u marek przystępnych cenowo jak Citroën i Fiat. Tipo wydaje się odpowiednim kandydatem, ale model najprawdopodobniej całkowicie zmieni charakter, do którego przyzwyczaiła klientów dotychczasowa wersja samochodu.
Nowy Fiat Tipo przejmie język stylistyczny oraz technologie od Grande Pandy łącznie z jednostkami napędowymi. Pod maską znajdzie się jednostka elektryczna o mocy 113 KM oraz napęd mild hybrid z turbodoładowaną jednostką o pojemności 1,2 litra.
Najnowsze komentarze