Nowy Fiat Pulse zadebiutował na rynku brazylijskim. Model jest kompaktowym SUV-em, który znajdzie się w gamie powyżej modelu Argo.
Nazwa Pulse nowego modelu nie jest przypadkiem. Zanim Fiat zaprezentował samochód, zorganizowano plebiscyt, w którym można było wybrać najbardziej pasującą do SUV-a nomenklaturę. Głosowało 380 tys. osób a większość postawiła na „Pulse” i tak już zostało. Pojazd dzieli platformę z modelem Argo, ale jest dłuższy a stylistyka bardziej dopasowana do segmentu SUV.
Na pokładzie pojazdu znalazły się 7-calowe zegary cyfrowe oraz ekran dotykowy, który w zależności od wersji może mieć przekątną 8,4- lub 10,1 cala. Kierowca ma możliwość podłączenia smartfona za pomocą systemów Android Auto i Apple CarPlay. W wyposażeniu Fiata Pulse znajdziemy bezkluczykowe uruchamianie pojazdu, automatyczną klimatyzację, LED-owe reflektory, kamerę cofania, tempomat oraz indukcyjną ładowarkę do smartfona. Nie zabrakło systemów wspomagających bezpieczeństwo takich jak ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu, automatyczne hamowanie awaryjne, wykrywanie pieszych i ostrzeżenie przed kolizją.
Pod maską Fiata Pulse znalazł się nowy 3-cylindrowy silnik o pojemności 1 litra, który generuje 125 KM na benzynie i 130 KM na etanolu. Jednostka współpracuje z 5-biegową manualną przekładnią lub w topowej wersji ze skrzynią CVT. Napęd może pochodzić również od 1,3-litrowej jednostki Firefly o mocy 109 KM, która jest dostępna wyłącznie z manualem.
Nowy Fiat Pulse nie pojawi się w Europie. Jego przeznaczeniem są rynki Ameryki Łacińskiej. W pierwszej kolejności zadebiutował w Brazylii, a następnie pojawi się w Argentynie. Nowy model będzie konkurował z Volkswagenem Nivus, w czym ma pomóc atrakcyjny wygląd oraz cena podstawowa wynosząca 79.990 reali brazylijskich, czyli ok. 57 tys. zł.
Najnowsze komentarze