piątek, 27 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości DS

Nowy luksusowy DS4 – światowa premiera. Kompakt klasy premium

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-02-03
w DS, Wiadomości
Czas czytania 8 minut
3.7k 38
38
3.2k
UDOSTĘPNIEŃ
10.7k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup

Citroën AMI dla Akademii Policyjnej. Tak, tej którą pamiętacie z lat 80-tych

Jest oficjalne stanowisko grupy Renault w sprawie sprzedaży marki Dacia

DS4 to nowy luksusowy model marki DS Automobiles. Strategiczny segment premium otrzymuje technologiczną doskonałość – mówią projektanci. Po raz pierwszy w koncernie ta klasa otrzymuje aktywne zawieszenie, noktowizor oraz nowej generacji HUD w rozmiarze 21″. Piękne wnętrze to połączenie sztuki i designu. Muskularna sylwetka może się podobać a piękne, komfortowe wnętrze zachęca do podróży.

Bogate wyposażenie, najlepsze materiały – w tym metal, włókno węglowe i drewno – nowa jakość foteli. To wszystko znajdziemy właśnie w DS4.

Masywne nadwozie ma czyste linie – klamki chowają się w drzwiach a przetłoczenia i duże koła sprawiają wrażenie muskularności. Wnętrze wygląda rewelacyjnie – czyste linie łączą się z komfortem i designem. Zwracają uwagę ukryte nawiewy. Producent poświęcił też dużo uwagi wyciszeniu. Siedzenia otulają wręcz kierowcę i pasażera. Są wykonane z nowej generacji pianek, zapewniających komfort i odpowiednie podparcie oraz trzymanie boczne.

Masz pytania o DS? Zapytaj eksperta DS Automobiles.

Więcej zdjęć znajduje się w galerii poniżej.

Head-up display wielkości 21″

DS EXTENDED HEAD-UP DISPLAY to rozszerzony wyświetlacz head-up oferuje najnowocześniejsze wrażenia wizualne, które stanowią pierwszy krok w kierunku rzeczywistości rozszerzonej. W ten sposób, dzięki nowej technologii, istotne informacje dotyczące jazdy są wyświetlane bezpośrednio na jezdni. Optycznie dane są wyświetlane cztery metry przed przednią szybą, aby towarzyszyć spojrzeniu kierowcy na 21-calowej przekątnej, nigdy wcześniej nieosiągalnej w tym segmencie.

Nowy system multimedialny DS IRIS

Całkowicie przeprojektowany 10-calowey systemu informacyjno-rozrywkowego to DS IRIS SYSTEM. Nowy interfejs ma ergonomię podobną do smartfona z dotykowym, płynnym i responsywnym interfejsem, opartą na koncepcji w pełni konfigurowalnych profili za pomocą widżetów. Ustawienia i preferencje wyświetlania są ładowane automatycznie podczas uruchamiania.

DS IRIS SYSTEM obejmuje osobistego asystenta rozpoznającego wypowiedzi kierowcy.

Całość wspiera nowy system sterowania gestami DS SMART TOUCH, umieszczony w konsoli środkowej. To łatwo dostępny ekran, który jest na wyciągnięcie ręki. Wszystko, co musisz zrobić, to wskazać jedną z ulubionych, wstępnie zdefiniowanych funkcji użytkownika. Wyświetlacz rozpoznaje również typowe ruchy, takie jak powiększanie, pomniejszanie, ma też rozpoznawanie pisma ręcznego.

Aktualizacje on-line

System aktualizowany jest on-line, za pośrednictwem bezprzewodowej transmisji danych. Samochód ma zawsze najnowsze oprogramowanie i sam dba o proces aktualizacji.

Jazda autonomiczna

Jazda autonomiczna na nowym poziomie dzięki  DS 4 z DS DRIVE ASSIST 2.0. Dotychczas znane funkcje, czyli utrzymywanie pasa ruchu i aktywny tempomat zostały wzbogacone o trzy nowe elementy: półautomatyczne wyprzedzanie, dostosowanie prędkości na zakrętach oraz wcześniejsze zalecanie prędkości na podstawie znaków drogowych. Kierownica jest wyposażona w nowe czujniki, które oceniają, czy kierowca jest aktywny.

Nowe radary narożne umożliwiają także inne funkcje, takie jak monitorowanie martwego pola na duże odległości (o zasięgu 75 metrów) i ostrzeganie o ruchu z tyłu, aby uniknąć kolizji z potencjalnym zagrożeniem w martwych punktach.

Aktywne zawieszenie

Nowy model posiada DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, czyli aktywne zawieszenie, ekskluzywne w tym segmencie dzięki zastosowaniu kamery analizującej drogę. Komputer analizuje obraz i przewiduje nierówności drogowe oraz przesyła dane do zawieszenia. Dzięki czterem czujnikom położenia i trzem przyspieszeniomierzom system oddziałuje niezależnie na każde z kół. W efekcie uzyskuje się najwyższy komfort jazdy.

DS Night Vision – noktowizor

Kolejna technologia, która pozwala DS Automobiles wyróżnić się na tle konkurencji to DS NIGHT VISION. System zapewnia widoczność drogi w słabych warunkach oświetleniowych i w nocy. Kamera termowizyjna umieszczona w grillu wykrywa pieszych i zwierzęta z odległości 200 metrów. Kierowca widzi zagrożenia na drodze na ekranach samochodu.

DS AIR – nowy system wentylacji wnętrza

DS AIR to innowacyjny system klimatyzacji z centralnymi nawiewami, które są bardzo kompaktowe i wyposażone w niewidoczne płetwy sterujące. Strumień powietrza zapewnia optymalną kierunkowość w górę iw dół. Otwory wentylacyjne płynnie przechodzą w linie deski rozdzielczej a całość jest prawie niewidoczna.

Reflektory matrycowe

Reflektory DS MATRIX LED VISION składają się z trzech modułów LED, które stanowią znak rozpoznawczy DS Automobiles:

  • Wewnętrzny moduł reflektora,
  • Centralny moduł obrotowy, nawiązujący do ikony motoryzacji, DS z 1967 roku,
  • Moduł zewnętrzny Matrix Beam, podzielony na piętnaście segmentów, które włączają się i wyłączają niezależnie, w zależności od środowiska jazdy.

Reflektory dostosowują się do warunków drogowych, kąta skrętu, prędkości i warunków pogodowych. Mają pięć zaprogramowanych trybów: miasto, wieś, autostrada, trudne warunki pogodowe i mgła. Pozwalają również na ciągłą jazdę z pełnymi światłami, bez oślepiania innych kierowców. Dzięki kamerze umieszczonej w górnej części przedniej szyby, te inteligentne projektory automatycznie dostosowują swoje wiązki światła do warunków drogowych na odległość prawie 300 metrów bez oślepiania.

Reflektorom DS MATRIX LED VISION towarzyszą nowe światła do jazdy dziennej, składające się łącznie z 98 diod LED. Oprócz rozpoznawalnej pionowej sygnatury świetlnej te światła do jazdy dziennej mają nową animację powitalną.

System audio klasy premium

Wnętrze nagłośnione jest przez wysokiej jakości jednostkę ELECTRA FOCAL o mocy 690 W i czternastu głośnikach. Nowy DS4 wyposażony jest w akustyczne przednie i tylne szyby boczne, kolejne pierwsze w tym segmencie.

Nowy DS 4 to także ochrona środowiska

DS 4 składa się w 95% z materiałów nadających się do ponownego użycia i w 85% z części nadających się do recyklingu. 30% masy to materiały odnawialne lub pochodzące z recyklingu, podzielone na metale i polimery. Deska rozdzielcza w niewidocznej części wykonana jest w 20% z konopi.

Zobacz: salon DS Automobiles Kraków. Luksuwe samochody marki DS, DS Ekspert

Gama silników: hybryda, benzyna i diesel. Tylko automatyczna skrzynia biegów

Podwójny mistrz Formuły E w 2019 i 2020 roku, DS Automobiles jest liderem w dziedzinie elektryfikacji. Nowa ewolucja platformy EMP2 została stworzona, aby pomieścić hybrydowy układ napędowy nowej generacji typu plug-in, bez uszczerbku dla przestronności i miejsca w bagażniku.

4-cylindrowy silnik benzynowy z doładowaniem o mocy 180 KM współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 110 KM wbudowanym w skrzynię biegów e-EAT8, przekładając się na moc systemową 225 koni mechanicznych. Całość zasilana jest wydajniejszym akumulatorem dzięki nowym, bardziej kompaktowym ogniwom o większej pojemności, umieszczonym z tyłu odkształcalnej belki poprzecznej, które zapewniają  zasięg ponad 50 kilometrów w trybie często elektrycznym (WLTP).

Oferowane będą również wersje benzynowe PureTech o mocy 130, 180 i 225 koni mechanicznych oraz 130-konny silnik BlueHDi Diesel. Wszystkie te modele otrzymają wyłącznie 8-biegowe automatyczne skrzynie biegów.

Nowy DS 4 – Kiedy w salonach?

Samochód pojawi się w sprzedaży w IV kwartale 2021 r.

Z samochodem można zapoznać się z użyciem okularów 3D w salonach DS Automobiles w całej Polsce.

 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.5 11 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DS4
Udostepnij1283Tweet802Udostepnij224
Poprzedni

Nowy Citroën C4: jesteśmy na polskiej premierze

Następny

Używane samochody drożeją, ofert na rynku mniej

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Używane samochody drożeją, ofert na rynku mniej

Nowy Citroën C4 kontra Toyota Corolla, Skoda Octavia i Volkswagen T-Roc

Hybrydowa technologia Renault E-Tech z nagrodą magazynu L’argus

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
38 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Wera - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Duster1 - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Teddi - Dacia Spring kontra Audi E-tron GT. Który samochód wygra?
  • PISZ DOBRZE - Jak jeździć taniej? Ile gazu pali Renault Clio 1.0 TCe 100 KM z fabryczną instalacją LPG? Test na autostradzie i w mieście
  • Marysia - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Ano - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Greg - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Adamo - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Anonimowo - Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • Anonimowo - Usługi w samochodzie na abonament: jedna platforma cyfrowa dla wszystkich marek Stellantis


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup
  • Citroën AMI dla Akademii Policyjnej. Tak, tej którą pamiętacie z lat 80-tych
  • Jest oficjalne stanowisko grupy Renault w sprawie sprzedaży marki Dacia
  • Peugeot 207 HDi z przebiegiem blisko siedemset tysięcy kilometrów
  • Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Citroën zapomniał wykupić w Polsce domenę Citroën.pl?
  • Dacia Spring kontra Audi E-tron GT. Który samochód wygra?
  • Citroën C3 I – używany tani samochód do miasta. Wciąż atrakcyjny
  • Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault
  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
38
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.