Nowy Koleos – duży SUV Grupy Renault w jeszcze bardziej komfortowym i stylowym wydaniu od 122.900 zł

4 4 955

Na światowym rynku dużych SUV-ów Renault Koleos jest ceniony za solidną i atrakcyjną stylistykę, komfort i doskonałą dynamikę. SUV Renault posiada również świetne właściwości terenowe dzięki wykorzystaniu know-how Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi. Po dwóch latach od debiutu na europejskim rynku pojawia się nowa, pod każdym względem ulepszona odsłona modelu, z bardziej wyrazistą stylistyką nadwozia i komfortowym wnętrzem. Nowy Koleos ma również nowe, bardziej wydajne silniki o wyższych osiągach i więcej zaawansowanych technologii. Jest doskonałą ilustracją wizji samochodu klasy premium Renault, obok modeli Talisman, Talisman Grandtour i Espace. W wersji Initiale Paris dowodzi umiejętności marki w dziedzinie elegancji, komfortu i wyrafinowania.

Eric Pasquier, zastępca dyrektora ds. gamy: Koleos jest sprzedawany w 93 krajach na pięciu kontynentach i od samego początku jest prawdziwym sukcesem handlowym. W 2018 roku został sprzedany w ponad 100 tysiącach sztuk. To jeden z najbardziej „światowych” modeli Grupy Renault. Teraz Nowy Renault Koleos jest bardziej atrakcyjny niż kiedykolwiek. Zawdzięcza to nowym, bardziej wydajnym silnikom, wyrazistej stylistyce i bardziej wyrafinowanemu wnętrzu.

 

Design nadwozia

Bardziej wyrazista stylistyka

Stylistyka Renault Koleosa jest głównym powodem zakupu tego modelu. Eleganckie linie, atletyczne nadkola, dopracowane detale nadwozia itd. – Koleos perfekcyjnie wpisuje się w kanony dużych SUV-ów i doskonale spełnia oczekiwania klientów. Nowy Koleos ma bardziej wyrazisty styl i atrakcyjny wygląd.

Przykuwający uwagę przód

Przód Nowego Koleosa przyciąga uwagę bardziej wyrazistym grillem. Na całej szerokości zderzaka pojawia się chromowana listwa sięgająca aż do świateł przeciwmgłowych, które są podkreślone chromowaną linią. W dolnej części zderzaka widać imponującą osłonę podwozia, która podkreśla terenowy wygląd samochodu.

Spójna stylistyka przodu i tyłu

Zmieniony tył Nowego Koleosa z wyżej sięgającą osłoną podwozia i poprzeczną chromowaną listwą jest spójny stylistycznie z przodem. Trzecie światło stopu zostało wydłużone. Podobnie jak w poprzedniej generacji, podwójna chromowana końcówka wydechu wnosi sportowy akcent.

Nowe obręcze kół i nowy kolor lakieru

Nowy Koleos ma nowe obręcze kół ze stopu metali lekkich, w tym czarne, 19-calowe „Kavea”. W ofercie znalazł się również nowy kolor nadwozia Czerwony Millesime. Nowy lakier świetnie podkreśla głębokimi i nasyconymi refleksami w odcieniach od czerwonego do czarnego kształty i linię Nowego Koleosa.

Charakterystyczne elementy

Nowy Koleos zachował charakterystyczne elementy z poprzedniej generacji jak np. chromowaną listwę, która biegnie poziomo i wydłuża optycznie maskę Charakterystyczny układ świateł w kształcie litery C (C-Shape), typowy dla samochodów marki Renault, tworzy ciekawy efekt przenikliwego „spojrzenia”.  Najbardziej luksusowa wersja – Initiale Paris wyróżnia się dodatkowo 19-calowymi, diamentowanymi obręczami kół oraz oznakowaniem Initiale Paris  Ma również specjalny lakier Fioletowy Amethyste, zastrzeżony wyłącznie dla tej wersji.

Ken Melville, dyrektor ds. designu gamy premium: Wyrazista stylistyka Koleosa wzbudziła powszechne uznanie. Dlatego też Nowy Koleos odświeża ją, zachowując atuty wyróżniającego się SUV-a. Nowy Koleos bardziej niż kiedykolwiek przyciąga uwagę imponującą sylwetką, atletycznymi nadkolami i harmonijnymi proporcjami.

 

Design wnętrza

Wyrafinowane i komfortowe wnętrze, które zapewnia dobre samopoczucie

Wnętrze Nowego Koleosa zostało starannie wykończone w najdrobniejszych detalach. Kierownica, dźwignia zmiany biegów, obramowania nawiewów ze wstawkami z satynowego chromu, deska rozdzielcza z miękkim wykończeniem i obicia drzwi budzą uznanie perfekcyjnym wykonaniem. Nowy model zachowuje duże rozmiary i rekordową przestronność. Jednocześnie oferuje ulepszone najważniejsze elementy wyposażenia wnętrza, z korzyścią dla komfortu i dobrego samopoczucia pasażerów.

Przestronny i przyjazny SUV

Nowy Koleos dba o swoich pasażerów. Dzięki długości nadwozia 4.672 mm z rozstawem osi 2.704 mm zapewnia maksymalną ilość miejsca dla użytkowników i ich bagaży. Pasażerowie siedzący z tyłu docenią dużą wysokość do dachu oraz szerokość kabiny na wysokości ramion i łokci. Zachowano również dużo miejsca na nogi i utrzymano rekordową w tej kategorii  ilość miejsca na wysokości kolan w drugim rzędzie, która wynosi 289 mm. Obecnie Nowy Koleos ma możliwość regulacji kąta pochylenia oparcia tylnej kanapy, aby pasażerowie mogli odpocząć i odprężyć się podczas długich podróży. Nowy model może być również wyposażony w otwierany szklany dach, sięgający aż do tylnych miejsc, dzięki któremu kabina wydaje się bardziej przestronna.

Bardziej komfortowe siedzenia

W zależności od wersji Nowego Koleosa długość siedzenia można regulować dzięki wysuwanej poduszce, a szerokie zagłówki Relax zapewniają komfortowe podparcie głowy. Oprócz możliwości elektrycznej regulacji w sześciu płaszczyznach oraz funkcji podgrzewania i wentylacji fotel kierowcy ma również funkcję masażu.

Pomysłowe rozwiązania we wnętrzu

System Easy Break, dostępny od strony bagażnika, pozwala jednym ruchem ręki złożyć tylną kanapę, dzieloną w układzie 1/3-2/3. Bagażnik o pojemności 498 dm3 VDA (lub 579 litrów) w konfiguracji 5-miejscowej można zwiększyć do 1 706 dm3 VDA (lub 1 795 litrów), składając tylną kanapę. Innym ciekawym rozwiązaniem jest możliwość podzielenia bagażnika za pomocą podłogi umieszczonej na tym samym poziomie co próg. W ten sposób projektanci stworzyli płaską powierzchnię bagażnika, która ułatwia załadunek. Nowy Koleos oferuje również wiele schowków o łącznej pojemności 35 litrów, w tym 11-litrowy schowek w desce rozdzielczej i 7-litrowy schowek w konsoli centralnej. Przednie uchwyty na napoje są podgrzewane lub chłodzone.

Wersja INITIALE PARIS w nowym wydaniu

Podobnie jak w innych ostatnio wprowadzonych modelach marki, również w Nowym Koleosie pojawia się wersja INITIALE PARIS z odświeżoną stylistyką. Udostępnia pasażerom najlepsze know-how Renault, aby podróż Nowym Koleosem stymulowała zmysły dotyku, słuchu, powonienia, a także zapewniała wyjątkowe doznania z jazdy. Projektanci połączyli najlepsze materiały ze starannym wykonaniem i perfekcyjnymi detalami, by stworzyć wyrafinowaną atmosferę.

Nowy Koleos oferuje dwie nowe tapicerki ze skóry nappa w kolorze czarnym i jasnoszarym. Podwójne przeszycia podkreślają kształt siedzeń sygnowanych INITIALE PARIS i budzą skojarzenia ze światem haute couture.

Nowy Koleos INITIALE PARIS wyróżnia się również elementami ozdobnymi i oznakowaniem na desce rozdzielczej, kierownicy, obiciach drzwi, progach i dywanikach. Klejone szyby boczne zapewniają lepsze wyciszenie kabiny i większy komfort.

 

Silniki

Nowa generacja silników Blue dCi o niższym zużyciu paliwa i wyższych osiągach

Dwie nowe jednostki Blue dCi

Nowy Koleos będzie napędzany silnikami nowej generacji. Jednostki Blue dCi Renault zostały wyposażone w najnowsze technologie oczyszczania spalin. Jest to m.in. system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), uważany za najbardziej skuteczny system eliminacji tlenków azotu (NOx). Technologia zmniejsza emisję cząstek stałych, a jednocześnie w żadnym stopniu nie wpływa na osiągi.

Silniki, produkowane w fabryce Cléon we Francji, są dostępne w dwóch wersjach:
– 1.7 Blue dCi 150 X-Tronic – elastycznie i płynnie pracujący, cichy silnik o mocy 150 KM zachwyca wszechstronnością i niskim zużyciem paliwa w każdych warunkach. Oferowany jest w wersji z napędem na przednie koła.
– 2.0 Blue dCi 190 X-Tronic 4×4-i – silnik ma moc większą o 15 KM od poprzedniej generacji gwarantuje świetne osiągi i dużą przyjemność z jazdy. Oferowany jest w wersji z napędem na cztery koła.

Skrzynia automatyczna X-Tronic dostępna w standardzie

Silniki Blue dCi w Nowym Koleosie są dostępne z automatyczną skrzynią X-Tronic najnowszej generacji. Doskonale przystosowana do europejskich warunków, świetnie nadaje się do jazdy po mieście, a jednocześnie obniża zużycie paliwa i zwiększa przyjemność z jazdy w porównaniu z tradycyjnymi skrzyniami automatycznymi. Skrzynia X-Tronic zapewnia bardziej płynną jazdę, bez przerw w przyspieszaniu podczas zmiany biegów. Jest również cichsza – nie ma głośnego wchodzenia na obroty. Kierowca może wybrać tryb sekwencyjny z użyciem sześciu biegów gwarantujący dynamiczne doznania z jazdy oraz lepsze przyspieszenie i pozwalający na hamowanie silnikiem.

Nicolas Boisseau, główny inżynier ds. platformy Nowego Koleosa: Nowy Koleos ma całkowicie odnowioną ofertę silników, które pod względem efektywności energetycznej należą do rynkowej czołówki. Uniwersalny silnik Blue dCi 150 X-Tronic doskonale odpowiada właściwościom jezdnym Nowego Koleosa. Natomiast Blue dCi 190 X-Tronic  4×4 to propozycja bardziej wyczynowa, która gwarantuje szybką reakcję w każdym zakresie obrotów dzięki momentowi obrotowemu 380 Nm, a jednocześnie utrzymuje niską emisję CO2. Silnik doskonale wykorzystuje potencjał dynamiczny Nowego Koleosa podczas długich podróży i świetnie nadaje się do jazdy terenowej z zachowaniem wyjątkowego komfortu.

 

Prowadzenie samochodu

Nowy Koleos stawia na wszechstronność
Inteligentny napęd na cztery koła

Technologia All Mode 4×4-i, opracowana w ramach Aliansu i wykorzystana w Nowym Koleosie, sprawdziła się już w milionach samochodów Aliansu sprzedanych na całym świecie. Napęd na cztery koła działa precyzyjnie i stale kontroluje przyczepność każdego z kół. Zapewnia doskonałe właściwości trakcyjne w każdych warunkach.  Nowy Koleos umożliwia kierowcy ręczny wybór trybu przeniesienia napędu:
– Napęd przedni (4×2) – napędzane są jedynie przednie koła, niezależnie od przyczepności. To pozwala obniżyć zużycie paliwa.
Auto (4×4) – przeniesienie napędu na przednie i tylne koła jest sterowane automatycznie przez pokładową elektronikę, w zależności od warunków jazdy i przyczepności. Na tylną oś można przenieść nawet 40% napędu.
Lock (4×4) – centralny mechanizm różnicowy jest blokowany, a moment obrotowy rozłożony po równo na przednie i tylne koła. Tryb jest przeznaczony do jazdy w warunkach słabej przyczepności (śnieg, błoto, ziemia, piasek) i działa wyłącznie podczas jazdy z niską prędkością. Jest automatycznie dezaktywowany przy przekroczeniu 40 km/h i przy każdym włączeniu silnika.

Doskonałe właściwości terenowe

Nowy Koleos ma prześwit 190 mm, jeden z największych w tej kategorii, oraz kąt natarcia i zejścia 18,2° i 24,8° dzięki krótkim zwisom. Zapewnia to dobre właściwości terenowe samochodu i umożliwia jazdę po wyboistych drogach lub pokonywanie nierówności terenu.

Bezpieczne zachowanie na drodze

System All Mode 4×4-i wzmacnia potencjał terenowy Nowego Koleosa. Poprawia również jego zachowanie na drodze, zwiększając stabilność i bezpieczeństwo. W trybie Auto wszystkie czujniki stale kontrolują przyspieszenie oraz wężykowanie i kąt skrętu kierownicy. System dostosowuje rozłożenie momentu obrotowego na przednie i tylne koła, aby zapewnić maksymalną przyczepność i skompensować pod- lub nadsterowność.

Sprawdzona niezawodność

Nowy Koleos został poddany wielu testom na wytrzymałość i jakość, aby zapewnić maksymalną niezawodność podczas jazdy po drodze, jak i w jeździe terenowej. Samochody pokonały łącznie 150.000 km w ekstremalnych warunkach pogodowych – na mrozie (-25°C), w upale (+40°C), na dużej wysokości (+2500 m), w słońcu i kurzu. Przeprowadzono również bardzo rygorystyczne testy symulacyjne w laboratoriach, które odpowiadały dystansowi ponad 400.000 km.

 

Zaawansowane technologie

Nowe zaawansowane technologicznie wyposażenie

Nowy Koleos zyskał nowe, zaawansowane technologicznie wyposażenie, aby zapewnić lepsze bezpieczeństwo, komfort i możliwość komunikacji.

Pełna oferta systemów wspomagania prowadzenia 

Nowy Koleos dysponuje pełną ofertą systemów wspomagania prowadzenia (ADAS). Już poprzednio był wyposażony w system kontroli pasa ruchu (LDW), kontroli martwego pola (BSW), rozpoznawania znaków drogowych, funkcję automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania (AHL), wspomaganie parkowania 360° i Easy Park Assist. We wrześniu 2018 r. oferta wzbogaciła się o aktywny regulator prędkości (ACC), montowany w standardzie we wszystkich wersjach Koleosa, i system wykrywania zmęczenia kierowcy (UTA). System wspomagania hamowania awaryjnego AEBS podczas jazdy w mieście i poza miastem został wzbogacony o funkcję wykrywania pieszych podczas jazdy po mieście.

Inteligentne reflektory Full LED Pure Vision

Nowy Koleos w zależności od wersji może być wyposażony w reflektory Full LED Pure Vision, które pełnią zarazem funkcję świateł mijania i drogowych. W ciągu dnia światła dzienne tworzą unikatowy efekt przenikliwego „spojrzenia”. Ta technologia, która jest o 20% mocniejsza niż wiązka halogenowa, zapewnia zdecydowanie lepszą widoczność w nocy. Tylne światła, które palą się w dzień i w nocy, są wyposażone w technologię Edge Light. Zarówno z daleka, jak i z bliska dają czyste, błyszczące światło z efektem 3D.

Apple CarPlay w trybie pełnoekranowym

System multimedialny R-LINK 2 z nawigacją w zależności od wersji jest oferowany z dwoma formatami ekranów: poziomym 7” lub pionowym 8,7”. Funkcja klonowania ekranu smartfona z wykorzystaniem Apple CarPlay lub Android Auto działa w układzie pionowym, który ułatwia odczyt. W przypadku telefonów kompatybilnych z Apple CarPlay możliwy jest również tryb pełnoekranowy. Nowy Koleos dysponuje funkcją rozpoznawania mowy, którą można włączyć naciśnięciem przycisku w kierownicy, by obsługiwać za pomocą poleceń głosowych nawigację, telefon, aplikacje, odczytywanie poczty e-mail i radio. W R-LINK Store dostępna jest bogata oferta aplikacji opracowanych specjalnie z myślą o użytkowaniu w samochodzie. W praktycznym miejscu, pod centralną konsolą u podstawy dźwigni zmiany biegów, umieszczono dwa gniazda USB.

System nagłośnienia Bose® dopasowany do Nowego Koleosa

Wersja Initiale Paris jest wyposażona w unikatowy system nagłośnienia Bose® z 13 wysokiej klasy głośnikami. Technologia Bose Centerpoint® zapewnia niezwykle czyste i wierne brzmienie, na poziomie zbliżonym do koncertu na żywo. Kierowcę i pasażerów otacza dookoła bogaty i doskonale zbalansowany dźwięk, niezależnie od miejsca, które zajmują w kabinie.

 

WYBRANE ELEMENTY WYPOSAŻENIA SERYJNEGO

ZEN:

Systemy: ABS with EBA, ESP z Hill Start Assist
Aktywny system wspomagania nagłego hamowania, z funkcją wykrywania pieszych
System kontroli pasa ruchu (LDW)
System ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych
System kontroli zmęczenia kierowcy
Przednie światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów
Dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja
Światła tylne i światła przednie do jazdy dziennej LED
Automatyczny hamulec postojowy
18” felgi aluminiowe
System multimedialny R-LINK 2 z 7” ekranem dotykowym, z radiem DAB i mapami Europy w wersji rozszerzonej, dźwięk 3D Sound by Arkamys z Bluetooth®
Przystosowanie do podłączenia Apple Car Play oraz Android Auto
Czujniki parkowania tyłem
Tempomat z ogranicznikiem prędkości
Karta Renault Hands Free
Skórzana kierownica
Elektrycznie sterowane lusterka boczne

INTENS = ZEN+:

System kontroli martwego pola
Automatyczna zmiana świateł z drogowych na mijania (AHL)
Światła Full LED Pure Vision
19” felgi aluminiowe
Bezramkowe lusterko wsteczne elektrochromatyczne
System multimedialny R-LINK 2 z ekranem dotykowym 8,7″ z radiem cyfrowym (DAB), nawigacją, Bluetooth®, z mapami Europy w wersji rozszerzonej
System automatycznego parkowania Easy Park Assist z czujnikami parkowania przód/tył/bok oraz z kamerą cofania
Oświetlenie ambientowe wnętrza

INITIALE PARIS = INTENS+:

Aktywny tempomat + system kontroli bezpiecznej odległości
Zagłówki typu Relax
Bose® Surround Sound System z funkcją Active Noise Cancelling (aktywna redukcja szumów)
Elektrycznie, bezdotykowo otwierana klapa bagażnika
Skórzana tapicerka typu Nappa
Przednie fotele z regulacją elektryczną, manualną regulacją długości siedziska, podgrzewane, z funkcją wentylacji
Fotel kierowcy z elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego, funkcją masażu i pamięcią ustawień
Szyby boczne klejone

 

CENY

SILNIK

ZEN

INTENS

INITIALE PARIS

1.7 Blue dCi 150 X-Tronic

122.900 zł

132.900 zł

2.0 Blue dCi 190 X-Tronic 4×4

148.900 zł

164.900 zł

 

 

 

 

źródło: Renault Polska

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
3 Wątki komentarzy
1 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
4 Autorzy komentarzy
AdamPawełStefanSeb Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Seb
Gość
Seb

Ile kosztuje wersja która sama parkuje , żona pyta.

Stefan
Gość
Stefan

Szkoda, że nie ma 1.8TCE

Paweł
Gość
Paweł

To jest facelift drugiej generacji ?

Adam
Gość
Adam

Bardzo delikatny. Myśle iż z uwagi na nowe silniki. Co poprawili to oparcie tylnej kanapy czego brakowało w poprzedniku. Była zbyt pionowa. Ale można było kupić na aliexpres inne mocowania oparcia o 5 cm krótsze i jest przez to bardzo wygodnie. Poza tym włączniki szyb żywcem z Nissana pozostały i tylko od kierowcy. A Renault ma takie fajne.