Nowy Fiat Scudo oparty na technologii Citroena Jumpy, Peugeot Expert i Opla Vivaro zadebiutował na polskim rynku. Oprócz jednostek wysokoprężnych w ofercie znalazła się wersja elektryczna e-Scudo.
Fiat Professional powrócił do nazwy wykorzystywanej w modelu produkowanym do 2016 roku w fabryce Stellantis w Hordain we Francji. Nowy Fiat Scudo zastąpi w ofercie Talento i będzie dostępny zarówno w wersji elektrycznej, jak i spalinowej. Pod koniec grudnia Fiat zaprezentował szczegóły dotyczące nowego modelu i nie trzeba było długo czekać, by trafił na polski rynek. Samochody można już zamawiać w salonach dealerskich marki. Cennik otwiera 102-konny Furgon napędzany 1,5-litrowym silnikiem Diesla, który wyceniono na 88.500 zł netto.
Zobacz także: Szef Stellantis – elektryfikacja to wybór polityczny a nie przemysłowy
Wersja elektryczna z akumulatorem o pojemności 50 kWh kosztuje od 140.000 zł netto za Platformę oraz od 143.000 zł za wersję Furgon. E-Scudo z większą baterią to wydatek odpowiednio: 164.000 zł i 169.500 zł. Elektryczne wersje potrafią pokonać na jednym ładowaniu do 330 km.
Nowy Fiat Scudo mierzy od 4,6 m do 5,3 m długości. Wysokość pojazdu 1,9 m umożliwia łatwy wjazd do podziemnych magazynów i parkingów. Niezależnie od wybranego układu napędowego, auto zachowuje taką samą pojemność ładunkową: 4,6, 5,3 lub 6,1 m3 w zależności od rozstawu osi. Pojazd ma ładowność do 1,4 t oraz uciąg – do 1 t. W modelu wykorzystano modułową kabinę Moduwork, dzięki której przekształcimy siedzenie pasażera w miejsce pracy i powiększymy przestrzeń ładunkową, umożliwiając przewożenie przedmiotów o długości do 4 metrów (wersja Maxi). Maksymalna pojemność ładunkowa wynosi w takiej konfiguracji 6,6 m3.
Scudo oferuje zestaw 14 funkcji bezpieczeństwa i systemów ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), obejmujących m.in. automatyczne rozpoznawanie znaków drogowych, automatyczny system hamowania awaryjnego, Lane Departure Warning, ostrzegający kierowcę o zjeżdżaniu z pasa ruchu, a także Blind Spot Alert, funkcję ostrzegającą o pojazdach znajdujących się w martwym polu lusterka wstecznego podczas wyprzedzania.
Samochód jest też wyposażony w systemy wczesnego ostrzegania o przeszkodach na drodze, ostrzegania przed kolizją czołową oraz przednie i tyle czujniki parkowania i praktyczną kamerę cofania, potrafiąca wyświetlić obraz 180° odtworzony z góry. Wreszcie, wyświetlacz head-up dostarcza kierowcy wszystkich najważniejszych informacji, nie odwracając jego uwagi od drogi.
Zobacz także: Wycofanie klasycznych wersji Berlingo i Riftera zmniejszy udział marek Citroën i Peugeot w polskim rynku
Nowy Fiat Scudo jest dostępny w wersjach: Furgon, Brygadowy, Brygadowy Składany oraz Platforma, a w jego elektrycznej odmianie E-Scudo do opcji Furgon, Brygadowy i Platforma dodatkowo dochodzi Kombi (maksymalnie z 9 miejscami siedzącymi), z dwoma poziomami wyposażenia (Easy, i Lounge).
Najnowsze komentarze