Bezszelestnie na dzisiejszą scenę wjeżdża Peugeot e-3008 GT za prawie 270 tys. złotych. Nowoczesny SUV w najdroższym wariancie elektrycznym Long Range ma 20-calowe kosmiczne felgi, stylowy, czarny dach i drapieżnie prezentujące się światła LED. W środku oferuje elektroniczną, dwustrefową klimatyzację, duuuży ekran dotykowy i podgrzewaną kierownicę obszytą skórą licową. Co więcej?
Najdroższy Peugeot e-3008 na dzień dzisiejszy, dostępny w naszym kraju to model o zasięgu Long Range w wersji GT. Bez opcji dodatkowych kosztuje w tym momencie 269.500 zł. „Bez opcji dodatkowych” jest stwierdzeniem trochę niewygodnym, kiedy mowa o samochodzie za taką kwotę. Co zatem ma e-3008 GT o wydłużonym zasięgu baterii? A czego nie ma…?
Napęd i rozwiązania techniczne w długodystansowym Peugeocie e-3008 GT
Moc silnika elektrycznego wynosi 231 KM, maksymalny moment obrotowy – 345 Nm. Siłą rzeczy skrzynia jest jednobiegowa, automatyczna. Przyspieszenie ponad 2 tonowego SUV-a o wymienionych parametrach od 0 do 100 km/h to 8,7 s. Dla zachęconych wizją dynamicznej jazdy istotna może być informacja o limicie prędkości – 170 km/h. Bateria o masie prawie 600 kg w elektrycznym 3008 GT Long Range ma umożliwiać przejechanie w cyklu średnim ponad 680 km. Czy jest tak rzeczywiście? Warto przeczytać poniższy test:
Zobacz: Peugeot e-3008 przeszedł test na dystansie 932 km. Ile przystanków na ładowanie?
Zawieszenie e-3008 GT to z przodu to pseudo McPherson, z tyłu natomiast zawieszenie wielowahaczowe. Rozwiązanie zastosowane z tyłu wyróżnia elektryki od hybryd, które mają belkę skrętną.
![Peugeot e-3008, ścięty tył](https://francuskie.pl/wp-content/uploads/2024/06/Peugeot-zaprasza-Klientow-na-prezentacje-nowego-e-3008-i-3008-Hybrid-w-salonach-dealerskich-marki-w-calej-Polsce-5-optimized.jpg)
Wyposażenie Peugeota e-3008 GT Long Range
Za wymienioną na początku kwotę dostajemy Peugeota e-3008 w pięknym, morskim kolorze (niebieski Obsession), z dachem w kolorze Perla Nera (czytaj: czarnym ;)), na dużych kołach z 20-calowymi, futurystycznymi felgami. SUV lwa jest wyposażony w zintegrowane światła LED do jazdy dziennej, reflektory przednie Pixel LED oraz automatyczny włącznik świateł z adaptacyjnym systemem High Beam Assist. Wsiadając nie trzeba nerwowo szukać kluczyków – otwieranie i uruchamianie pojazdu jest bezkluczykowe.
W środku czekają na kierowcę elektroniczna, dwustrefowa klimatyzacja, podgrzewany fotel kierowcy z ręczną regulacją: wzdłużną, wysokości, pochylenia oparcia, a także z regulacją odcinka lędźwiowego. Co do multimediów kupujący dostaje i-Toggles: dodatkowy ekran dotykowy z programowalnymi wirtualnymi przyciskami i bardzo duży wyświetlacz panoramiczny, na który składa się jeden zakrzywiony ekran o przekątnej 21-cali. Część tego sporego ekranu jest dotykowa.
Poza tym, w Peugeocie e-3008 GT w cenie jest tempomat adaptacyjny, zaawansowany pod względem zakresu funkcji. Tempomat ogranicza prędkość aż do zatrzymania, a w sytuacji, gdy postój trwa do 3 s, samochód sam podejmuje dalszą jazdę.
Elektryczny SUV lwa jest wyposażony również w czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kamerę cofania. Klapę bagażnika można otworzyć ruchem stopy.
Opcje, które są „prawie w cenie” e-3008 to pakiet multimedialny Connect Plus (dla systemu multimedialnego i-Connect Advanced), który umożliwia sterowanie za pomocą poleceń głosowych, zdalną aktualizację map, posiada funkcję Find My Car oraz My Trip Report. Dodatkowo nawigacja dostarcza informacje o ruchu drogowym i pogodzie w czasie rzeczywistym, ograniczenia prędkości, ceny paliw, pozwala na przesyłanie trasy z aplikacji mobilnej do samochodu, posiada wyszukiwanie Tom Tom oraz wyznaczanie tras z przystankami na ładownie dla samochodów elektrycznych przy pomocy funkcjonalności EV Routing lub aplikacji mobilnej e-ROUTES. Brzmi nieźle, przy czym jest to dostępne w ramach bezpłatnego okresu próbnego przez 6-miesięcy po aktywacji przez właściciela. Odnowienie subskrypcji kosztuje 59 zł na miesiąc lub „hurtowo” 590zł za cały rok.
Zobacz: Wybierz swój Peugeot e-3008
Za co trzeba dopłacić w najdroższym e-3008
Peugeot e-3008 w najwyższej wersji wyposażeniowej wykazuje „brak zestawu naprawczego lub koła zapasowego”. Zestaw można dokupić za 100 zł.
Z droższych tematów to dodatkowo płatny jest Pakiet BEZPIECZEŃSTWO za 6.800 zł. Pakiet zawiera VisioPark 360°: 4 kamery HD (przód, tył i boki) dodatkowe, boczne czujniki parkowania. Lusterka zewnętrzne są w pakiecie podgrzewane, elektrycznie składane z oświetleniem powitalnym oraz funkcją pochylania na biegu wstecznym. Prócz tego zawiera Drive Assist Plus 2.0, czyli: aktywny tempomat z funkcją Stop & Go , asystent utrzymania pasa ruchu, półautomatyczny asystent zmiany pasa ruchu , wykrywanie ruchu z tyłu pojazdu, monitorowanie martwego pola na dużą odległość z asystentem zmiany pasa ruchu, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu. W tym zestawie można liczyć także na bezprzewodową ładowarkę indukcyjną do telefonu, alarm obwodowy, objętościowy, z czujnikiem przechyłu i blokadę uniemożliwiająca otwarcie zablokowanych drzwi od środka.
Pakiet ZIMOWY dostępny jest dla Peugeota e-3008 w dwóch wariacjach, droższa za 2.600 zł to: Pakiet ZIMOWY: Grip Control – system kontroli trakcji z trybami piasek/błoto/śnieg, podgrzewana szyba przednia i siatka oddzielająca przestrzeń bagażową. Tańsza opcja za 800 zł nie zawiera kontroli trakcji Grip Control.
Dla wielbicieli muzyki dobrej jakości rozwiązaniem może być Pakiet Hi-Fi: z elektrycznie sterowanym, otwieranym panoramicznym dachem z kurtyną i dodatkowym oświetleniem LED, czujnikiem jakości powietrza oraz pyłu zawieszonego PM2.5 (Clean Cabin Air Quality System) oraz system nagłośnienia FOCAL® Premium Hi-Fi na który składa się 10 głośników. Jest to pakiet najdroższy z opcji dodatkowych, kosztuje 9.650 zł.
Zobacz: Test: Nowy Peugeot 3008 1.2 136 KM eDCS 6. Zalety i wady SUV-a z lwem
Dla zainteresowanych, wyposażenie Peugeota e-3008 GT Long Range:
Bezpieczeństwo i systemy wspomagania
- Czujniki parkowania z tyłu i z przodu, kamera cofania
- Zintegrowane światła LED do jazdy dziennej
- Reflektory przednie Pixel LED
- Automatyczny włącznik świateł z adaptacyjnym systemem High Beam Assist (HBA)
- Tempomat adaptacyjny ACC (Stop&Go)
- Przestrzeń ładunkowa Brak zestawu naprawczego lub koła zapasowego
- Podłoga bagażnika z możliwością ustawienia na dwóch poziomach
Styl wewnętrzny
- Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
- Dywaniki podłogowe z przodu i z tyłu (logo GT)
- Pedały z aluminiowymi nakładkami
Inne wyposażenie
- Czujnik deszczu, automatyczne wycieraczki
- Przyciemniane boczne szyby na wysokości drugiego rzędu oraz szyba tylna
- Fotele Fot. kierowcy: ręczna regulacja wzdłużna, wysokości, pochylenia oparcia, odcinka lędźwiowego; podgrzewany
Systemy multimedialne
- i-Toggles: dodatkowy ekran dotykowy z programowalnymi wirtualnymi przyciskami
- Wyświetlacz panoramiczny: jeden zakrzywiony ekran 21″, prawa część ekranu dotykowa
- Peugeot i-Connect Advanced: Radio DAB, BlueTooth, bezprzewodowy Apple Carplay/Android Auto, Peugeot Connect SOS&Assistance, Wbudowana nawigacja
Wyposażenie wersji zelektryfikowanych
- Ładowarka pokładowa trójfazowa 11kW
Styl zewnętrzny
- Lusterka zewnętrzne elektrycznie składane ze światłem powitalnym
Komfort
- System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu
Pompa ciepła
- Elektryczne sterowanie drzwi bagażnika
- Elektryczne sterowanie szyb z przodu i z tyłu
- Bezdotykowe otwieranie drzwi bagażnika za pomocą ruchu stopą
- Klimatyzacja elektroniczna dwustrefowa
- Kierownica ze skóry licowej z ozdobnymi przeszyciami i logiem GT, wielofunkcyjna
- Podgrzewanie kierownicy
Najnowsze komentarze