Peugeot 2008
Wiadomości

Peugeot 2008 ma nowy polski cennik. Z oferty znika jeden silnik

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
Części samochodu
Wiadomości

Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet

autor Maciej Mokwiński
2025-05-19
peugeot 2008 iii Wiadomości
Wiadomości

Nowy Peugeot 2008 III generacji już w przygotowaniu. Kiedy go zobaczymy w salonach?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Renault Clio
Wiadomości

Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?

autor Gabi Rusek
2025-05-17
Opel Frontera
Wiadomości

„Zielone piekło” wzywa: Opel Frontera na festiwalu Rock am Ring 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15
citroen renault volkswagen Wiadomości
Wiadomości

Niemcy byli w szoku. Renault 19 16V prawie pokonał Volkswagena Golfa GTI w teście

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
ds 7 Wiadomości
Wiadomości

SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”
  • Inny Anonimowy - Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Nowy Jeep Compass 2025 oficjalnie zaprezentowany. Kompaktowy SUV nowej generacji nadjeżdża

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-06
w Wiadomości, Stellantis
Czas czytania 10 minut
491
A A
3
jeep compass 2025 3 Wiadomości

Nowy Jeep Compass zaprezentowany. To kompaktowy SUV klasy C, który w najnowszej odsłonie prezentuje się bardzo nowocześnie.

Marka Jeep® prezentuje najnowszą odsłonę swojego popularnego modelu Compass, kompaktowego SUV-a klasy C, który od debiutu w 2006 roku zdobył ponad 2,5 miliona klientów na całym świecie. Nowy Compass ma na nowo zdefiniować oczekiwania w najbardziej konkurencyjnym segmencie samochodów osobowych, odpowiadającym za niemal jedną czwartą całego rynku europejskiego.

Jeep Compass - wnętrze
Jeep Compass – wnętrze

Nowy Compass łączy wszechstronność z najnowocześniejszą technologią, zachowując przy tym charakterystyczne cechy marki Jeep – terenową sprawność, wytrzymałość i niepowtarzalny styl. To najbardziej globalny model Jeepa, którego produkcja i sprzedaż rozpoczną się w Europie, a następnie będzie wprowadzany na kolejne rynki.

Warto przeczytać!

Fiat 600,

Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

2025-05-20
Stellantis

Stellantis wzmacnia działalność na rzecz edukacji w Polsce. Współpraca z trzema fundacjami

2025-05-20

Samochody używane Spoticar z nową kampanią w Polsce. „Myśl odważnie. Działaj rozważnie”

2025-05-20

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19

Jeep Compass produkowany jest we Włoszech w Melfi

Produkcja pozostaje w sercu Włoch, w fabryce Melfi, co podkreśla zaangażowanie marki Jeep we wspieranie lokalnej produkcji w Europie. Zakład w Melfi, znany z zaawansowanej automatyzacji i zrównoważonych procesów produkcyjnych, odgrywa kluczową rolę w strategii elektryfikacji Stellantis.

Jeep Compass - widok z boku
Jeep Compass – widok z boku

Ambitna wizja marki Jeep znajduje odzwierciedlenie w jej dynamicznym wzroście. W 2024 roku marka sprzedała 132 000 pojazdów w Europie, z czego aż 80 000 sztuk stanowił Avenger, odnosząc ogromny sukces.

Obecność Jeepa na rynku stale rośnie, nie tylko we Włoszech, ale także w całej Europie. W 2024 roku sprzedaż poza Włochami wzrosła o niemal 10 punktów procentowych, a na rynku brytyjskim potroiła się. Kluczowe rynki, takie jak Francja i Holandia, odnotowały wzrost sprzedaży o 1,5 razy w porównaniu z rokiem 2023.

Jeep Compass - kabina
Jeep Compass – kabina

Pierwsze miesiące 2025 roku potwierdzają ten pozytywny trend, czego dowodem jest udział w rynku na poziomie 1,1%.

Fabio Catone, dyrektor marki Jeep w regionie Rozszerzonej Europy powiedział:
„Nowy Jeep Compass w śmiały sposób odzwierciedla naszą przyszłościową filozofię, podkreślając nasze zaangażowanie nie tylko w spełnianie obecnych oczekiwań rynkowych, ale także w przewidywanie przyszłych możliwości. Ten pojazd to doskonałe połączenie terenowej wytrzymałości i osiągów Jeepa, oferujący najnowocześniejsze rozwiązania przy jednoczesnym zachowaniu naszego zobowiązania do wprowadzania elektryfikacji i zrównoważonego rozwoju. Stworzony z myślą o przygodach na świeżym powietrzu, a jednocześnie idealny do codziennego użytku, nowy Jeep Compass jest potwierdzeniem naszej nieustannej pogoni za innowacyjnością i wszechstronnością. Zaprojektowany został tak, by sprostać różnorodnym potrzebom klientów na całym świecie”.

Design, technologia i możliwości – w stylu Jeepa

Nowy Jeep Compass to odważne i niepowtarzalne połączenie legendarnego dziedzictwa marki z nowoczesnymi innowacjami. Jego konstrukcja opiera się na zaawansowanej platformie Stellantis STLA Medium, zaprojektowanej specjalnie do elektryfikacji pojazdów w segmentach C i D. Ta nowoczesna platforma gwarantuje wyjątkowy zasięg, szybkie ładowanie, optymalną wydajność i wysokie osiągi, jednocześnie pozostając przystępną cenowo.

Jeep Compass - widok z tyłu
Jeep Compass – widok z tyłu

Nowy Compass został zaprojektowany przez specjalne zespoły inżynierów Jeepa w Turynie i Stanach Zjednoczonych, przy współpracy z ekspertami technicznymi z całego świata. Dzięki temu udało się osiągnąć doskonałą równowagę między terenową wytrzymałością a codzienną funkcjonalnością. Compass jest idealnym towarzyszem zarówno podczas przygód na świeżym powietrzu, jak i w miejskiej dżungli, oferując niezrównaną wszechstronność, zaawansowaną technologię oraz wysoki poziom bezpieczeństwa.

Jego design został precyzyjnie dopracowany, by zapewniać zarówno lepsze osiągi, jak i charakterystyczny kultowy styl Jeepa. Zgodnie z tradycją marki, Compass zachowuje kultowe elementy, takie jak siedmioszczelinowy grill, trapezoidalne nadkola oraz terenowe osłony, które nie tylko oddają hołd dziedzictwu Jeepa, ale także wzmacniają jego off-roadowy charakter i unikalny wygląd.

jeep compass 2025 6 scaled Wiadomości

Dodatkowo nowy Jeep Compass został zaprojektowany z myślą o funkcjonalności i bezpieczeństwie. Wprowadzenie modularnej osłony Jeep Anti-Scratch oraz wzmocnionych zderzaków zapewnia lepszą ochronę zarówno w warunkach miejskich, jak i terenowych. Ponadto w celu zapewnienia optymalnej ochrony, radar pojazdu został przesunięty, aby uniknąć ewentualnych uszkodzeń podczas wykonywania manewrów w ciasnych przestrzeniach lub napotykania przeszkód w terenie.

Nowy Compass jest dostępny w sześciu kolorach nadwozia nawiązujących do konkretnych krajobrazów oraz natury i wywołujących emocje oraz skojarzenia z poszczególnymi regionami geograficznymi. Paleta dostępnych kolorów obejmuje: Hawaii (jasnozielony), przypominający bujne krajobrazy i tropikalną roślinność wysp hawajskich, Pacific (niebieski), symbolizujący rozległe przestrzenie Oceanu Spokojnego; Antarctica (biały), odzwierciedlający lód i śnieg dalekiego południa planety; Amazonia (brązowozielony), nawiązujący do lasów deszczowych Amazonii; Yosemite (szary), reprezentujący majestatyczne klify i formacje skalne parku narodowego; oraz Vulcano (czarny), przywołujący na myśl wyspę Vulcano na Sycylii.

jeep compass 2025 4 scaled Wiadomości

Legendarne możliwości terenowe nowego Compassa obejmują całą gamę, w tym również wersje z napędem na przednie koła, które także świetnie poradzą sobie poza utwardzonymi drogami. Prześwit wynoszący nawet do 200 mm, 20-stopniowy kąt natarcia, 15-stopniowy kąt rampowy oraz 26-stopniowy kąt zejścia sprawiają, że nowy Compass jest doskonale przygotowany, aby stawiać czoła wyzwaniom w trudnym terenie. Dodatkowo, jego głębokość brodzenia wynosząca do 470 mm podkreśla gotowość do radzenia sobie nawet w najbardziej wymagających warunkach. System zarządzania trakcją Selec-Terrain, który będzie standardowym wyposażeniem we wszystkich wersjach, wspiera kierowców w trudnych sytuacjach, podobnie jak czujniki parkowania 360 stopni, znane już z modelu Jeep Avenger.

Nowa konfiguracja zawieszenia, obejmująca specjalnie opracowane sprężyny, amortyzatory i stabilizator poprzeczny, zapewnia doskonały kompromis między prowadzeniem a komfortem. Wersje z napędem na wszystkie koła będą jeszcze lepiej radzić sobie podczas przygód w terenie, oferując jeszcze większe możliwości dzięki specjalnie zaprojektowanym elementom funkcjonalnym zapewniającym 27-stopniowy kąt natarcia, 16-stopniowy kąt rampowy, 31-stopniowy kąt zejścia oraz zwiększony prześwit i głębokość brodzenia. System kontroli zjazdu ze wzniesienia (Hill descent control) będzie standardem w wersjach z napędem na wszystkie koła.

jeep compass 2025 7 scaled Wiadomości

Poza swoimi terenowymi możliwościami, Compass oferuje jeszcze więcej przestrzeni w środku i niezwykłą wszechstronność, pozostając jednocześnie jednym z najbardziej kompaktowych modeli opartych na platformie STLA Medium, jego całkowita długość wynosi bowiem 4,55 m. Teraz zapewnia dodatkowe 55 mm przestrzeni na nogi, większą aż 34-litrową pojemność przednich schowków oraz pojemność bagażnika zwiększoną o 45 litrów, osiągającą teraz do 550 litrów. Standardowy w każdej wersji podział tylnej kanapy w proporcji 40/20/40 zapewnia maksymalną elastyczność, czyniąc samochód równie funkcjonalnym dla pasażerów, jak i do przewozu ładunku.

Pod względem technologii nowy Compass to kompleksowa propozycja wartości. Nowy system informacyjno-rozrywkowy oferuje 10-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz 16-calowe radio, a usługi łączności zapewniają, że dzięki bezprzewodowym aktualizacjom (OTA) mapy są zawsze aktualne. Poziom 2 autonomicznej jazdy wspiera kierowców, zapewniając bezpieczną podróż zarówno na dłuższych trasach, jak i w zatłoczonym mieście. Wszystkie te funkcje będą oferowane w standardowym wyposażeniu w całej gamie modelowej. A wrażenia z jazdy mogą być jeszcze lepsze dzięki wyświetlaczowi head-up, funkcji półautomatycznej zmiany pasa ruchu i reflektorom Matrix LED. Nowości w Compassie i innowacyjne rozwiązania technologiczne, z których niektóre są zazwyczaj dostępne tylko w segmencie premium.

Układ napędowy dostosowany dla wszelkich potrzeb
Nowy Compass oferuje kompletną gamę układów napędowych, obejmujących szeroki segment rynku, jeszcze bardziej zwiększając swobodę wyboru, jaką  marka Jeep oferuje swoim klientom. W gamie znajdują się: wersja hybrydowa z technologią 48V o mocy 145 KM, wersja Hybrid Plug-in o mocy 195 KM oraz trzy wersje BEV, w tym wersja z napędem na przednie koła o mocy 213 KM oraz wersja z napędem na wszystkie koła oferująca imponujące 375 KM. Aby osiągnąć moc 375 KM, Jeep wprowadził dla tej platformy, wyłącznie dla swojej marki, nowy, specjalnie opracowany i mocniejszy tylny silnik elektryczny, który zapewnia dodatkowe 49 kW mocy szczytowej i do 232 Nm momentu obrotowego. W połączeniu z tylnym reduktorem o przełożeniu 14:1 przekłada się to na imponujące 3100 Nm momentu obrotowego dostępne na tylnych kołach. Taka konfiguracja zapewnia maksymalną przyczepność w najbardziej wymagających warunkach, umożliwiając pokonywanie nachylenia 20% nawet przy zerowej przyczepności przednich kół. Ładowanie samochodu elektrycznego spełnia najwyższe standardy. Dzięki szybkiemu ładowaniu prądem stałym (DC) o mocy 160 kW ładowanie akumulatora od 20% do 80% trwa zaledwie 30 minut, a ładowarka pokładowa oferuje moc do 22 kW. Zasięg w pełni elektrycznej wersji BEV wynosi nawet do 650 km, co jest kluczowym atutem nowego Compassa. Nowy model jest niezwykle konkurencyjny nawet w zaawansowanej fazie elektryfikacji, a dzięki poprawionej aerodynamice samochód nie traci na praktyczności i przestronności. Współczynnik oporu powietrza Cx został poprawiony o 10% i wynosi teraz mniej niż 0,3. Powyższą wartość osiągnięto dzięki wprowadzeniu takich rozwiązań jak: aktywna żaluzja grilla, zintegrowana bezpośrednio z przednim zderzakiem, kanały wentylacyjne na przednich i tylnych kołach, ostre tylne krawędzie nadwozia, całkowicie płaska podłoga poprawiająca przepływ powietrza pod pojazdem.

First Edition
Przedstawiamy edycję specjalną First Edition nowego Jeepa Compassa, wyjątkową, limitowaną edycję specjalną, stworzoną z myślą o odważnym debiucie rynkowym. Już od samego początku klienci mogą wybierać spośród dwóch układów napędowych: wersji e-Hybrid z technologią 48V o mocy 145 KM lub wersji w pełni elektrycznej (BEV) o mocy 213 KM z napędem na przednie koła, oferującej zasięg do 500 km. Wersja BEV to debiut tej technologii w modelu Compass, otwierający nowy rozdział w historii marki Jeep.

Zobacz: testy nowych i używanych samochodów

Edycja specjalna First Edition to esencja nowego Compassa łącząca kluczowe filary rozwoju nowego Compassa. Nowy model wyróżnia się felgami w rozmiarze nawet do 20-cali, reflektorami LED Matrix oraz kultowym, kanciastym designem Jeepa. Jego możliwości terenowe są widoczne poprzez zoptymalizowane kąty natarcia i zejścia oraz system Select Terrain. Ponadto dolną część nadwozia pokryto specjalnym materiałem zapewniającym ochronę 360° i zabezpieczającym przed zarysowaniami – zarówno w miejskiej dżungli, jak i podczas przygód w terenie. Priorytetem jest komfort, który zapewniają standardowe podgrzewane siedzenia z tkaniny i winylu, z 6-kierunkową manualną regulacją oraz 2-kierunkową regulacją lędźwiową dla kierowcy.

Kolejnym ważnym elementem nowego Compassa jest bezpieczeństwo. Nowy Compass First Edition jest wyposażony w czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamerę cofania i oferuje jazdę półautonomiczną na poziomie drugim. Dodatkowo, opcjonalny pakiet obejmuje udogodnienia, takie jak wentylowane fotele z funkcją masażu, panoramiczny szyberdach oraz funkcję półautomatycznej zmiany pasa ruchu.

Cena wyjściowa edycji specjalnej First Edition, którą już teraz można zamawiać na polskim rynku, zaczyna się od 161 000 zł za wariant z napędem e-Hybrid oraz 214 700 zł za wariant z napędem w pełni elektrycznym BEV, a dostawy nowego modelu rozpoczną się w czwartym kwartale 2025 r.[1]

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

jeep compass 2025 8 Wiadomościjeep compass 2025 7 Wiadomościjeep compass 2025 5 Wiadomościjeep compass 2025 6 Wiadomościjeep compass 2025 4 Wiadomościjeep compass 2025 1 Wiadomościjeep compass 2025 2 Wiadomościjeep compass 2025 3 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: JeepStellantisCompass
Udostepnij175Tweet110Udostepnij31
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    4123 udostępnienia
    Udostepnij 1649 Tweet 1031
  • 7 najtańszych nowych samochodów Dacia i Renault z fabryczną instalacją LPG. Cennik maj 2025

    1157 udostępnienia
    Udostepnij 463 Tweet 289
  • Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

    358 udostępnienia
    Udostepnij 143 Tweet 90
  • Renault Austral odniósł ogromny sukces. Ponad 200.000 sprzedanych egzemplarzy

    581 udostępnienia
    Udostepnij 232 Tweet 145

Testy samochodów

Peugeot e-308
Peugeot

Test: Peugeot e-308 GT. Jak jeździ elektryczny kompaktowy lew w porównaniu do wersji spalinowej?

autor Małgorzata Kozikowska
2024-12-03
megane coupe 9 Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane RS 2.0 250 KM 2010 sportowy kompakt dla wymagającego kierowcy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2010-04-02
citroen c1 2015 9 300x2001 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen C1 – pierwsza jazda. Wrażenia, opinie, ciekawostki. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-07-07
01. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości
Testy

Test: Renault Koleos Initiale Paris 2.0 dCi 175 KM 4×4 X-Tronic. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2017-09-03
IMG 0397 1 Wiadomości
Testy

Test: Renault Talisman Grandtour TCe 150 EDC – limuzyna klasy biznes. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-07-13

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”
  • Inny Anonimowy - Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”

Zobacz też

Wysyp dziur na polskich drogach. Jak uniknąć uszkodzenia samochodu?

Nowa 7-osobowa Dacia Duster, następca Lodgy, opóźniona?

Renault na rzecz różnorodności – pierwsze spotkania z cyklu

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz