Fiat Uno, swego czasu niezwykle popularny w Polsce, zyska swojego następcę. Będzie to oczywiście… SUV a właściciwie crossover klasy B. Fiat chce bowiem wrócić do segmentu miejskiego i rozszerzyć swoją ofertę.
Fiat Uno był jednym z najpopularniejszych aut marki w Polsce na początku lat dziewięćdziesiątych. Na jego popularność wpływała niska cena i duża dostępność egzemplarzy używanych z rynku wtórnego, sprowadzanych z Zachodu.
Pierwsza wersja Uno została zaprezentowana w 1983 roku. Auto produkowano aż 27 lat. W 1989 roku przeszedł facelifting, kolejny pojawił się w 1995 r. Uno miało szeroką gamę silników o mocach od 45 do 105 KM.
Marka Fiat musi szybko wprowadzić nowe modele, ponieważ aktualne portfolio nie odpowiada potrzebom rynku. Sam Fiat 500 nie jest w stanie zapewnić ani odpowiedniej bazy klientów, ani przychodów, które mogłyby utrzymać całą firmę. Dlatego Stellantis idzie trochę na skróty i zamierza wykorzystać projekty innych marek, dostosować je do Fiata i szybko wprowadzić do sprzedaży. Tak właśnie będzie z nowym Uno, który będzie korzystał z dorobku marki Jeep.
Samochód zostanie zbudowany na platformie STLA (CMP), wcześniej zarezerwowanej dla takich marek jak Peugeot i Citroën. Teraz, pod nową nazwą, dostaną do niej dostęp wszystkie marki koncernu. Otrzyma prawdopodobnie napęd hybrydowy, bazujący na najnowszej konstrukcji ze Stellanits. Pojawi się też wersja elektryczna.
Kolejne modele Fiata, nad którymi marka pracuje, mają być już zdecydowanie bardziej zróżnicowane. Część z nich otrzyma napęd wyłącznie elektryczny, ale te skierowane na rynek masowy przynajmniej teraz, przez jakiś czas, będą korzystać z hybryd.
źródło: Carscoops, Quatro Rodas
Najnowsze komentarze