Wavecamper to polska firma specjalizująca się w zabudowie kempingowej pojazdów typu mini-bus i bus, w tym Renault Trafic. Dzisiaj prezentujemy najnowsze dzieło, powstałe na bazie Trafica.
Sztuka zabudowy samochodów typu Renault Trafic polega na tym, aby z tej małej przestrzeni wydobyć jak najwięcej funkcjonalności. Zaczyna się od izolacji termicznej, na którą nakładane są kolejne elementy, od podłogi po sufit. Wavecamper oferuje zabudowy wysokiej jakości, które są nie tylko eleganckie i trwałe ale przede wszystkim bardzo funkcjonalne. Mieliśmy okazję o tym przekonać: w zeszłym roku dwukrotnie, raz latem i raz późną jesienią testowaliśmy Renault Trafic z zabudową wykonaną przez Wavecamper:
- Kamper Renault Trafic: Wavecamper nad polskim morzem późną jesienią. Chłodne dni, ciepły kamper?
- Wavecamper i dziesięć genialnych pomysłów jak zbudować kampera
Posiadanie i jeżdżenie kamperem na wakacje czy mobilna praca to specyficzny rodzaj życia, który mocno różni się od tego znanego większości ludzi. Posiadacze kamperowej i przyczep to swojego rodzaju społeczność, która ma swoje rytuały, przyzwyczajenia i sposób funkcjonowania. Można to lubić lub nie, ale warto spróbować takiego podróżowania w małych mobilnych domkach, by przekonać się jak smakuje. Uprzedzam, że wciąga.
Wavecamper ma swój charakterystyczny sposób zabudowy, który łatwo rozpoznać. Drewniana podłoga z szynami montażowymi ułatwia zmianę sposobu wykorzystywania wnętrza i dodawania nowych funkcji, np. dodatkowych foteli czy – tak jak na powyższym zdjęciu – taśm elastycznych, przytrzymujących ładunek. Na niej, po lewej stronie znajduje się zabudowa kuchenna i łazienkowa, skrywająca też mobilną toaletę. Szafki i szuflady pomagają utrzymać porządek i schować rzeczy.
Zabudowano w niej również systemy elektroniczne, które pozwalają na podłączenie urządzeń zasilanych niskim i sieciowym napięciem oraz odpowiednie systemy wspomagające, jak pompa wody czy zbiorniki. Szafki są solidnie zbudowane, umożliwiając przechowywanie wielu rzeczy, w tym cięższych.
Kamper posiada kuchenkę gazową, na której można przygotowywać posiłki. Obok znajduje się niewielki zlew. Na postoju tworzy to funkcjonalną ale niewielką kuchnię. Warto przemyśleć co zabieramy w podróż, bo im więcej rzeczy, tym trudniej to potem ogarnąć.
Kamper może być wyposażony w dodatkowe fotele, które przydadzą się gdy podróżuje więcej osób. W takim aucie najwygodniej będzie jednak dwóm. Genialnym rozwiązaniem jest ogromne łóżko dachowe, na którym można się swobodnie wyspać a w ciągu dnia unieść je w górę, by w kamperze było więcej miejsca. Nie sprawdzi się jedynie w bardzo chłodne dni, bo ściany są rzecz jasna z materiału.
Renault Trafić dobrze nadaje się do wykonania takiej zabudowy, bo oferuje rozsądny kompromis między wielkością auta a oferowaną przestrzenią. Pudełkowaty kształt pozwala rozsądnie rozplanować zabudowę. Wavecamper montuje m.in. półki, z których nic nie wypadnie dzięki odpowiedniemu zabudowaniu otworu w nich. Każda rzecz znajdzie swoje miejsce. Wygląda to estetycznie i ułatwia utrzymanie porządku.
Jeśli nie rozkładamy górnego łóżka, można posłużyć się tym na dole. Wtedy do dyspozycji będzie też ogrzewanie Webasto, które sprawnie ociepli niewielką przestrzeń campera a izolowane ścianki utrzymają je w środku. Rano można rozłożyć stolik i wypić kawę czy przygotować śniadanie prosto z łóżka.
Wavecamper oferuje zabudowy bardzo dobrej jakości – o czym mogliśmy przekonać się w czasie naszych testów. Jakość ma niestety swoją cenę i jeśli ktoś chce kampera naprawdę tanio, to warto pokusić się o zbudowanie zabudowy samodzielnie.
Najnowsze komentarze